Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه یه اینکه اقلیم کردستان نزدیک به دو دهه گذشته رابطه پنهان و آشکاری با رژیم صهیونیستی برقرار کرد، مقامات این اقلیم تلاش داشتند خارج از چارچوب مرکزی حکومت عراق و بدون مشورت پای رژیم صهیونیستی را به این کشور باز کنند: این اقدام در منع رابطه با رژیم صهیونیستی یک اقدام کاملا انقلابی و مبتنی بر منافع ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه درگفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص قانون جرم‌انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق گفت: اقدام اخیر پارلمان عراق در منع رابطه با رژیم صهیونیستی یک اقدام کاملا انقلابی و مبتنی بر منافع ملی بود؛ با توجه یه اینکه اقلیم کردستان نزدیک به دو دهه گذشته رابطه پنهان و آشکاری با رژیم صهیونیستی برقرار کرد، مقامات این اقلیم تلاش داشتند خارج از چارچوب مرکزی حکومت عراق و بدون مشورت پای رژیم صهیونیستی را به این کشور باز کنند.

وی ادامه داد: چند پایگاه جاسوسی در شمال اربیل در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفت؛ بعد از حمله ایران در ماه‌های اخیر به پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل که منجر یه تخریب این پایگاه جاسوسی شد دولت عراق مخصوصا پارلمان عراق با جریان‌های سیاسی و فراکسیون‌های شیعه پیش‌نویس طرحی را ارائه دادند که به موجب آن هیچ دولتی چه اکنون و چه در آینده نباید با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کند حتی اگر مورد تحریم آمریکا و‌ برخی رژیم‌های مرتجع عرب قرار گیرد.

  این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: با این مصوبه راه برای رژیم صهیونیستی بسته می‌شود و فضایی بوجود خواهد آورد که بعضی از  کشورهای منطقه هم در واقع از پارلمان عراق تبعیت و شرایط مشابهی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند و در نهایت این قانون باعث بیداری دیگر کشورهای منطقه می‌شود، مخصوصا بعد از اینکه محمد حلبوسی رییس پارلمان عراق از ایران دیدن کرد و موضوع را با مقامات عراق در میان گذاشت و درنهایت منجر به شکست اسرائیل در عراق و شمال عراق شد.

هانی‌زاده در ادامه با اشاره به ارتباط اسرائیل و عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی سیاست غیرشفافی در برابر ایران دارد ضمن اینکه تلاش می‌کند روابط و مناسبات تجاری و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی به صورت پنهانی پیش ببرد تا زمانی که انتخابات کنگره آمریکا برگزار و نتایج آن مشخص شود؛ با پیروزی حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات سعودی‌ها روابط گسترده خود با اسرائیل را آشکار می‌کنند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عراق جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند