Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:35:39 GMT

برپایی نمایشگاه خوشنویسی دختران خورشید در اسلامشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۱۸۳

برپایی نمایشگاه خوشنویسی دختران خورشید در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) نمایشگاه آثار خوشنویسی بانوان و دختران هنرمند اسلامشهری تحت عنوان دختران خورشید صبح امروز با حضور مسئولین و هنردوستان در محل نگارخانه میرعماد اداره ارشاد اسلامشهر افتتاح و در معرض دید عموم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جلیل قاسمی رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان اسلامشهر در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی خط و گرایشات نوین دختران خورشید توسط بانوان هنرمند و دختران خوشنویس اسلامشهری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور ۱۲ نفر از هنرمندان خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز که همگی هنر آموخته انجمن خوشنویسان اسلامشهر هستند برپا شده است.
قاسمی افزود: در این نمایشگاه گرایش های خوشنویسی کلاسیک که خط نستعلیق، نسخ، شکسته نستعلیق و خط کوفی و در بخش گرایش های نوین هم نقاشیخط و ابعاد گرافیکی خوشنویسی بالغ بر ۶۰ اثر در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به آثار فاخر بانوان هنرمند خوشنویس در این نمایشگاه تاکید کرد: امیدوارم مسئولین و مردم هنردوست با حضور در این نمایشگاه و توجه به هنرمندان به ویژه ظرفیت خاص و ممتازی که بانوان هنرمند در سطح اسلامشهر دارند و آثار قابل تأمل و ارزشمندی را به نمایش گذاشته اند، موجب دلگرمی هنرمندان شده و در حد توان باخرید از آثار در معرض نمایش از بانوان هنرمند خوشنویس حمایت کنند.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان اسلامشهر، افزود: متاسفانه هنر در سطح کلان کشور مورد غفلت و بی مهری قرار گرفته و انجمن‌های هنری شهرستان نیز از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند، در صورتی که می توان با لحاظ کردن بودجه های مورد نیاز و حمایت های مادی و معنوی با حمایت هنرمندان و تولیدات آنها در بخش های مختلف هنر را که میراث دار فرهنگ و تمدن کشور ایرانی اسلامی عزیزمان است، حفظ و تقویت کرد.

وی با تاکید بر نیاز مبرم به مجموعه فرهنگی هنری و خانه هنر در سطح شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: با وجود ظرفیت و پتانسیل های فراوان هنری و علاقمندی نوجوانان و جوانان اسلامشهر به هنر و هنردوستان ضرورت ایجاد خانه هنر و مجموعه فرهنگی، هنری، آموزشی، نمایشگاهی که محلی برای آموزش و گسترش فرهنگ و هنر باشد و هم محلی برای عرضه و فروش آثار هنری احساس می شود.

قاسمی با اشاره به ساعات بازدید نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه دختران خورشیدکه به همت انجمن خوشنویسان اسلامشهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و سازمان بسیج هنرمندان استان تهران برپاشده و به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به غیر از روزهای تعطیل در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر دایر و منتظر حضور گرم مسئولین، هنرمندان و علاقمندان به هنر خوشنویسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آیین افتتاح این نمایشگاه از بانوان هنرمند خوشنویس اسلامشهری که آثارشان در معرض نمایش گذارده شده باحضور مسئولین شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه کرامت شهرستان اسلامشهر انجمن خوشنویسان بانوان هنرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این نویسنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» که به تازگی روانه بازار نشر شده است، گفت: عنوان سمفونی رنگ، هارمونی خط ترکیبی از استعاره هایی است که بین هنرهای تجسمی و همچنین هنر موسیقی مشترک است.
وی افزود: همان شاخصه های اصلی هنر موسیقی که شامل ریتم و ارتباط بین اجزاست، در هنرهای تجسمی هم وجود دارد.

زنگی درباره چاپ آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت در کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی است که مجموعه آثار هنرمندان رشته های مختلف تجسمی در کتاب های گوناگون منتشر می شود که این امر از طرفی انگیزه هنرمندان جوان را افزایش می دهد و از طرفی هم زمینه آشنایی جامعه با هنرهای تجسمی را فراهم می کند. همچنین خود هنرمندان هم می توانند رتبه هنری شان را با دیگر هنرمندان مقایسه و برای رشد بیشتر تلاش کنند.

این استاد هنری تاکید کرد: کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» منبعی است که ارتباط بین نسلی هنرمندان و همچنین تحولات هنرهای تجسمی را معرفی و زمینه لازم را برای پژوهش های بعدی فراهم می کند. انتشار چنین کتاب هایی کمک می کند تا جامعه تصویر روشن تری از جریان هنرهای تجسمی کشور را دنبال کند.

انتشارات مهر نوروز کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» را در 168 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی