Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه اتهامات بی اساس وارده به کشورمان در بیانیه پایانی نشست ۱۵۲ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را رد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست 152 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه های تکراری و مخرب را نشان از رویکرد سراسر اشتباه و سردرگمی راهبردی برخی کشورهای عضو این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود : صدور چنین بیانیه‌های کلیشه‌ای مغایر با مبانی حسن همجواری بوده و کارویژه‌ای جز بحران آفرینی منطقه‌ای نداشته و ظاهرا با هدف خنثی کردن نتایح تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به شمول برخی کشورهای دوست و شریک در  میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد.

خطیب زاده  با ارجاع به اشاره این بیانیه  به موضوع  هسته‌ای کشورمان  افزود: برجام و کشورهای متعهد آن که در متن برجام و قطعنامه 2231 به وضوح آمده و بر همین مبنا طرف‌های مذاکرات اخیر وین، نزد هر فرد آشنا به مقدمات مسائل بین‌المللی روشن است و لذا طرح درخواست‌هایی از این دست که صادرکنندگان آن به خوبی از بی‌مبنا و بلاوجه بودن آن آگاه هستند، فقط نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی این شورا به بدیهیاتی است که نتیجه‌ای جز بی اعتباری روزافزون برای آن ندارد و در همین ارتباط، این شورا در حالیکه به بزرگترین زرادخانه سلاح‌های آمریکایی و غربی در جهان تبدیل شده، در جایگاهی قرار ندارد که در مورد برنامه موشکی و امور مرتبط با سیاست های نظامی و دفاع بازدارنده اظهار نظری بکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود:  جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند.

خطیب زاده اضافه کرد:  تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مسائل منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می نماید.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی