Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه اعطای مدارک قبول‌شدگان دومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه با اشاره به پایان دومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: از امروز بار شرعی شما بیشتر شده است و با این مدرک شما در معرض داوری مسابقات قرآن تمامی دستگاه‌ها و نهادهای برگزارکننده مسابقات هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم، نظام‌مند کردن داوری مسابقات قرآن کریم بوده است، تصریح کرد: سازمان اوقاف به‌عنوان میزبان ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، مملو است از گزارش‌های انتقادگونه و گله‌مند از نحوه داوری‌هایی که در دستگاه‎‌ها انجام شده اما چارچوب و اصول رعایت نشده است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با تاکید بر اینکه تنها کشوری در دنیا هستیم که مسابقات قرآنمان به‌صورت ریشه‌ای و شبکه‌ای در سراسر کشور و تمام دستگاه‌ها ساری و جاری است، افزود: مسابقات جمهوری اسلامی ایران زیر ساخت‌هایی دارد که این مسابقات را معتبرتر می‌کند؛ در حال حاضر افرادی که در فینال مسابقات اوقاف شرکت می‌کنند، این قابلیت را دارند که در مسابقات بین‌المللی رتبه اول را کسب کنند و این بزرگی مسابقات را نشان می‌دهد.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه کلمه مسابقه به داوری گره خورده است، متذکر شد: اگر داوری صحیح نباشد، هر آنچه در مسابقه رخ می‌دهد بی ثمر است؛ بدانید هر اقدام مجموعه برگزارکننده مسابقات، بویژه هیئت داوران فارغ از اثر وضعی در زندگی افراد، بسیار اثرگذار است؛ گاهی ممکن است صدم امتیاز مسیر یک قاری را عوض کند؛ لذا باید به وظیفه‌مان به خوبی عمل کنیم.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنم که اگر تمام مردم ایران مدرک درجه یک داوری را از ما بگیرند، خوشحال می‌شویم و تاکید می‌کنم که ما سهمیه‌بندی نداریم؛ بنابراین مجدداً تکرار می‌کنم که اگر تمام افراد مدرک درجه ۱ تا ۴ داوری بگیرند، خوشحال می‌شویم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مجموعه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور علیه هیچ نامی در طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم موضع ندارد؛ هرکس که وارد فرآیند سنجش داوری شود ما خودمان را خادم ایشان می‌دانیم.

مجیدی‌مهر یادآور شد: ما روزی که طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم را شروع کردیم از بیش از ۳۰۰ نفر نظرخواهی کردیم؛ الحمدالله دوره دوم بهتر شدیم و ان‌شاءالله در دوره سوم نواقص فعلی هم برطرف می‌شود.


وی افزود: نگرانی درباره درجات داوری وجود دارد؛ بدانید که این موضوع در دستور کار ستاد قرار دارد و در خصوص انتقادات و پیشنهادات سازنده دستمان به سوی شما دراز است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور گفت: بزودی پرتال جامع مسابقات و سامانه محاسبات مسابقات به روی تمام سیستم‌های محاسباتی کل مسابقات قرآن کریم کشور تغییر خواهد کرد؛ فرآیند نمره‌دهی به‌صورت متمرکز در ستاد رصد می‌شود که عملکرد داوری داوران چگونه بوده است.

مجیدی‌مهر بر استانداردسازی مسابقات قرآن کریم تاکید کرد و یادآور شد: ما سیاستمان در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور حمایت، هدایت و نظارت است؛ درخصوص میزان استفاده از داوران در دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات قرآن برنامه داریم که در این مورد باید عدالت برقرار شود.

لازم به ذکر است، قبول‌شدگان دومین دوره طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم در استان‌های دیگر به‌صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی در این جلسه حضور داشتند؛ همچنین در این جلسه برنامه‌های تکمیلی برای قبول‌شدگان طرح تبیین شد.

کد خبر 5504983

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اوقاف مسابقات قران کریم سازمان اوقاف و امور خیریه شهید سلیمانی دهه کرامت نشست علمی قرآن انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی امام خمینی محمد مهدی اسماعیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی انقلاب ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور سازمان اوقاف و امور خیریه مجیدی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!

کمیته داوران دیدارهای حساس هفته بیست وپنجم را به برادران حیدری سپرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر بیست‌وسوم مشخص شد که در این میان پیام حیدری دیدار حساس استقلال-تراکتور و بیژن حیدری دیگر دیدار حساس این هفته بین پرسپولیس و سپاهان را سوت خواهند زد. 

 به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر به شرح زیر اعلام شد:

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

شمس آذر قزوین - پیکان

داور: رضا عادل، کمک‌ها: قهرمان نجفی، مرتضی سلمان‌نژاد و فرهاد امینی، ناظر: رحیم رحیم‌مقدم

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

 هوادار تهران - نفت آبادان

داور: امیرسامان سلطانی، کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، یعقوب سخندان و مسعود حقیقی، ناظر: اسماعیل صفیری

تراکتور تبریز - استقلال

داور: پیام حیدری، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و علی‌اصغر مؤمنی، ناظر: مسعود مرادی

 مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، احمد سلطانی و احسان اکبری، ناظر: علیرضا کهوری

 ذوب آهن اصفهان - نساجی قائمشهر 

داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی، ناظر: محمود رفیعی

 آلومینیوم اراک - فولاد خوزستان

داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: محمد عطایی، محسن حکیم و میثم حیدری، ناظر: محمدرضا اکبریان

 استقلال خوزستان - ملوان انزلی

داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: بهمن عبداللهی، صادق رستمی و یعقوب آشوری، ناظر: ایرج نظری

 پرسپولیس - سپاهان

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی، ناظر: رضا سخندان

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»