Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مردم، اقتصاد، فرهنگ، اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران، دغدغه‌ و رویکرد مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ نیکزاد با بیان این مطلب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که با حضور استاندار انجام شد، افزود: مجلس با این رویکرد آمده که دغدغه ‌اش مردم، اقتصاد، فرهنگ، فرمایشات رهبری(مدظله العالی) و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران باشد اما متأسفانه با عنایت به تذکراتی که رهبر معظم انقلاب دادند ساختار بودجه، آن طور که مد نظر ایشان بوده اتفاق نیفتاده، لذا دولت باید آن را اصلاح کرده و مجلس هم چکش‌کاری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ باید در برنامه هفتم که در دست نگارش است، رسیدگی به مناطق محروم کشور ویژه دیده شود.
وی با ذکر این نکته که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به مجلس یازدهم لقب انقلابی دادند، تصریح کرد: ما از این قضیه خوشحال بودیم اما شرط آن است که انقلابی بمانیم، در وسط کار عزیزی عنوان کردند که این لقب انقلابی را از مجلس پس بگیرید حضرت آقا(حفظه الله) مجدد به این موضوع تأکید داشتند و در شروع اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند مجلس انقلابی یک حقیقت و واقعیت است و مجدد بر انقلابی بودن مجلس با شروطی که برای نمایندگان مجلس عنوان کردند، تأکید فرمودند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که از روز اول که مجلس شورای اسلامی تشکیل شد ما خودمان را نوکر مردم و پیرو و سرباز ولایت فقیه دانستیم، متذکر شد: بنا به گفتمان امامین انقلاب ما نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر هستیم بلکه می‌خواهیم حکومت نوینی را به نام حکمرانی اسلامی و دین اسلام در دنیا بنا نماییم و به یک تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است برسیم.
نیکزاد ادامه داد: با این دیدگاه، شهادت شرعی می‌دهم هر آنچه در توان داشتیم حتی به دولت قبل هم در مجلس کمک کردیم و تمام توان ما این است که دست دولت را بگیریم و به معیشت و اقتصاد مردم کمک کنیم.
وی با اشاره به این که قانونی بنام" قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم" در عرصه سیاسی و امنیتی در مجلس مصوب شد، یادآور شد: این قانون به دولت اختیار می‌داد با اقتدار در برابر استکبار بتواند حقوق مسلم مردم را احیا نماید که رئیس جمهور وقت، این قانون را ابلاغ نکرد و کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) فرمودند، این قانون خوب است.
به گفته وی؛ در عرصه زیرساخت‌ها، کسب و کار، تولید و مسکن هم قوانین بسیار ارزشمندی در مجلس گذاشته شد تا اینکه ریل و قطار دولت که انقلابی نبود، به انقلاب برگردد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم، از یک عزیز انقلابی برای تشکیل یک دولت انقلابی دعوت کردند و معنی این دعوت این نبود که برخی می‌نویسند مجلسی ‌ها وکیل الدوله‌اند، دولت اگر انقلابی نباشد؛ ما برنمی‌تابیم آن دولت بماند، دولت، دولت اسلامی است.
به گفته وی؛ ما گفتیم فردی اصلح، سکان قوه مجریه را بدست بگیرد برای اینکه اعتقاد داریم باید در دولت، یک اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی اتفاق بیفتد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: تکلیفی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر همه دولت‌ها داشتند این بود که ما از همه حمایت کنیم لذا این دعوت جهت احیای اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه نظام و دولت بود.
وی ادامه داد: شخص رئیس دولت باید کسی باشد که سلامت اخلاقی و فکری داشته باشد، خدمت به خلق خدا را فرض بداند، فسادستیز باشد، در بین مردم، با مردم و درکنار مردم باشد، از پشت شیشه ماشین آمار نگیرد، در مباحث بین‌المللی بتواند عزتمندانه از نظام مقدس اسلامی و آرمان‌های الهی و انسانی جمهوری اسلامی دفاع کند، ما این را در شخص رئیس جمهور دیدیم و می‌بینیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دومین هدف ما این بود که کارهای اساسی مربوط به حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و زیربنایی دولت شتاب بگیرد زیرا باید رویکرد دولت عدالت محوری و رسیدگی به کسانی که از این غافله جا مانده اند و مناطقی که نتوانسته اند از دلارهای هفت تومانی استفاده کنند، باشد.
نیکزاد اظهار داشت: رویکرد بودجه باید این باشد که بتوانیم حافظ منافع مناطق کم‌برخوردار باشیم و در این راستا باید جدیتی در مباحث اساسی، سیاسی فرهنگی و اجتماعی کشور شکل بگیرد.
به گفته وی؛ برخلاف عدالتی که باید در جمهوری اسلامی رخ دهد بیش از ۸۵ درصد بودجه کشور در اختیار وزراست و به این ترتیب از چهار هزار میلیارد تومان، ۸۰ تا ۸۵ درصد آن متمرکز در تهران است که اشتباه می باشد، در حالی که بودجه باید به عدالت بین استانداران توزیع شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این قضیه قدرت مانور نمایندگان عالی دولت در مناطقی که استانداران هستند را کاهش می‌هد لذا ما آمده‌ایم که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها گرهی از مناطق باز کنیم و از آنچه در شأن جمهوری اسلامی و ۲۴۰ هزار شهید انقلاب است دفاع نماییم.
وی یادآور شد: این عیب است که در حوزه اجرا، استانداری و فرمانداری دخالت کنیم و بنای ما این نیست و در این سفرها با همراهی دستگاه‌ها بنا داریم، گرهی از حوزه انتخابیه باز کنیم.
نیکزاد تصریح کرد: ما صمیمانه و با تمام توان آمده‌ایم دولت انقلابی را کمک کنیم و در آخرین جلسه که در افطاری میهمان دولت بودیم اعلام کردیم دولت هر قانونی می‌خواهد که گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی باز کند مجلس آماده است این کار را انجام دهدو امیدواریم هر روز با رفع مشکلات بر عزت جمهوری اسلامی افزوده شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی مدظله العالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!