Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار نفت با اشاره به تاثیر تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا گفت: در این میان روسیه بر سر دوراهی ادامه تخفیف‌های بزرگ به مشتریان یا کاهش ۳۰ درصدی تولید برای فشار بر قیمت نفت قرار دارد.

«نرسی قربان» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با ایران اکونومیست به تحریم نفت روسیه توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: براساس این تحریم‌ها واردات نفت روسیه توسط اعضای اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی ۹۰ درصد کاهش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی این موضوع را بررسی کرده‌اند با این حال این تحریم برای برخی از کشورها مشکل خواهد بود.

قربان با بیان اینکه از لحاظ لجستیک امکان تغییر در نفت خام دریافتی در برخی پالایشگاه‌ها سخت است، گفت: پالایشگاه‌ها بر اساس نوع خاصی از نفت خام طراحی می‌شوند و از همین رو پیدا کردن نفت خام جایگزین برای این پالایشگاه‌ها در اروپا که مشتری نفت روسیه بودند کار مشکلی است.

وی تاکید کرد: در بازار نفت با تغییر بازار صادراتی یک کشور، سایر کشورها جای خالی را پر می‌کنند. بنابراین اگر نفت روسیه در اروپا تحریم شود، صادرات این کشور به کشورهای آسیایی بیشتر خواهد شد و در مقابل سایر تولیدکنندگان، نفت بیشتری به اروپا می‌فروشند.این کارشناس بازار نفت با اشاره به اینکه تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا بر قیمت نفت تأثیرگذار است، افزود: در کنار موضوع فشار تحریم‌ها بر قیمت نفت، تخفیف‌های روسیه به مشتریان آسیایی نیز در این زمینه موثر است.

وی ادامه داد: همچنین روسیه در روزهای اخیر موضوع دیگر را مطرح کرده که باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

قربان تصریح کرد: روسیه از کاهش ۳۰ درصدی تولید خود به دلیل عدم امکان صادرات خبر داده است که این کاهش بر بازار نفت اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام روسیه برای فشار بر عرضه نفت و افزایش قیمت در بازار انجام خواهد شد، گفت: با این اقدام روسیه می‌تواند درآمد بیشتری از فروش نفت خام خود با وجود کاهش صادرات به دست آورد.

قربان افزود: پیش از تنش بین روسیه و اوکراین قیمت نفت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه بود و اکنون به حدود ۱۲۰ دلار رسیده است؛ بنابراین با وجود کاهش تولید نفت روسیه، این کشور با افزایش قیمت نفت، کسری بودجه نخواهد داشت.

وی درمورد نشست امروز (پنجشنبه) اوپک پلاس گفت: به نظر می‌رسد نشست بیست و نهم اوپک پلاس نیز مانند چند نشست قبلی به سرعت به پایان برسد و موضع‌گیری خاصی نسبت به تحریم روسیه اتفاق نیفتد.

این کارشناس بازار نفت ادامه داد: هیچ کدام از تولیدکنندگان نفت در نشست اوپک تمام کارت‌های خود را رو نمی‌کنند و چانه‌زنی‌های اصلی در این زمینه در پشت پرده انجام خواهد شد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، اوپک ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اوپک روسیه نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا بازار نفت تحریم نفت قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۵۱۵ هزار تومانی، در کانال جدید قرار گرفت و به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۳۸ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۶۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۱.۴۰ دلار

دیگر خبرها

  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است