Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از  سنندج، سیدانور رشیدی صبح امروز در دیدار با معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در دفتر شهردار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است و برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم متدین، فرهنگی و متمدن استان کردستان در طول تاریخ به لحاظ دینداری و اعتقادات مذهبی سرآمد بوده و وحدت شیعه و سنی در این استان الگوی کاملی برای ایران است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی‌شان به کردستان گریزی زد و افزود: حضرت آقا فرمودند«شما نگاه کنید ببینید ان کسانی که می خواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند چه کسانی هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمن‌اند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‌زنند، یا سرانگشت دشمن.اند؛ بروبرگرد ندارد. آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند.

شهردار سنندج هم عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری, هر کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می‌دهد و به بهانه مذهب می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند چه شیعه باشد و چه سنی مزدور دشمن است چه بداند چه نداند.

وی عنوان کرد: تلاش همه ما باید تعمیق‌بخشی به تقریب مذاهب باشد که برگزاری برنامه‌ها و اجلاسیه‌ها به این موضوع کمک می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در ایران و خاصتا در استان کردستان وجود دارد و برای تقویت آیت وحدت نیاز به گفتمان جدید هست.

وی افزود: برای تعمیق تقریب مذاهب باید از تریبون‌ها و از ظرفیت علما، نخبگان، افراد صاحب‌نظر در این خصوص بهره گرفته شود.

شهردار سنندج از علما و روحانیون به عنوان وارث انبیا نام برد و گفت: ادبیات امروز در بین مردم شیعه و سنی کردستان ادبیات اتحاد و برادری است لذا باید این ادبیات را تقویت کرد.

وی در ادامه گفت: برای برگزاری اجلاسیه و برنامه‌های وحدت‌بخش  باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه کردستان و موسسات علوم قرانی استفاده شود.

وی از آمادگی شهرداری سنندج در زمینه فضاسازی محیطی، اطلاع رسانی، اسکان و حمل نقل در برگزاری اجلاسیه وحدت منطقه‌ای در سنندج خبر داد.
به گفته رشیدی، عمق بخشی به وحدت اسلامی امنیت اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آرامستان‌های قدیمی در سطح شهر سنندج، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری ایجاد فرهنگسرا در این مکان‌ها است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نقاط داشته باشد.

وی تصریح کرد: قبرستان های قدیمی شهر در شرایط فعلی به محلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است که اگر در اختیار شهرداری قرار بگیرد بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه هدف شهرداری سنندج ساماندهی و تبدیل این فضاها به گل گشت است، گفت: ساماندهی این اماکن و تبدیل آنها به فضای سبز نیازمند همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان‌های قدیمی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: انور رشیدی شهردار سنندج کردستان فرهنگی شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود

استاندار کردستان گفت: مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج از جمله مباحثی است که باید حل و فصل شود و اگر نیاز باشد استانداری نیز رایزنی‌های لازم را در خصوص حل این مشکل انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی اختصاص زمین مسکونی است، حداقل دو هکتار زمین خالص مسکونی طی چند ماه آینده در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که سعی خواهیم کرد تا پایان سال آن را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه کارگران شهرداری نیز از جمله مباحثی است که باید حتماً حل و فصل شود، افزود: از شهرداری سنندج می‌خواهیم این مشکل را بررسی و حل کند و اگر نیاز باشد ما نیز با سازمان تأمین اجتماعی رایزنی‌های لازم را در خصوص حل این مشکل انجام می‌دهیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اقدامات دو سال اخیر شهرداری سنندج به صورت نسبی مثبت بوده، به ویژه در حوزه افزایش سرانه فضای سبز که کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است اما نباید از مسائلی همچون بیمه کارکنان نیز غفلت کرد چون در آینده ممکن است به مشکل لاینحلی تبدیل شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: شهرداری یک مجموعه گسترده با وظایف بسیار زیاد است و چون یک نهاد خدمات‌رسان است مردم از آن انتظار زیادی دارند و در بسیاری از مسائل، دیواری کوتاه‌تر از آن وجود ندارد.

وی خواستار تعامل بیشتر بین اعضای شورا و شهرداری شد و افزود: مسائل و مشکلات فی‌مابین را حل کرده و فضای تعاملی ایجاد کنید و در هر کاری مصالح مردم را در نظر بگیرید.

استاندار کردستان در مورد مطالبه چند نفر از اعضای شورا مبنی بر اینکه میزان آلودگی پتروشیمی کردستان برای شهر سنندج باید مشخص شود، گفت: در بحث آلایندگی هر واحد صنعتی در استان با کسی تعارفی نداریم و موضوع پتروشیمی را نیز بررسی خواهیم کرد که اگر مشخص شود آلاینده است قطعاً اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: امسال نیز حداقل ۳۵۰۰ تن سهمیه قیر به شهرداری اختصاص خواهد یافت و تلاش می‌کنیم این میزان را هم افزایش دهیم.

ضرورت حل مشکل زمین‌های قولنامه‌ای در سنندج

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز اظهار کرد: شهرداری سنندج در افزایش سرانه فضای سبز، آسفالت معابر، توجه به حاشیه شهر و پرداخت حقوق کارکنان موفق عمل کرده است.

وی خواستار ایجاد بازار روز و حل مشکل وانت‌های میوه‌فروشی در شهر سنندج شد و گفت: زمین‌های قولنامه‌ای یکی از مشکلات اصلی شهر سنندج است که باید این مشکل حل و فصل شود.

فرماندار سنندج تأمین امنیت شغلی برای کارکنان شهرداری را از جمله مباحث مهم دانست و افزود: تبدیل وضعیت کارکنان و کارگران شهرداری سنندج نیز باید انجام شود.

نرخ تورم ماهانه کردستان کاهشی بوده است

اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته نرخ تورم ماهانه استان کاهشی بوده است، اگرچه که فروردین سال جاری مقداری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تورم یک مبحث ریشه‌ای و عمیق است، افزود: مسائل بسیاری بر نرخ تورم در استان و به ویژه در شهر سنندج تأثیرگذار است از جمله تورم مسکن، چراکه عرضه زمین در این شهر محدود بوده و بخشی دیگر نیز به مشکلات زیرساختی و تولیدات خارج از استان بازمی‌گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ادامه خواستار برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در کمربندی بهشت محمدی شهر سنندج شد.

کد خبر 749912

دیگر خبرها

  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟