Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روزنامه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای جهان این روزها با موجی از نارضایتی مردمی در نتیجه تورم انواع کالاهای مصرفی مواجهند که بخشی از آن نتیجه رشد قیمت انرژی از جمله نفت، گاز و انواع سوخت است.

پس از ممنوعیت مرحله‌ای اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه که بازارهای جهانی نفت را بیش از پیش تحت تأثیر قرار داد، قیمت بنزین در بریتانیا روز سه‌شنبه مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان به رکورد جدیدی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های موجود، میانگین آخرین قیمت بنزین بدون سرب در بریتانیا در ابتدای این هفته ۲,۱۸ دلار (۱،۷۳ پوند) در هر لیتر بود و احتمالاً افزایش بیشتری نیز خواهد یافت. گفته می‌شود که رکوردهای جدید قیمت بنزین به بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا خواهد افزود. این درحالی است که انتظار می‌رود هزینه انرژی در پاییز امسال در بریتانیا افزایش بیشتری داشته باشد. افزایش قیمت سوخت، تنها مختص به مصرف‌کنندگان بریتانیایی نیست. قیمت بنزین در ایالات متحده امریکا نیز روز سه‌شنبه به رکورد کم سابقه ۴،۶۲۲ دلار در هر گالن رسید که با این سطح قیمتی، رکورد قبلی خود را که ۴،۶۱۹ دلار بود در روز Memorial Day شکست.

برآوردها حاکی از آن است که قیمت سوخت در سطح جهانی قرار است در روزهای آینده بیش از پیش افزایش داشته باشد، چرا که قیمت‌های بین‌المللی نفت خام روز سه‌شنبه پس ازآن که اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات ۹۰ درصد از نفت خام روسیه تا پایان سال را تصویب کرد، افزایش یافت. قیمت بنزین در ایالات متحده تقریباً هر روز در چند هفته گذشته شاهد افزایش بوده است و به بالاترین حد خود رسیده و این روند فشار بیشتری بر دولت بایدن برای تلاش برای کاهش قیمت‌ها وارد کرده است.

در همین حال، شرایط در برخی از ایالت‌های امریکا همانند کالیفرنیا بدتر است. در این ایالت، بهای هر گالن بنزین به بیش از شش دلار رسید. در برخی از منطقه‌ها حتی بهای بنزین به هفت دلار در هر گالن هم رسیده است. امریکایی‌ها این روزها بیش از ۵۰ دلار (بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان) برای پر کردن باک سوخت خودروی خود می‌پردازند و از این موضوع بشدت ناراضی هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا بنزین گرانی بنزین قیمت بنزین در امریکا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار