Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:08:39 GMT

تولید«پارچه های فیبر کربن آغشته به رزین»

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۴۷۸

تولید«پارچه های فیبر کربن آغشته به رزین»

به گزارش خبرگزاری فارس، میثم متاجی مخترع پارچه های فیبر کربن آغشته به رزین گفت: برای اولین بار در ایران تصمیم گرفتیم، پارچه فیبرکربن آغشته به رزین را توسط  گروهی از مخترعان جوان کشورمان، در راستای رفع نیاز جامعه در عرصه سلامت، ساخت ارتز پروتزهای متعدد حوزه توانبخشی و صنایع پهبادی، صنایع هوافضا، صنایع خودروسازی و بطور کلی در صنایعی که سبک سازی در آن نقش دارد، تولید کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    متاجی که دانشجوی دکترای ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، در ادامه افزود: در حال انجام پروژه کاری نیاز به ماده ای داشتیم که متوجه شدیم به رغم نیاز کشور، این ماده اولیه وارداتی است و در ایران تولید نمی شود و این بود که تصمیم گرفتیم خودمان در کشور این محصول را تولید کنیم.

مخترع پارچه های فیبر کربن آغشته به رزین تصریح کرد:  با توجه به کاربردهای گوناگون این محصول برای بررسی، انجام مطالعات گوناگون و آزمایش های متعدد،  از مشاوره مرکز رشد توسعه فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی بهره گرفتیم.

متاجی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر، محصولات وارداتی با قیمت تمام شده بیشتر، انتشار بالای گازهای آلاینده، عدم سهولت در دسترسی و کاربری، وزن بیشتر که موجب فشار به فرد توانخواه می شود در بازار موجود است، اما این در حالی است که بهره مندی از پارچه های فیبر کربن آغشته به رزین ایرانی و تولید شه توسط مهندسان ایرانی، بسیار سبک، با سهولت کاربری، سهولت در نگهداری یخچال های کوچک با قابلیت برش به شکل دلخواه و بدون انتشار گازهای سمی را تولید کرده ایم که امیدواریم شاهد حمایت های مادی و معنوی نهادهای دولتی، صنایع گوناگون و حوزه سلامت، از محصولات ایرانی تولید شده توسط محققان و فناوران جوان کشور باشیم. 

این مخترع جوان، در ادامه به فراز و نشیب های پیش روی فناوران و مخترعان نظیر عدم وجود امکانات مالی، در روند انجام کار، بوروکراسی پیچیده، رابطه میان علم و صنعت و رابطه صنعت، پزشکی و دانشگاه در دبیرستان ها و دانشگاه ها، رابطه مخترع ، دانشگاه و بازار اشاره کرد .

وی همچنین گفت: دانشگاهها باید به سمت و سوی تولید علم بومی پیش بروند و دغدغه های تازه تری در دانشگاهها ایجاد شود که به رفع نیاز جامعه و ارتقای اقتصاد دانش بنیان بیانجامد.

وی این اختراع را حاصل کار تیمی آقایان علیرضا ستاری دانش آموخته کارشناسی طراحی صنعتی و محمد مهدی رسولی دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی عنوان کرد.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: مخترعان جوان انتشار گازهای سمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسراهای ایرانی به ثبت جهانی رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد، ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیزی هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیان کرد: بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یک بار به صورت کامل مرمت بنا انجام شود.

وی گفت: کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی در راستای حمایت از تولید ملی است.

کد خبر 6089688

دیگر خبرها

  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پمپ هیدرولیک
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند