Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار «در مسیر خواهر خورشید» صبح پنجشنبه از میدان لاله به سمت حرم خواهر امام رضا (ع) همراه با گلباران حرم و نقاره زنی، راهپیمایی کردند.

علی جمشیدبیک، مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این برنامه با حضور پرشور هزاران نفر از بانوان منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار شد که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان فرهنگی منطقه ازجمله کانون‌های فرهنگی و مساجد، بسیج خواهران، شهرداری و خادمان آستان حرم حضرت زینب (س) با شعار در مسیر خواهر خورشید شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این برنامه از مدارس منطقه، پایگاه‌های بسیج خواهران و دیگر گروه‌های مردم نهاد و تشکل‌ها دعوت شده تا با حضور خود نقش آفرینی کنند.

شهادت جانباز ۷۰ درصد و زنده شدن خاطره دفاع مقدس

دبیرکانون‌های فرهنگی منطقه ۱۴، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از بانوان محجبه و انجام رزمایشی با حضور بانوان به نشانه تعهد و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا و عقاید دینی عنوان کرد و گفت: در طول مسیر، برپایی موکب‌ها توسط مردم و استقبال از حضور خادمان آستان قدس در اصفهان همراه با تشییع شهید والامقام، جانباز ۷۰ درصد بود که بعد از سال‌ها تحمل درد، به شهادت رسید و این اتفاق، خاطره دفاع مقدس را برای ما زنده کرد.

وی تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی را در نتیجه تعامل و هم افزایی مسئولان اجرای منطقه دانست که شهرداری، تشکل‌های مردم نهاد، سازمان اوقاف و کانون‌های مساجد و اهالی منطقه به صورت یک دست در مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی عمل کنند.

برنامه‌های شاخص بقاع متبرکه در دهه کرامت

در ادامه، حجت الاسلام محسن صادق زاده، مدیر حرم حضرت زینب (س) با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، از برگزاری برنامه‌هایی توسط بقاع شاخص در دهه کرامت خبر داد و گفت: آستان قدس و حرم حضرت معصومه (س) قطب‌های چهارم و پنجم زیارت اهل بیت شناخته می‌شوند و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت آنها در دهه کرامت برگزار می‌شود.

صادق زاده، شعار دهه کرامت را "اصفهان با حرمش، صحن و صحرای مشهد است"، عنوان کرد و گفت: چون حضرت زینب (س) خواهر امام رضا (ع) هستند، حرم ایشان نیز یادآور بارگاه حضرت است و براین اساس، ۱۳ رسته فعالیت با الگوبرداری از آستان قدس در حرم حضرت زینب (س) اجرا می‌شود.

اجتماع بانوان منطقه ۱۴ اصفهان

وی در بیان برنامه‌های شاخص توضیح داد: اجتماع عظیم بانوان منطقه ۱۴ با مشارکت شهرداری، هیئت، مساجد و کانون‌ها با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از خادمان آستان قدس که از مشهد به اصفهان آمده‌اند را در برنامه گنجانده شده و سخنرانی حجت الاسلام کشاورز، سرود، مراسم گلباران در روز هشتم ذی‌القعده و دیگر برنامه‌های متنوع نیز برگزار خواهد شد.

همچنین، خدمت رسانی کریمانه و برپایی میزهای خدمت برای زائران در زمینه پایش سلامت، خدمات مشاوره، بینایی‌سنجی و برپایی جشن و سخنرانی در مساجد شاخص اصفهان، توزیع روزانه ۴۰۰ پرس غذای گرم ویژه نیازمندان ازجمله فعالیت‌ها در این ایام است.

کد خبر 5505242

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه کرامت روز دختر میلاد حضرت معصومه زینبیه اصفهان راهپیمایی بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل متروپل آبادان خراسان رضوی مشهد احتکار میلاد حضرت معصومه تبریز مواد مخدر حضرت زینب آستان قدس دهه کرامت منطقه ۱۴ حرم حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی

 مهدی زنگنه  در مراسم آغاز این طرح اظهار کرد: پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی،عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه(س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.

زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان(BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD ، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت