Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار سهام روز چهارشنبه یک روز کم رمق دیگر را پشت سر گذاشت تا سهامداران در مجموع هفته، با بازدهی منفی 1.48 درصدی (1.25 منفی در بورس و منفی 1.34 در فرابورس) به تعطیلات روند.

روزنامه ایران: در هفته‌ای که گذشت، اگرچه دماسنج‌های بازار در یک روند نزولی خفیف قرار داشتند اما ورود پول‌های پرقدرت از جانب طیف‌های حقیقی و حقوقی بازار در حال مشاهده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انتقال دوباره پول از طرف صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار در کنار برنامه‌های اعلام شده برای تداوم عرضه‌های اولیه که به عمق بخشی و بهبود بازار در آینده کمک خواهد کرد منجر شد سهامداران با خیالی آسوده‌تر بازار را رصد کنند.
در این هفته، گزارش‌های منتشر شده در مورد تولید و فروش برخی شرکت‌های بزرگ صادرات محور، منجر به بهبود شاخص‌های بنیادی بازار شد و سهامداران حقیقی با ورود مناسبی که به گروه‌های  فلزات اساسی، معدنی‌ها و سیمانی‌ها داشتند توانستند شاخص را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به رنگ سبز درآورند.
استقبال سهامداران حقیقی از صنایع بنیادی که از ابتدای معاملات سال جاری به چشم می‌‌خورد منجر شد که در هفته‌های گذشته، بازار با رفتار هیجانی کمتری نسبت به سال‌های گذشته (بخصوص تابستان و پاییز 1399) روبه‌رو شود و از این رو یک روند منطقی  در بازار به چشم می‌‌خورد.
سهامداران در انتظار آینده
روز چهارشنبه ارزش و حجم معاملات بازار سهام نسبت به روز معاملاتی قبل با تغییرات قابل توجهی روبه‌رو نشد تا این دو شاخص همچنان در پایین‌ترین سطوح خود از ابتدای سال قرار گیرند.
روند کاهش ارزش و حجم معاملات در بازار سهام که از 25 اردیبهشت ماه شروع شد،  نشان می‌‌دهد بازار همچنان درحال انتظار قرار دارد و سهامداران ترجیح می‌‌دهند در قیمت‌های موجود دست به معامله نزنند.
در واقع سرمایه‌گذاران  نسبت به ادامه روند صعودی و نزولی مردد هستند و ترجیح می‌‌دهند تا روشن شدن برخی عوامل تعیین کننده و اثرگذار بازار، کمتر دست به معامله بزنند.
کاهش 27 و 12 درصدی ارزش خرید و فروش حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در کنار کاهش 37 درصدی ارزش معاملات خرد در هفته جاری از جمله مواردی هستند که این موضوع را تأیید می‌‌کنند.
معامله‌گران روز چهارشنبه  در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم، حق‌ تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۵۹ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال معامله کردند.
نماگرهای بازار
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با ۷۱۴ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۴۱ هزار واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۳۸ واحد افزایش به ۴۲۹ هزار و ۶۶۰ واحد و شاخص قیمت با ۸۲۳ واحد رشد به ۲۶۴ ‌هزار و ۱۶۶ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۲۷۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم سه ‌هزار و ۹۱۰ واحد کاهش را ثبت کردند.
دیروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۵۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۸۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۴۳ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۹۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۷۶ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۵۸ واحد با تأثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.


در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۷ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۲۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۴۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) با ۳۴۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدری (وغدیر) با ۲۱۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با ۲۰۵ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.


نماد انتقال داده‌های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.


گروه خودرو هم در معاملات دیروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.
شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۸۴ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.


در این بازار ۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات دیروز فرابورس بیش از ۷۶۶ هزار و ۵۷۰ نوبت بود.
نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، بهمن دیزل (خدیزل)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، داروسازی دانا (ددانا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنعتی مینو (غینو)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و بیمه دی (ودی) تأثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
 

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیارد ریال سرمایه گذاری پالایش نفت بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) با کاهش 3 هزار و 902 واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار