Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد خزاعی  در نشست هیات امنا بنیاد توسعه فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مستند شهدای شاخص این استان با همکاری سازمان سینمایی کشور در آینده نزدیک ساخته خواهد شد و ۳۰ درصد بودجه ساخت این مستند را مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تامین خواهد کرد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای تمدن دیرینه و از افتخارات کشور است اما از نظر وجوه فرهنگی و سینمایی از این استان غافل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سینمایی کشور افزود: جاذبه های توریستی و جذاب، شخصیت های فاخر تاریخی استان، شهدای شاخص عرصه دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت از ظرفیت های برجسته این استان است که باید در حوزه فیلم سازی و سینما به آنها پرداخت.

وی بیان کرد: همیشه نباید به دنبال ساخت فیلم های سینمایی بلند باشیم، اگر به دنبال عوض کردن تصویر استان از لحاظ هویتی که در ذهن مردم نقش بسته، هستیم باید از همین کارهای کوچک و خرد شروع کرده و ادارات، موسسات و نهادها نیز همکاری کنند و در سطح کلان نیز با کمک چهره های فرهنگی اقدامات سازنده انجام دهیم.

خزاعی  به سیاست سازمان سینمایی کشور با اشاره به فیلم های ساخته شده در زمینه قومیت ها و هویت بصری استان های مختلف گفت: در بحث پروانه ساخت های جدیدی که در حوزه مستند و فیلم کوتاه و سینمایی در کشور صادر می شود، قطعا اگر با نگاه تخریب هویت و قومیت یک منطقه باشد از آن جلوگیری می کنیم.

وی افزود: فیلمی که راجع به قومیت ها پروانه ساخت می گیرد حتما رونوشتی به مدیر کل ارشاد استان مربوطه جهت اطلاع از سوژه مورد نظر و همکاری لازم با تیم فیلمبرداری ارسال خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی کشور در خصوص اعتراض برخی از فعالان فرهنگی و حوزه رسانه و فیلم سازی از ارایه تصویر منفی و غیرواقعی سیستان و بلوچستان در سینمای کشور گفت: نگاه و تصویرسازی منفی تنها، مشکل این استان نیست بلکه این دغدغه اکثر استان ها است و می طلبد تا در بستر آثار تصویری و سینمایی و فیلم سازی پتانسیل ها و ظرفیت های برجسته و پنهان را شناسایی و روی آن مانور دهیم.

او  به استفاده از بستر فضای مجازی در معرفی قابلیت های سیستان و بلوچستان گفت: در فضاهای مجازی کلیپ ها، انیمیشن ها و فیلم های کوتاهی از جذابیت ها و دستاوردهای فرهنگی و یا توسعه و زیر ساخت های استان تولید و پخش شود.

وی ادامه داد: تولید فیلم کوتاه و مستند را به دید اشتغالزایی بنگریم و تولید هر فیلم کوتاه به اشتغال۲۰ نفر کمک می کند.

وی پیش بینی بسته های تشویقی برای فیلمسازان و دعوت از آنها برای بازدید از جاذبه ها و پتانسیل های استان را از جمله موارد مهم جهت جذب فیلم سازان و هنرمندان برجسته کشور و ترغیب برای ساخت فیلم های مناسب پیرامون پتانسیل های ناشناخته استان برشمرد.

رییس سازمان سینمایی کشور همچنین راه اندازی شب سینمایی سیستان و بلوچستان را یک ظرفیت مهم برای جذب هنرمندان و فیلم سازان و ایجاد نشاط، روحیه و فضای پرشور هنری به این استان برشمرد.

وی در زمینه تولیدات سینمایی و فیلم سازی و فیلم کوتاه گفت: هر چقدر بودجه در استان مصوب شود به همان میزان سازمان سینمایی کشور بودجه در اختیار استان قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سینمایی بر اساس سیاست های فرهنگی دولت سفرهای استانی خود را از مناطق محروم و کم برخوردار آغاز کرده و این استان مقصد سومین سفر است، افزود: در حوزه سینما برای اولین بار است که مدیران سینمایی در حوزه تخصصی در استان ها حضور و از نزدیک مشکلات فیلم سازان را می‌شنوند و در همان سفر برای اجرایی شدن تصمیم گیری خواهد شد.

خزاعی توجه به حوزه هنری و همکاری با این حوزه را بسیار مهم برشمرد و گفت: فعالیت حوزه هنری در جهت گفتمان انقلاب اسلامی است و هر چقدر این حوزه را تقویت کنیم در مسائل گفتمان سازی بسیار موثر و اثر گذار است.

وی همچنین در رابطه با افزایش و تجهیز سالن های سینما خاطرنشان کرد: در استان مصوب شود تا در شهرک ها و پاساژهایی که در حال ساخت است ایجاد سالن های سینما با ظرفیت ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ نفر در این پروژه ها جای گیرد.

رییس سازمان سینمایی کشور همچنین تاکید کرد: در شهرک های در حال ساخت حتما ساخت سالن سینما مصوب شود زیرا قطعا با کار فرهنگی مناسب و جذاب می توانیم شور و نشاط را به مردم برگردانیم تا فشار روحی کمتری را متحمل شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به ۲ کلید واژه تنگه احد و گنج پنهان که رهبر معظم انقلاب در خصوص این استان مطرح کردند اظهار داشت: در این زمینه می توان برنامه های ویژه و با کیفیت مطلوب در استان ساخت.

رحمدل بامری گفت: این استان ظرفیت ها و پتانسیل های ناشناخته فراوانی دارد که می توان در سطح ملی با نگاه ویژه در حوزه سینما و فیلم سازی به آن پرداخته شود.

وی افزود: همچنین مدیران و دست اندر کاران حوزه سینما و فیلم سازی و رسانه ها در استان به بیان مشکلات سینمایی و حوزه فعالیت خود پرداخته و خواستار رفع این مشکلات و معضلات شوند.

حاضرین در این جلسه، ضمن استقبال و تمجید از مواضع سازمان سینمایی کشور خواستار برخورد قاطع این سازمان با عوامل و سازندگان فیلم موهن «عنکبوت مقدس» شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

بتول دانش شهرکی شامگاه جمعه در شورای سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان افزود: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستانهای ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت: وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان