Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: امروز واجب‌ترین وظیفه تبیینی و عملی تمام کسانی که مشغول خدمت در صحنه انقلاب هستند، "امیدآفرینی" است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری شب گذشته در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان زنجان اظهار داشت: در قرآن کریم آمده که مسئولیت هر کاری که انجام می‌دهید با شماست و از مسئولیت آن نمی‌توانید شانه خالی کنید و به هیچ وجه نمی‌تواند عذر بتراشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ادامه این آیه آمده که کسی هم نمی‌تواند بار دیگری را به دوش بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر همین یک موضوع را باور کنیم، عالَم دیگری در زندگی و فعالیت‌های مختلف خود تجربه خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ابراز کرد: کاش امروزمان را با نگاه به آینده، قیامت و آخرت و اعتقاد به محاسبه در پیشگاه خداوند متعال برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه خودمان را باید آماده پاسخگویی در برابر کارهای‌مان کنیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با قرآن کریم باید روش را اصلاح کرده و در آیات قرآن تامل کنیم چرا که خداوند با کلامش با ما احتجاج می‌کند.

وی با تاکید بر مرور تاریخ و توجه به گذشته و استفاده و بهره‌مندی از وجود اعضای قدیمی گفت: توجه و مطالعه تاریخ، سافرش امیرالمومنین(ع) در نامه 31 نهج‌البلاغه بوده و تاکید ایشان این است که حاصل مطالعه تاریخ باید دریافت فلسفه و جریان‌شناسی تاریخ و عبرت‌آموزی و درس گرفتن از آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه توجه به دروس تاریخ و حتی جغرافی کم شده و دانش‌آموزان علاقه چندانی به این دروس ندارند، اظهار داشت: این در حالی است که کتاب‌های درسی باید شیرین‌ترین خاطرات دانش‌آموزان را بسازد.

وی با بیان اینکه توجه به تاریخ در فضای درس‌های رسمی، ذبح شده است، خاطرنشان کرد: دولت مردمی با ابتکار، نوآوری و شیوه‌های جدید به این موضوع باید فکر و توجه کند که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مراجعه به تاریخ به عنوان سرمایه بسیار بزرگ می‌تواند نقش مکمل داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تاکید بر فراهم شدن زمینه آزاداندیشی در تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: وقتی یک دانش‌آموزی می‌گوید نیازمند تقویت مبانی فکری و اعتقادی هستیم یعنی این موضوع مهم و نکته اساسی را به همگان یادآوری می‌کند.

وی خطاب به اعضای انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه تا وقتی که خود بچه‌ها همت نکنند، کار به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: آنچه برای اعتلای هویتی و شخصیتی در دنیا و سعادت در آخرت به آن نیاز داریم، مبانی فکری و اعتقادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه آنچه وجهه دشمنان انقلاب است و به‌طور ویژه بر روی آن کار و سرمایه‌گذاری گسترده می‌کنند این است که امید را از مردم بگیرند، خاطرنشان کرد: امروز واجب‌ترین وظیفه تبیینی و عملی تمام کسانی که مشغول خدمت در صحنه انقلاب هستند، امیدآفرینی است.

وی با اشاره به پمپاژ فضای مجازی و عملیات سنگینی که به جامعه ما و به‌ویژه نسل جوان صورت می‌پذیرد، افزود: همه مشکلات را به مرغ و گرانی، گره می‌زنند و دستاوردها را سیاه‌نمایی می‌کنند و با سبک‌های شیطانی و درشت‌نمایی ضعف و گرفتاری‌ها به ذهنیت‌ها مسلط می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: پمپاژ ناامیدی دشمنان به اندازه‌ای است که موفقیت کشورمان در مهار ویروس کرونا و کاهش تعداد فوتی‌های روزانه از 700 به 7 نفر که منجر به تجلیل از مسئولان کشورمان در اجلاس‌های بین‌المللی شد را سیاه‌نمایی کرده اما یک حادثه یا موضوعی مانند گرانی را به گردن نظام جمهوری اسلامی می‌اندازند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه پمپاژ ناامیدی دشمنان در حالی است که این مشکلات از تورم 70 درصدی و اُفت ارزش پول ملی ترکیه گرفته تا سهمیه‌بندی در سوئد و کمبود کالا در آمریکا، جهانی بوده و مختص ایران نیست، گفت: این یک واقعیت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر آن جهاد تبیین را فرمودند.

وی با بیان اینکه امنیت کشور، حاصل خون‌های مطهر شهدا، رشد علمی، توان بازدارندگی، موشک‌ها و پهپادها و ظرفیت دانشمندان جوان است، اظهار داشت: مشکلات و گرفتاری‌ها را می‌بینیم اما دستاوردها را نیز باید ببینیم و نگاه نباید یکطرفه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه امیدآفرینی، نکته بسیار اساسی است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین کارهایی که اعضای انجمن‌های اسلامی می‌توانند انجام دهند در حوزه امیدآفرینی است که البته نباید به‌صورت مقطعی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» در دهه فجر، یک اقدام دائمی، دانش‌آموزی و بومی است، گفت: این کار به‌صورت دائمی در طول سال و ابتکار و کارهای هنری قوی باید در مقابل چشم دانش‌آموزان ارائه شود چرا که سیاه‌نمایی و تخریب دشمن نیز مقطعی نبوده و دائمی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری سیاه نمایی دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم