Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر سعیدی شب گذشته در جلسه بررسی جانمایی احداث نخستین معراج شهدای کشور در گناباد اظهارداشت: رزمندگان گنابادی 90 درصد از فعالان معراج شهدای کشور در دوران دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند و این شهرستان از جایگاه خاصی در این زمینه در بین سایر مناطق کشور برخوردار است.

جانشین فرمانده جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: راه‌اندازی نخستین پردیس معراج شهدای کشور نقطه عطفی در ترویج فرهنگ و معارف ایثار و شهادت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد.

رئیس هیئت امنای پردیس معراج شهدای کشور هدف از ایجاد پردیس معراج شهدای کشور را استفاده از ظرفیت‌ها و ابزار فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: 90 درصد پردیس معراج شهدا کارکرد عمومی دارد و در این مکان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری، مکانهایی نظیر کتابخانه، بازارچه صنایع دستی ، رستوران، هتل و مراکز اقامتی و غیره ایجاد می‌شود.

سردار سعیدی خاطرنشان کرد: باغ موزه‌های دفاع مقدس تاکنون در 22 مرکز استان ایجاد شده و به تدریج در همه مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود و علاوه بر مراکز استانی این باغ موزه‌ها در شهرستان‌های خرمشهر و دزفول استان خوزستان و شهرستان طبس استان خراسان جنوبی ایجاد شده و یا در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: 450 نفر در قالب معراج شهدای کشور و در جریان رسیدگی به امور شهدا و انتقال اجساد شهدا در دوران دفاع مقدس و 54 نفر هم بعد از اتمام جنگ تحمیلی تاکنون به شهادت رسیدند و پیکرهای 46 هزار شهید گمنام دفاع مقدس تاکنون شناسایی و تقدیم خانواده هایشان و تشییع و تدفین شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: معراج شهدای کشور راه اندازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نشست تخصصی گردشگری مقاومت خوزستان و معرفی آن در سراسر کشور باحضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

علی اصغر شالبافان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان و راهکار‌های تولید محصولات این نوع گردشگری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: در این نشست همچنین شبکه سازی بین ذینفعان و نحوه پیگیری راهکار‌های گردشگری مقاومت و گسترش آن بررسی شد.


سردار میرعبدالرضا حاجتی، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم علاوه بر اعزام گردشگری از استان خوزستان به استان‌های همجوار و کشور‌های همسایه ازجمله لبنان و سوریه که در آنها جنگ اتفاق افتاد، گردشگران داخلی و خارجی پذیرش کنیم.


وی افزود: تلاش داریم در حوزه دفاع مقدس و به ویژه گردشگری مقاومت، گام‌های موثر و خوبی برداریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران