Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه آمریکا گفت که کی‌یف به واشنگتن اطمینان داده است که از سیستم‌های راکت‌انداز چندگانه آمریکا برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.

- کشورهای آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان در ادامه مواضع ضد ایرانی خود، با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران و همکاری هم جانبه تهران با آژانس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست خود، با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضد ایرانی، خواستار پایبندی تهران به «اصول حسن همجواری، احترام به حاکمیت دولت‌ها، عدم مداخله در امور داخلی، حل و فصل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز و عدم استفاده از تهدید به زور» شدند.

-  وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در دیدار با همتای روس خود، اعلام کردند که به تحریم‌ها علیه مسکو نمی‌پیوندند.

- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۴ بار آتش‌بس در یمن را نقض کردند.

- نظامیان اشغالگر اسرائیلی شامگاه گذشته -چهارشنبه- حملات گسترده‌ای را به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین آغاز کردند.

- مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی دیداری در واشنگتن، درباره ایران گفت‌وگو کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه شورای همکاری خلیج فارس یمن تحریم ها نظامیان صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها