Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در عرصه فلسفه استاد مسلم بودند و در عرفان مشاهده می‌کنیم آثاری در سن زیر۳۰ سال از خود به جای گذاشتند که متاسفانه امروزه خیلی کم در دروس حوزه و دانشگاه از آن استفاده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام‌ و‌المسلمین محمد مهدی گرجیان شامگاه چهارشنبه در نشست علمی با موضوع حکمت و حکومت امام خمینی(ره) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد، اظهار داشت: امام (ره) فرمودند 25 خرداد عزای خاص است تا ما بفهمیم این انقلاب به راحتی دست ما نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگانی در طول تاریخ بوده‌اند که پیامبرگونه و سیدالشهداگونه توانستند رسالت خودشان که میراث‌دار انباء هستند را به اجرا بگذارند و انقلاب را برای ما میراث گذاشتند.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه پیرامون شخصیت امام (ره) دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: امام یک وجود جامع، فقیه سترک و اصولی و دارای مکتب و یکی از تاثیرگزاران عظیم در این عرصه است و تفسیرش بعد از 42 سال بسیار عمیق و جامع است و بنده حقیقتا خضوع می‌کنم در برابر این تفسیر که متاسفانه ما از آن محروم شدیم و منابع کمی از آن تفسیر موجود است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در عرصه فلسفه استاد مسلم بودند و در عرفان مشاهده می‌کنیم آثاری در سن زیر30 سال از خود به جای گذاشتند که متاسفانه امروزه خیلی کم در دروس حوزه و دانشگاه از آن استفاده می‌شود.

اجماع بزرگ عاشقان اهل بیت(ع) در محکوم کردن توهین به ساحت امام رضا(ع)/ برنامه‌های ویژه دهه کرامت در استان اصفهان اعلام شدماموستا کریمی: معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به نسل سوم نیاز به جهاد تبیین داردراه‌اندازی درمانگاه صحرایی در ضلع شرقی حرم امام خمینی(ره)

وی پیرامون تفکر فلسفی امام(ره) گفت: کمتر از 1.5 سال پیش در زمان حیات آیت الله مصباح خدمت ایشان و آیت الله جوادی عاملی رفتیم و هر دو بزرگوار پیام‌های پیرامون شخصیت امام(ره) داشتند که تبدیل به چند جلد کتاب شده و در بازار موجود و آماده استفاده است.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه امام(ره) یک شخصیت جامع جدی داشتند، گفت: سیاست، اقتصاد، اجتماع، الهیات و به عبارت کلی یک انسانی که ما نمونه‌اش را به غیر از معصومین کمتر داشتیم و اگر امام را بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، می‌شود همان منشور روحانیت که اواخر عمرشان به جامعه مدرسین دادند و تعریف کلی مرجع را در آن شرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگوار در آموزه‌های حکمی، فکری، فقهی، فلسفی و کلامی کمتر نمونه داشت. اگر شخصیت امام (ره)توانست تاثیرگذار باشد به این علت است که جامعیت ایشان بود.نظریه ولایت فقیه و حکومت امام به شدت از زیرساخت‌های عرفانی بهره گرفته است.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره شخصیت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان ، در این مجمع که برگزار شد، ۳۳.۴ درصد از سهامداران به صورت حضوری و الکترونیک شرکت داشتند و در نهایت پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره از میان یازده نفر کاندیدا از سهامداران حقیقی و حقوقی، بانک صادرات، شرکت سرمایه گزاری گروه سپهر صادرات، ابراهیم مهدی نژاد ثانی، سید مجتبی علوی زاده و محمد امین ساقیان به عنوان اعضای اصلی و افسانه لطیف کار و محمودرضا جواهری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

این مجمع با حضور اعضای هیات رییسه مجمع رسمیت یافت و صورت جلسات مطرح و به رای حاضران گذاشته شد.

در پایان جلسه تمامی مباحث مربوطه به عنوان تکالیف مجمع در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد.

گفتنی است حسابرس اصلی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش حسابرس علی البدل موسسه حسابرسی و خدمات مالی ره یافت انتخاب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901338

دیگر خبرها

  • بازگشت آجورلو به استقلال و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • پشت پرده ماجرای برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال/ بازگشت آجورلو و یا انتخاب آذری چقدر صحت دارد؟
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس