Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:02:14 GMT

اخذ وجه اجباری برای ثبت‌نام مدارس ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۳۱۲۳

اخذ وجه اجباری برای ثبت‌نام مدارس ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: پانزدهم خردادماه طلیعه نهضت انقلاب اسلامی است گرچه از نظر اندیشمندان سیاسی اجتماعی حوادث متعدد دو قرن گذشته همه زمینه‌هایی برای انقلاب اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نهضت‌هایی مانند نهضت تنباکو، جنگل و نهضت مشروطه در دو قرن گذشته تکامل پیدا کرده و در ۱۵ خرداد شروع مجددی به خود گرفته و در نهایت به انقلاب اسلامی منجر می‌شود به فرموده بزرگان بزرگترین حادثه قرن گذشته این انقلاب اسلامی بوده است و مهمترین وجه تمایز آن رویکرد دین‌مدارانه آن بوده است.

ابراهیمی بیان داشت: در قرن‌ها گذشته رویکرد سکولاریسم و این که دین نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعال باشد حاکم بود، اما این رویکرد با ظهور جمهوری اسلامی این نظریه باطل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اندیشمندان غربی بر این باور بودند که این انقلاب دوامی نخواهد داشت اما به برکت رهبری امام‌ خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با همه ناملایمتی‌ها و توطئه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)را در پیش داریم و از خدای متعال مسألت داریم تا مربیان خوبی برای فرزندان و دانش‌آموزان خود باشیم و اگر این فرآیند به شکل صحیح اتفاق بیفتد، مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی و نقش‌آفرینی شایسته رقم خواهد خورد.

ابراهیمی با اشاره به فرآیند تعلیم و تربیت گفت: در گام اول باید مربی و متربی در مکانی به نام مدرسه در کنار هم قرار بگیرند و اصلی‌ترین راه آن ثبت‌نام است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین پروژه آموزش و پرورش، ثبت‌نام مدارس است، اذعان کرد: بخشنامه‌های ارسالی در این باره به مدارس خیلی شفاف و جامع باشد و به همه سؤالات و ابهامات پاسخ داده شود و شفافیت کار مد نظر قرارگیرد.

وی با بیان اینکه در سرعت ارسال بخشنامه‌های ثبت‌نام به مدارس تسریع شود، گفت: فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد در برخی مدارس انجام شده است و برخی نیز کار نام‌نویسی را انجام داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: نظارت بر اجرای مفاد بخشنامه بسیار مهم است چرا که در برخی موارد عدم نظارت بر مفاد بخشنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد:فرآیند ثبت‌نام برای اولیا تسهیل شود و افرادی که به مدارس مراجعه می‌کنند در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند و حتما تأکید شود که در محدوده‌های مشخص ثبت‌نام صورت گیرد و بازرسی‌ها به صورت مؤثر انجام شود.

وی افزود: خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است و البته ما از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم، اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت نام مدارس دانش آموزان اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش انقلاب اسلامی آموزش و پرورش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استاندارد‌های لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند.
جواد واعظ افزود:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود ۳۶ هزار نفر دانش آموز دارد که ۲۶۴۸ معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود ۴ سال روبه تعطیلی رفته بود به ۲۶ رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال ۳۲ نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ افزود:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش ۱۶۰۰ دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به مشارکت سیاسی گفت: برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان ۵۰ حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه‌ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این استخر در سال‌های گذشته آغاز و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم، اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ گفت: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون مجموعا حدود ۸۰۰ میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گلستان
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست