Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن بر اثر انفجاری بزرگ در یک انبار مهمات در شمال ادلب سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری سوریه گزارش دادند که بر اثر انفجار انبار مهمات گروه موسوم به «فیلق الشام» در نزدیکی شهرک بابسقا در شمال ادلب سوریه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی گزارش دادند که انفجار شامگاه چهارشنبه در یک انبار بزرگ حاوی تسلیحات و مهمات متعلق به گروه موسوم به فیلق الشام منجر به یک آتش سوزی گسترده شد.  با وجود گزارش‌هایی مبنی بر هدف قرار گرفتن این انبار توسط یک پهپاد ناشناس، اما علت انفجار هنوز دقیق مشخص نیست.

بر اساس گزارش‌های رسیده این انفجار موجب تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در اردوگاه‌ها و روستاهای نزدیک به منطقه انفجار شد.  همچنین اخباری درباره اصابت موشک در داخل مرزهای ترکیه منتشر شده که جزئیاتی از تلفات آن در دست نیست.

منابع سوری گزارش دادند، دو ساعت بعد از انفجار بالگردها وارد حریم هوایی سوریه شدند و عملیات بررسی و تصویربرداری آغاز شد.  همچنین تعداد زیادی آمبولانس برای انتقال اجساد کشته‌ها و مجروحان به بیمارستان‌ها، به منطقه شمال ادلب آمدند.

منابع محلی همچنین گزارش دادند با توجه به اینکه انبار مهمات مذکور در نزدیکی اردوگاه آوارگان قرار داشت یک دختر بچه 12 ساله در جریان این انفجار و آتش سوزی بعد از شدت جراحات بلافاصله جان خود را از دست داد.  همچنین 45  چادر آوارگان سوری در شمال ادلب نیز آتش گرفته است.

اردوغان اهداف عملیات آینده ترکیه در سوریه را مشخص کردتقویت مواضع ارتش سوریه همزمان با تحرکات ترکیه

 

منابع گزارش می‌دهند که شمار کشته‌ها و مجروحان به دلیل شدت انفجار بسیار بیشتر از آن چیزی است که گروه فیلق الشام اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمار اولیه نشان می‌دهد که بیش از 60 فرد مسلح در این انفجار کشته یا زخمی شده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه که تحت کنترل گروه‌های مسلح است، بازاری برای عملیات قاچاق اسلحه و مهمات از خاک ترکیه به سوریه به شمار می‌رود که بخش عمده‌ای از آنها در انبارهای واقع در مرز مشترک دو کشور انبار می‌شود تا سپس براساس تقاضا وارد استان ادلب شده و فروخته شود.

این درحالی است که تروریست‌های گروه موسوم به «جبهه النصره» نیز در طول 24 ساعت گذشته به گلوله باران منطقه «کاهش تنش» در استان ادلب سوریه ادامه دادند.

سرلشکر «اولگ گورافلیوف» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه در این رابطه روز سه شنبه گفته بود که تروریست‌ها شش بار به استان حلب، یک بار به استان ادلب و یک بار به استان لاذقیه حمله کردند.

منطقه کاهش تنش ادلب که شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه می‌شود، آخرین پایگاه عناصر تروریست موسوم به «هیئت تحریر الشام» به شمار می‌رود. این هیئت ستون فقرات عناصر گروه تروریست جبهه النصره است. در این محدوده جغرافیایی همچنین گروه‌های تروریست مسلح وابسته به ترکیه نیز مستقر هستند.

در همین حال، مناطق شمال و شرق سوریه نیز طی روزهای اخیر شاهد درگیری‌های موشکی و توپخانه‌ای شدید بین ارتش ترکیه و گروه‌های تروریست مسلح وابسته به آن از یک سو و گروه شبه نظامی مسلح موسوم به «قسد» از سوی دیگر بوده است. گروه قسد از حمایت آمریکا برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه گزارش دادند انبار مهمات ادلب سوریه استان ادلب شمال ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار  غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است