Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان افزایش تولید کنسانتره مس کلید خورد.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز پنجشنبه در بیست و دومین سفر استانی دولت مردمی، با حضور در معدن و کارخانه تولید مس سونگون ورزقان از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجتمع مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن کشور است که ارزش ذخایر آن ۳۲۰میلیارد دلار برآورده شده است.

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی با ذخیره بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراجی در حدود ۷۹۶ میلیون تن، معدنی بر روی ویرانه‌های روستای تخریب شده روستای سونگون در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است که تخمین‌ها در مورد مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن آن عددی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن سنگ مس با عیار ۰/۶۱ درصد است.

گفتنی است، استقلال مس آذربایجان و افزایش تولید کنستانتره مس، راه‌اندازی واحد ذوب و ایجاد شهرک پایین‌دستی جزو مطالبات اصلی مردم استان به منظور جلوگیری از خروج سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام ( مس سونگون) از آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مس سونگون سفر استانی رئیس جمهور معدن مس سونگون ورزقان مس سونگون ورزقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:️ بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با وضعیت ذخایر گندم استان بعد از سیل اخیر اظهار داشت: ️با اطلاع‌رسانی هواشناسی و پس از برگزاری نشست‌های مدیریت بحران، گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.

وی افزود:️ بیش از 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط 7 درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

سامانه جامع فناوری اطلاعات خرید تضمینی گندم آغاز به‌کار کرد

بنابر این گزارش اما اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در باره وضعیت گندم های آماده برداشت اظهار داشت: در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی افزود: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد