Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رفیعی محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در راستای اجرای طرح سم‌پاشی علیه انگل‌های خارجی دام ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سم رایگان از محل اعتبارات دامپزشکی تهیه شده‌است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح برای دامداری‌های روستایی پیش‌بینی شده و دامداری‌های مناطق روستایی در ۲ شهرستان قم و کهک و بخش‌های مرکزی، سلفچگان و خلجستان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سم‌پاشی در کل روستاها به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: در شهرستان قم این طرح با همکاری بسیج و دهیاران روستایی صورت می‌گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: سم‌پاشی در شهرستان کهک با مشارکت فرمانداری و بخش خصوصی است و هزینه سم‌پاشی از دامداران دریافت می‌شود، ولی سم کاملا رایگان است.

وی با تاکید بر این‌که سم‌پاشی جایگاه‌های دام نقش مهمی در پیشگیری از انگل‌های خارجی به‌ویژه کنه خواهد داشت، گفت: برای سم‌پاشی دامداری‌های صنعتی انواع سموم انگل‌های خارجی در داروخانه تامین شده و به میزان کافی سم وجود دارد و دامداران می‌توانند برای تهیه سم به داروخانه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که سم‌پاشی از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه جاری ادامه دارد، افزود: سم‌پاشی جایگاه‌های دام در دهستان قمرود و قنوات بخش مرکزی تکمیل شده و بقیه مناطق نیز با مشارکت دهیاری در حال انجام است و امیدواریم تا آخر خردادماه به اتمام برسد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور قم دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور قم دام و طيور سازمان دامپزشکی کشور قم دام و طيور سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان

 مسابقات فوتبال جام روستایی شهرستان مریوان با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های شهرستان‌های مریوان، سروآباد و شویشه برگزار شد و از سوی مردم این منطقه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.

 دیدار فینال این رقابت‌ها بین ۲ تیم «چوین» و «نی» برگزار شد که تیم «نی» توانست با سه گُل بدون دریافت هیچ گُلی حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

جایگاه دوم این رقابت ها به تیم «چوین» رسید و تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم اظهار کرد: مواردی همچون اخلاق مداری، همبستگی و اتحاد که به عنوان شعار مسابقات نیز تعیین شده بود از سوی تیم‌های شرکت کننده به خوبی رعایت شد.

فرزاد خاکی گفت: شاهد صحنه‌های دیدنی در این مسابقات بودیم و این مسئله نمایانگر ترویج فرهنگ اخلاق مداری در میادین ورزشی است.

در آیین اختتامیه مسابقات فوتبال روستایی شهرستان مریوان «بیژن ذوالفقارنسب» پیشکسوت نامدار رشته فوتبال استان کردستان و کشور حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان