Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: یکی از اساسی‌ترین مواردی که درحال حاضر در اراک بر تورم و گرانی مسکن بسیار تأثیرگذار بوده، طرح جامع شهر اراک است که دارای مؤلفه‌های توسعه همه‌جانبه و رشد و بالندگی شهر در همه ابعاد نیست. - اخبار استانها -

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اراک ، با اشاره به گرانی مسکن در شهر اراک اظهار داشت: در خصوص پیش‌بینی تورم مسکن در شهر اراک مؤلفه‌های زیادی می‌تواند تأثیرگذار باشد که در این بین نقش جمعیت و مهاجرت کمرنگ‌تر و نقش نواقص طرح جامع اراک بسیار پررنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین مواردی که درحال حاضر در شهر اراک بر تورم و گرانی مسکن بسیار تأثیرگذار بوده، طرح جامع شهر اراک است که متأسفانه دارای مؤلفه‌های توسعه همه‌جانبه و رشد و بالندگی شهر در همه ابعاد نیست.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طرح جامعی که به‌ صورت ناقص در شهر اراک تهیه و تنظیم‌ شده متأسفانه به طرح کالبدی پرداخته و طرح‌های اجتماعی، طرح‌های مربوط به ‌ضمیمه‌های فرهنگی و اجتماعی و حوزه پدافند غیرعامل در آن لحاظ نشده است، بنابراین این نواقص تا حد امکان باید برطرف شود تا نقش کمتری در تورم مسکن داشته باشد.

چگینی بیان کرد: با توجه به کاهش ارتفاع و تعداد طبقات در ساخت و سازها براساس طرح جامع، در سطح شهر اراک در قسمتی که می‌توانسته 6 طبقه ساخته شود طبق تراکمی که تعریف‌ شده تنها 3 طبقه می‌توان ساخت یعنی از نظر تراکم ساخت تعداد طبقات در اراک بین یک تا 3 طبقه کاهش پیداکرده است.

وی ادامه داد: از نظر محدوده و وسعت هم در طرح جامع تقریباً 2 درصد به فضای شهری اراک اضافه‌ شده که آن‌ هم بخش‌هایی است که عمدتاً دارای مستحدثاتی هستند و امکان ساخت‌ و سازی‌های جدید در آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: معایب بسیار وحشتناکی در طرح جامع اراک وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند گرانی مسکن باشد، دیگر مشکلی که نواقص طرح جامع اراک به آن دامن می‌زند می‌تواند فراری دادن سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بخش مسکن باشد که با ایجاد نشدن شرایط مناسب در این حوزه، بحث اشتغال در زمینه صنعت ساختمان هم تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد.

بلاتکلیفی سامانه ثبت آمار و اطلاعات مسکن استان لرستان/ 90 درصد گرانی مسکن ناشی از شبکه‌های مجازی استامام جمعه یاسوج: دولت برای گرانی مسکن چاره‌اندیشی کندروحانی 92: برای رفع گرانی مسکن، برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت دارم/ نتیجه برنامه‌های روحانی: افزایش 638 درصدی قیمت مسکن

چگینی افزود: تبعات ساخت‌ و سازهای کم بر روی درآمد و توسعه شهری و امکانات و خدماتی که شهرداری می‌تواند ارائه کند و تکمیل پروژه‌های عمرانی و تفریحی که نیاز شهر اراک است نیز بسیار منفی خواهد بود.

وی تصریح کرد: غالب گرانی مسکن در آینده 10 ساله در شهر اراک ناشی از طرح جامع است که به‌ صورت ناقص تهیه‌ شده و قبل از اینکه ایرادها برطرف شود به تصویب رسیده، بنابراین چنین تبعات منفی‌ را برای شهر اراک به همراه داشته و دارد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: در حوزه مسکن عامل عرضه و تقاضا تعیین‌کننده است، معمولاً سازندگان به سمتی پیش می‌روند که ذائقه خریداران است و الآن غالب افراد سعی در بهبود شرایط مسکن خود دارند که اینها بعضاً به آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر تمایل دارند اما بخشی هم هستند که قصد دارند تازه صاحب‌خانه شوند و این افراد سعی دارند متراژهای 70 تا 100 متر را خریداری کنند.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون فنی شهر اراک گرانی مسکن طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه