Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین کمیسیون استانی سرمایه‌گذاری موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور معاون بهره‌وری اقتصادی این سازمان و اعضای کمیسیون در شیراز برگزار شد که در آن ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری موقوفات فارس به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

مهدی پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست گفت: کمیسیون سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه در نیمه سال ۹۸ با هدف ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی و افزایش بهره‌وری موقوفات شکل گرفت و تاکنون قریب به یکصد جلسه جلسه آن برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به دنبال شکل گیری این کمیسیون، کمیته‌های فنی متعددی راه‌اندازی شد که طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه را مورد بررسی قرار داده است به نحوی که این کمیسیون در سال گذشته از میان یکهزار و یکصد طرح بررسی شده در کشور ۴۸۰ عنوان طرح سرمایه‌گذاری را به تصویب رسانده و در مرحله اجرا قرار داده است.

پندار به اولویت‌ها و ملاحظات اقتصادی این کمیسیون در تصویب طرح‌ها اشاره و گفت: هر یک از طرح‌ها موقوفات و بقاع متبرکه با دقت و ملاحظات جدی و ویژه اقتصادی تصویب و دنبال می‌شود به نحوی که موضوعات دانش بنیان از اولویت‌های این کمیسیون است و پس از آن حضور در مباحث امنیت غذایی همچون آبزی‌پروری از دیگر بخش‌های مورد اهمیت و تاکید این کمیسیون است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه از بررسی ۳۱ طرح پیشنهادی و پروژه سرمایه‌گذاری در استان فارس خبر داد و گفت: از میان پروژه‌ها و طرح‌های پیشنهادی بررسی شده تعداد ۱۰ طرح مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفته است که با پیش‌بینی اعتبار و ارزش سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

او گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری موقوفات است و بررسی طرح شهرک‌سازی موقوفه حاج جمشید، احداث و احیای نخلستان ۲۷ هکتاری در منطقه فورگ داراب، احداث یک‌هزار هکتار انجیرستان در شهرستان سروستان، احداث دامداری با ظرفیت ۶۰۰۰ رأس از محل موقوفه حاج علی رضایی در تفیهان و احداث دو هکتار باغ مرکبات از محل موقوفه حسین آباد قبله در جهرم از جمله طرح‌های مهمی بود که در دومین جلسه استانی کمیسیون سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در استان فارس به تصویب رسید.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه کشور در پایان تاکید کرد: در کنار تمامی اولویت‌ها و موضوعات سرمایه‌گذاری، ساخت و ساز‌های تجاری و مسکونی با هدف افزایش بهره‌وری موقوفات نیز تداوم خواهد داشت و دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح سرمایه گذاری موقوفات کمیسیون استانی سازمان اوقاف و امور خیریه معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال