Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@22:30:28 GMT

نامه پله به پوتین: توقف جنگ در دستان توست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۴۶۷۱

نامه پله به پوتین: توقف جنگ در دستان توست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پله، اسطوره برزیلی دنیای فوتبال که این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می کند، در نامه ای به ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار توقف جنگ اوکراین شد.

پله در اینستاگرام خود نوشت: «امروز، اوکراین سعی می‌کند حداقل برای ۹۰ دقیقه تراژدی‌ای را که هنوز کشورشان را در بر گرفته، فراموش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت برای حضور در جام‌جهانی به خودی خود یک کار دشوار است، و در حال حاضر به خاطر جان انسانهای زیادی که در خطر است، تقریباً کاری غیرممکن است. من می‌خواهم از بازی امروز به عنوان فرصتی برای ارائه یک درخواست استفاده کنم: تهاجم را متوقف کنید. هیچ توجیهی برای ادامه خشونت وجود ندارد. این درگیری شرورانه و غیرقابل‌توجیه است و چیزی جز درد، ترس، وحشت و اندوه به همراه ندارد. دیگر دلیلی برای ماندگاری بیشتر آن وجود ندارد. جنگ‌ فقط ملت‌ها را جدا می کند و هیچ ایدئولوژی‌ای وجود ندارد که موشک‌هایی را که رویاهای کودکان را به خاک می‌سپارد، خانواده‌ها را ویران می‌کند و بی‌گناهان را می‌کشد، توجیه کند. من هشت دهه زندگی کرده‌ام و در این مدت جنگ‌ها را دیده‌ام و سخنان نفرت‌انگیز رهبران زیادی را دیده و شنیده‌ام که به نام امنیت کشورشان ظلمها را ترویج می‌کنند. ما باید این را متوقف کرده و تکامل پیدا کنیم. مدتها پیش به خودم قول دادم که همیشه صدایم را برای صلح بلند کنم. قدرت توقف این درگیری در دستان شماست. همان دستهایی که در مسکو، در آخرین دیدارمان در سال ۲۰۱۷ فشردم.»

پله و پوتین آخرین بار در سال ۲۰۱۷ و در جریان جام کنفدراسیون‌ها در مسکو ملاقات کردند. رهبر روسیه از پله به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه خود نام برد. پله که به عنوان اولین وزیر ورزش برزیل در دهه ۱۹۹۰ خدمت می‌کرد، اضافه کرد: «زمانی که در گذشته با یکدیگر ملاقات کردیم و با یک دست دادن طولانی به یکدیگر لبخند زدیم، هرگز فکر نمی‌کردم روزی به اندازه امروز از هم دور شویم.»

اوکراین روز چهارشنبه با نتیجه ۳-۱ اسکاتلند را شکست داد و در صورتی که ولز را هم شکست دهد حریف انگلیس، آمریکا و ایران در گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این فهرست نهایی تیم ملی است؟ سردار آزمون در مراسم ختم والیبالیست گنبدی/عکس ببینید | اشک‌های فوتبالیست اوکراینی در کنفرانس مطبوعاتی

۲۵۷ ۲۵۱

کد خبر 1637396

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس

به گزارش خبرآنلاین از برترین ها، تصویر غم‌انگیزی در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که بسیار مردم ایران را ناراحت کرده است.

کاربری با انتشار این تصویر در توییتر ماجرای این زن و پول‌های زیادی که همراش است را فاش کرد و نوشت: «وضعیت پول مملکت غم‌انگیزه. این گردشگر روس ۳۰۰ دلار را به ریال تبدیل کرده و با کیسه پلاستیکی پول رو حمل می‌کند. بیچاره ایران.»

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902060

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • پیکر شهید فانی روی دستان مردم شهرستان طبس + تصاویر
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • پایان پوتین؟!
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال در دستان گردشگر روس
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!