Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ظهر روز چهارشنبه (دیروز، ۱ ژوئن)، رسانه‌ها گزارش دادند که سرانجام اولین پرواز تجاری از مبدأ صنعاء به قاهره از سال ۲۰۱۶ تاکنون پس از تعلل مستمر ائتلاف سعودی در اجرای تعهدات آتش‌بس انجام شد.

این فرودگاه از آغاز جنگ عربستان علیه یمن، تحت محاصره ریاض و ائتلاف سعودی علیه یمن قرار گرفت و پروازهای آن حتی برای امورات بشردوستانه مثل انتقال بیماران هم قطع شد و همین مسئله سبب مرگ صدها بیمار یمنی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، شرکت خطوط هوایی یمن، اعلام کرده بود که نخستین پرواز از صنعاء به قاهره در روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت و این هواپیما چهارشنبه شب در مسیر بازگشت، مسافران را از قاهره به یمن بازخواهد گرداند.

بنا بر این گزارش، موانع جدیدی، مانع از بازگشت صدها یمنی از قاهره به فرودگاه صنعاء وجود داد و شهروندان یمنی سرگردان در قاهره از وجود این موانعی برای بازگشت به صنعاء خبر دادند. آن‌ها با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، گزارش دادند که بلیط‌های سفر به صنعاء در بازار سیاه با قیمت‌های بسیار بالا فروخته می‌شود و ده‌ها نفر از کسانی که قصد بازگشت از قاهره به صنعاء را داشتند، نتوانستند بلیطی خریداری کنند.

این امر وضعیت شهروندان یمنی که مجبور بودند برای معالجه به مصر سفر کنند و به خط پرواز قاهره-صنعاء وابسته بودند، دشوارتر می‌کند و بر رنج آن‌ها می‌افزاید.

قرار بود پروازهای تجاری برای همه شهروندان یمنی که مایل به بازگشت از مصر هستند، جایی که میلیون‌ها یمنی در آن زندگی می‌کنند، در دسترس باشد. زیرا بسیاری از آن‌ها به دلیل فعالیت گروه‌های جدایی‌طلب در عدن که طی سالهای گذشته موجب مرگ و جراحت یمنی‌های زیادی شده‌اند، حاضر به بازگشت به کشورشان از طریق فرودگاه عدن نیستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهروندان یمنی آتش بس یمن فرودگاه یمن فرودگاه صنعاء بازگشت از مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد