Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ذاکری‌زاده مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، در بیان عملکرد شرکت سیمان مند دشتی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این شرکت، یک شرکت تولید یک میلیون تن کلینکری است و تقریباً همین حدود می‌تواند سیمان تولید کند و در حد ظرفیت خودش عمل کرده است.

وی افزود: همه‌ تولیدات را نمی‌توان به سیمان تبدیل کرد، زیرا بستگی به ظرفیت آسیاب و ظرفیت بازار دارد، به دلیل اینکه برای یک شرکت سیمانی به جهت اینکه بتواند در زمان تعمیرات نیز سیمان تولید کند بایستی ذخیره‌ای داشته باشد به نام ذخیره استراتژیک، و در سال گذشته سطح ذخیره استراتژیک این شرکت به شدت پایین بود و می‌بایست بخشی از کلینکر تولید شده به عنوان ذخیره استراتژیک در شرکت می‌ماند و بخش دیگر آن تبدیل به سیمان شده و در اختیار مردم استان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی افزود: ما چیزی حدود ۶۰ درصد از کلینکرهای موجودمان را به تناسب ظرفیت سیمان مورد نیاز استان تبدیل به سیمان کردیم و به استان تحویل دادیم. از طریق بورس کالا سیمان فروش رفته و مابقی به صورت کلینکر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

رکوردشکنی سیمان مند دشتی

وی که مدیرعاملی شرکت بازرگانی شفق و معاون صادرات سیمان سپاهان در کارنامه خود دارد، در اشاره به عملکرد ابتدای سال تا کنون شرکت سیمان مند دشتی در سال جاری تصریح کرد: در مورد عملکرد دوماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ ما رکورد تولید کلینکر را در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ با تولید ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ تن کلینکر زدیم. این رکورد از بدو تولید این شرکت که اسفندماه ۹۶ بوده تا کنون سابقه نداشته است.

ذاکری‌زاده خاطرنشان کرد: برای فروش سیمان نیز یک دوره خیلی داغ بازار داخلی را داریم که با تمام قوا سعی کردیم این سیمان را در آن دوره داغ بازار داخل تأمین کنیم که برای استان بوشهر مقارن سه ماهه فصل زمستان می‌شود و از الان به تدریج بازار مصرف سیمان داخل سرد می‌شود که احتمالاً به دلیل گرم شدن هوا پروژه‌های مختلف نمی‌توانند به آن سرعت سیمان مصرف کنند. این سرد شدن بازار داخل تا حدود مهرماه ادامه پیدا می‌کند و بعد از آن دوباره بازار به سمت داغ شدن پیش می‌رود که ما تمام تمهیدات لازم را برای اینکه نگذاریم التهاب خاصی بازار سیمان را بگیرد به کار می‌بندیم.

۴۰ درصد سیمان داخل استان را تأمین می‌کنیم

وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید ما حدود ۴۰ درصد سیمان داخل استان را تأمین می‌کنیم. علت اینکه از بازار استان صحبت می‌کنم این است که سیمان یک کالای بسیار ارزانی است و جابجا کردن آن در مسافت‌های طولانی به صرفه مشتری داخلی نیست. مثلاً نمی‌توان تولیدی سیمان را به استان‌ مجاور ببریم یا مرکز مصرف سیمان ایران که استان‌های اصفهان و تهران باشد را عرضه کنیم. به دلیل اینکه حمل آن خیلی گرانتر از مبلغ سیمان می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیمان مند دشتی با بیان اینکه شرکت سیمان مند دشتی از این جهت که نزدیک بندر بوشهر قرار گرفته از ابتدا جهت صادرات سیمان بنا نهاده شده است، بیان داشت: صادرات سیمان یک مقداری ارز که برای ایران می‌آورد ما این ارز را در سامانه نیما می‌گذاریم و سایر شرکت‌هایی که به آن نیاز دارند از این ارز استفاده می‌کنند و این از لحاظ ارزآوری کار مهمی برای مملکت انجام می‌شود. صادرات ما اکثراً به کشورهای کویت و قطر انجام می‌شود و بازارهایی را در کشور سومالی برای سیمان خودمان داریم که این حدود ۹۰ درصد پروژه‌‌مان است. غیر از این فروش‌ها به کشورهای عمان و بخش کمی هم به کشورهای حاشیه شرقی قاره آفریقا صادر می‌شود.

ذاکری‌زاده همچنین به رکوردهای ثبت شده توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه رکورد تولید را در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ زدیم، در ماه‌های آبان، آذر و دی سال ۱۴۰۰ برای سه ماه متوالی بالای ۱۰۰ هزار تن تولید کلینکر داشتیم. این دو رکورد، رکوردهایی است که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای این شرکت کسب شده است.

شهرستان دشتی به مناطق توسعه‌ یافته شبیه نیست

مدیرعامل سابق شرکت توسعه صادرات صنعت سیمان با بیان اینکه کارخانه شرکت سیمان مند دشتی توسط سرمایه‌گذاران این مجموعه در منطقه‌ای بنا نهاده شده که محروم است و به مناطق کمتر توسعه ‌یافته تعلق دارد، عنوان کرد: هر چند که طبق بررسی که کردم در مصوبات دولت منطقه مرکزی دشتی به منطقه توسعه‌ یافته تبدیل شده است که از این بابت خوشحالم که منطقه مرکزی دشتی به منطقه توسعه ‌یافته تبدیل شده است ولی اصل ماجرا این است که اینجا از لحاظ امکانات دسترسی یک شهرستان به مناطق توسعه‌ یافته شبیه نیست.

ذاکری‌زاده با اشاره به اینکه در شهرستان دشتی یک کارخانه‌ای که تولید سیمان دارد فقط شرکت سیمان مند است، خاطرنشان کرد: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه‌هایی است که در این منطقه وجود دارد و از این بابت واقعاً نیاز است که اینجا سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود چون در زمینه‌های معدن پتانسیل‌های بالایی دارد و کسانی که در زمینه معدن توانمند هستند و می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند بایستی یک سری امتیازاتی به آنها داده شود تا سرمایه خود در این منطقه بیاورند.

مسؤولیت‌های اجتماعی

وی در اشاره به مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت سیمان مند دشتی بیان کرد: به تناسب این که من در سیمان مند دشتی دارم انجام وظیفه می‌کنم و در شهر خورموج و در کنار کارخانه ما روستایی به نام لاور شرقی وجود دارد خدماتی نیز باید به تناسب به محیط اطراف خودمان بدهیم. از این خدمات ما بدون اینکه برای آن تبلیغ خاصی کرده باشیم، بی‌شائبه برای روستائیان عزیز لاور شرقی که در نزدیکی کارخانه هستند انجام شده است.

ذاکری زاده گفت: از دوره کرونا برای تأمین لوازم ضدعفونی تلاش کردیم و برایشان انجام دادیم؛ همچنین از سال ۱۴۰۰ به صورت خاص هر درخواستی که از سوی مردم لاور شرقی شده دست رد به سینه آنها نزدیم. همچنین در مورد تأمین سیمان برای کسانی که نمی‌توانند سیمان تأمین کنند این کار را انجام دادیم.

مدیرعامل سابق شرکت توسعه صادرات صنعت سیمان گفت: علاوه بر این توسط فرماندار محترم دشتی هر نامه‌ای که برای کاستن کمی از محرومیت مردم ارسال شده ترتیب اثر داده شده است. به صورت خاص به نکته خاصی اشاره نمی‌کنم و فقط می‌توانم بگویم که به دقت تمامی درخواست‌هایی که فرماندار محترم دشتی برای ما فرستادن بررسی، رعایت و انجام شده است.

 کار احداث زیربناها از عهده سرمایه‌داران صنعت سیمان خارج است

ذاکری‌زاده ادامه داد: یک کارخانه‌ای هستیم که اینجا تأسیس شدیم اتفاقاً من از حدود ۹ تا ۱۰ ماه پیش که وارد این کارخانه شدم اولین سؤال من این بود که چرا این جاده درست نیست. واقعاً ما نیز همدرد با مردم لاور شرقی خواستار تصحیح و اصلاح این جاده هستیم. فکر می‌کنم پروژه‌ تعریض آن تا یک سال گذشته یا ۱۰ تا ۱۲ ماه گذشته با دو پیمانکار در حال اجرا بوده و به دلیل نرسیدن بودجه کار را نصفه رها کردند و ما ماندیم و این جاده و روستائیان عزیز لاور شرقی. ما هم تقاضایمان همانند مردم شریف لاور شرقی این است که این جاده باید درست شود و سهام‌دار و سرمایه‌گذار نسبت به سرمایه‌ای که آورده تشویق شود. واقعاً کار احداث زیربناهای مملکت و کشور از عهده سرمایه‌داران این صنعت برنمی‌آید.

وی اضافه کرد: با همه این احوال برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهیم یک قسمت ۳۰۰ متری در پلی حدود ۱۰ کیلومتری که در میان راه بود را در بهمن‌ماه گذشته با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط روکش آسفالت آن انجام دادیم و تمام زیرسازی‌های آن انجام شده بود. که من این را از مجمع محترم مصوب گرفتم که به هزینه‌ای که برای مسؤولیت‌های اجتماعی خودشان گذاشته‌‌اند اضافه کنند. اما کار جاده واقعاً کار سنگین و کار دولتی است. در این زمینه همیشه اعلام کردیم که آماده کمک هستیم، یعنی دولت برای احداث جاده کار خودش را شروع کند ما هم به اندازه خودمان کمک خواهیم کرد.

آمادگی مشارکت با دولت در احداث جاده لاور شرقی

وی ادامه داد: در مورد ابنیه فنی این جاده که سهم هزینه‌ای بزرگ و خوبی نیز دارد، ما آمادگی کامل داریم که کمک کنیم. مثلاً سیمان آن را بدهیم یا کمک‌های دیگر در این زمینه، ولی پایه اول را بایستی وزارت محترم راه بگذارد و کار را ایشان باید متولی باشد و ما نیز کمک هستیم.

مدیرعامل شرکت سیمان مند دشتی تاکید کرد: در این رابطه بارها و بارها با فرماندار محترم دشتی جلسه داشتم و گلایه‌مند بودم که ما نیز یک شرکت هستیم که اینجا سرمایه‌گذار آمده سرمایه‌گذاری کرده و نیازمند به جاده هستیم و داریم مالیات خودمان را می‌پردازیم و همینطور مالیات بر ارزش افزوده را می‌دهیم و همه این کارها عوارض را می‌دهیم. کامیون‌هایی که برای ما هستند، کامیون‌هایی که برای مردم همین منطقه هستند همگی مدعی هستند که از حالت معمول استهلاک بیشتری برمی‌دارند و دچار مشکل هستند. بنابراین ما نیز همصدا با سایر روستائیان منتظر اقدام دولت در این زمینه هستیم. دولت که کار را شروع کند ما نیز به اندازه خودمان کمک خواهیم کرد.

وی همچنین به نشست امام جمعه دشتی با صاحب مجمع مند دشتی اشاره کرد و گفت: جناب حجت‌الاسلام زاهددوست امام جمعه محترم دشتی جلسه‌ای با صاحب مجمع مند دشتی داشتند در رابطه با نیازهای مسؤولیت‌های اجتماعی که شهرستان دارد. واقعاً ایشان موارد خیلی زیادی را فرمودند ما همه این موارد را یادداشت کردیم، مواردی که کار خیلی سختی است، از اینجاست که من می‌گویم این شهرستان یک شهرستان کمتر توسعه ‌یافته است و هنوز به شهرستان پیشرفته نرسیده است، برای اینکه بسیاری زیرساخت‌‌های بهداشتی و اجتماعی این شهرستان و روستاهای اطراف نسبت به سایر شهرستان‌های کشور پایین است.

مشکلات شهرستان را اولویت بندی می‌کنیم

ذاکری زاده افزود: به همین خاطر نکات آقای زاهددوست همه درست بود و قرار شد موارد را اولویت بندی کنیم و در مجمع آینده از سهامداران محترم بخواهیم که برای انجام بخشی از این مسؤولیت‌های اجتماعی تصمیم بگیرند. در این رابطه بهداشت در رأس اولویت‌ها قرار گرفت و لیست خواسته‌های بیمارستان زینبیه را دریافت کردیم که ببینیم کدام مورد در توان ما هست که به این بیمارستان کمک کنیم.

ذاکری‌زاده افزود: ما هم باید حواسمان باشد سهام‌داران این شرکت کسانی هستند که بالاخره با یک سرمایه اندک در بازار سرمایه وارد شده‌اند، سهام شرکت بالادست را خریده‌اند و چشم به راه سود این شرکت هستند و واقعاً باید فکر آنها نیز کرد که شاید مردم خود شهرستان دشتی هم جزو این سهام‌داران باشند. چون همه سهام‌داران برای ما شناخته شده نیستند و سهام از خرد و اندک از شرکت‌های بالادستی ما زیاد است. باید حواسمان به آن‌ها باشد و حواسمان به منطقه اطراف خودمان هم باشد و بین همه این‌ها بایستی به عدالت رفتار کنیم.

 

وی ادامه داد: در ادامه باید به حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ نفری که اینجا مستقیم مشغول کار هستند اشاره کنم. به این تعداد باید راننده‌هایی که بار را به مقاصد مختلف برده و یا می‌آورند، همین‌طور باید اشاره کنم به کسانی که در معدن کار می‌کنند و در این شرایط سخت معدنی از سه تا معدن نزدیک شرکت بار مواد اولیه مخصوص برای شرکت را می‌آورند. این‌ها همه اشتغال زایی هست که توسط سرمایه گذار و سهامدار در منطقه ایجاد شده است. همه هم و غم‌ ما این بوده است که در بهترین شرایط کاری باشند و در بهترین شرایط کار کنند. برای کارگران خودمان کاملاً سعی کردیم که بهترین و باکیفیت‌ترین دستمزد و خدمات همچون بیمه تکمیلی به آنها بدهیم، برای کارشان ارزش قائل شویم و اینجا را خانه خودشان بدانند.

عقد قرارداد با دانشگاه‌های استان

ذاکری‌زاده در ادامه عنوان کرد: خیلی تلاش کردم که کیفیت نیروهای مستقر در کارخانه را بالا ببریم. از این جهت با دانشگاه خلیج فارس که معتبرترین دانشگاه استان و نزدیک به شرکت ما است، چندین جلسه برگزار کردیم و در چند زمینه مختلف با آنها در حال عقد قرارداد هستیم. همینطور با دانشگاه آزاد اسلامی که چندین جلسه با محوریت دانشگاه آزاد خورموج برای عقد قرارداد داشتیم.

مدیرعامل شرکت سیمان مند دشتی گفت: هدف ما این است که استان از نیروهای کیفی آماده به کار مملو شود. در آینده‌ای نزدیک باید یکی از قطب‌های صادرکننده نیروی در کارخانه‌های سیمان و مشاور به سایر استان‌ها و شهرهای کشورمان باشیم. الان متاسفانه نیستیم. در این زمینه من کمک هر دو دانشگاه را به شدت طلب می‌کنم.

وی ادامه داد: در اینکه نیروهای زبده را آنها شناسایی کنند و آموزش‌های اولیه را به آنها بدهند، سپس به ما معرفی کنند و ما در قالب تیم‌های کارآموزی، تیم‌های پیمانکاری و تیم‌های کسانی که بتوانند به شرکت کمک کنند برایشان پروژه تعریف می‌کنیم و این پروژه برای هر دو طرف آورده دارد. بهترین مطلبی که من دنبال کردم اینکه این شهر و این شرکت را از لحاظ نیروهای انسانی غنی کنم.

مدیرعامل شرکت سیمان مند دشتی اضافه کرد: باید انصاف بدهیم، مثلاً کارخانه‌ای مثل کارخانه سیمان آبیک، مثل سیمان شرق، سیمان سپاهان و چند سیمان دیگر این‌ها شرکت‌هایی هستند که صادرات نیروهای خبره برای صنعت سیمان به تمامی مناطق ایران دارند. باید بهترین نیروهای سیمانی را ببینیم که در سپاهان دوره دیده است، اگر در رزومه‌اش بگوید دو سه سالی در سپاهان دوره دیده است، می‌فهمیم که در این زمینه نیروی خبره‌ای است. من هدف دارم که سیمان مند دشتی را به این جایگاه تبدیل کنم که سکوی پرتابی شود برای همه عزیزانی که می‌خواهند اینجا کار کنند و در رزومه آنها در درجه اول افتخاری باشد که برای سیمان مند دشتی کار می‌کنند و اگر بخواهند از این شرکت سیمان به شرکت سیمان دیگری بروند باز هم برایشان افتخاری باشد که صریح و با افتخار بگویند ما در جایی کار می‌کردیم که بر پایه علم پیش می‌رفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیمان مند دشتی رکوردشکنی سیمان سیمان مند مسؤولیت های اجتماعی سیمان مند دشتی شهرستان دشتی صنعت سیمان ذاکری زاده لاور شرقی سال ۱۴۰۰ یک شرکت ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فعالان جهادی و مردمی عرصه آبادانی و پیشرفت توسط دفتر مردمی‌سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و با حضور مدیران 50 گروه‌ جهادی و مردمی در محل معاونت علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد.

 حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در امر مردمی سازی و مدیر برنامه ملی آبادیران در ابتدای این نشست به نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت.

وی ظرفیت عظیم گروه‌های جهادی و مردمی را در جهش تولید دارای اهمیت مضاعف دانست و اشاره کرد: این گروه ها با توجه به تعددشان و پوشش دهی مناسب مناطق کمتر برخوردار به عنوان حلقه های میانی می توانند نقش آفرینی جدی برای مشارکت مردم در تولید با توجه به ظرفیت های بومی داشته باشند.

شکری، همچنین به توانمندی های شرکت های دانش بنیان به عنوان پشتیبانی کننده در جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: تعامل دو گروه بزرگ مردمی یعنی شرکت های دانش بنیان و گروه های جهادی امر مهم و ضروری برای جهش تولید است.

مدیر برنامه ملی آبادیران همچنین «معرفی شرکت‌های دانش بنیان به گروه‌های جهادی و مردمی»، «تعامل با گروه‌های جهادی و مردمی و کمک به احصای ظرفیت‌های بومی» و «بسترسازی به همرسانی شرکت های دانش بنیان و گروه های مردمی» را نقش برنامه ملی آبادیران در جهش تولید با مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه بر سهم و جایگاه گروه های جهادی در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران متمرکز شد و گفت: در این نمایشگاه، دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد که طرف عرضه ظرفیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور و طرف تقاضا نیازمندی‌ها و ظرفیت مناطق کمتر برخوردار هدف گروه های جهادی و مردمی است.

از این رو، به گفته وی، حضور گروه های جهادی و مردمی در نمایشگاه ملی آبادیران بستر مناسبی را برای اعلام و رفع نیاز مناطق کمتر برخوردار فراهم آورده است.

شکری در ادامه به شرایط ثبت‌نام و حضور گروه‌های جهادی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران پرداخت و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی به شرط احصاء و اعلام دقیق چالش‌ها و ظرفیت‌های دقیق مناطق کمتربرخوردار می‌توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه داشته باشند.

مدیر برنامه ملی آبادیران در پایان به نمونه هایی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور اشاره کرد که از آن جمله می توان به تصفیه و سالم سازی آب شرب روستاها و مناطق کمتر برخوردار با دستگاه تصفیه آب پرتابل، الگوهای تدوین اسناد پیشرفت منطقه ای مبتنی بر ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی، ایجاد اشتغال پایدار و کوچک مقیاس و ایجاد اقامتگاه‌های سریع در بحران‌های طبیعی، ساخت سریع و ارزان سکونت‌گاه و ساخت مدارس مناطق روستایی اشاره کرد.

همچنین رضا غلامزاده، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی ضمن بیان اهمیت بهم‌رسانی گروه های جهادی و مردمی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ایجاد بستر مناسب و تخصصی که از ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به صورت همزمان آگاهی و اطلاع دارد در محقق شدن اهداف برنامه ملی آبادیران نقش اساسی ایفا می کند.

وی در پایان آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج دانشجویی برای تسهیل و هموارسازی این مسیر اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • گام عملی برای جهش تولید