Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نایب رئیس مجلس در ادامه سفر نظارتی خودبه یزد سفر کرد و از پروژه‌های عمرانی این شهر بازدید و در جریان روند پیشرفت کار آن ها قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین در بدو ورود به یزد، از محور یزد- طبس بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت عملیات و اعتبارات لازم برای تکمیل آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش محور یزد- طبس در سه قطعه جهت تسهیل در تردد و کاهش زمان سفر بین استان‌های جنوبی، مرکز کشور و استان خراسان، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خصوصا برخورد‌های رخ به رخ و نیز کاهش مصرف سوخت و آلودگی در دست ساخت است. همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم کمربندی زارچ- اشکدز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
نایب رئیس قوه مقننه در دومین برنامه نظارتی خود در شهر یزد از طرح توسعه شرکت تعاونی تولیدی نخ سیرینگ بازدید کرد. این شرکت در راستای حمایت از اشتغال استان و بهبود وضعیت معیشتی اهالی شهرستان‌های یزد، اشکذر و سایر شهر‌های اطراف، با افزایش تولید طی سالیان اخیر، هم اکنون با داشتن 750 نفر پرسنل شاغل مستقیم و 3000 نفر به صورت غیرمستقیم و ظرفیت تولید 72،100 تن انواع نخ در سال به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های نساجی خاورمیانه مطرح شده است.
نیکزاد در این سفر همچنین در جلسه شورای مسکن استان یزد با حضور استاندار، نماینده مردم یزد و سایر اعضای این شورا شرکت کرد.
در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت اجرای پروژه‌های مسکن سازی این استان ارائه شد که مطابق با آن 108 هزار و 206 متقاضی برای دریافت مسکن ثبت نام کردند که از این میزان حدود 47 هزار و 500 نفر حائز شرایط بودند و سایرین در حال پالایش هستند.
طبق این گزارش، زمین مورد نیاز به صورت کامل در تمامی شهر‌ها به تعداد متقاضی تامین شده است. سهمیه استان یزد از محل ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، 53 هزار و 984 واحد است. در این جلسه همچنین مشکلات موجود در جهت ساخت واحد‌های مسکونی در این استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از جمله مشکلات و موانع پیش روی ساخت واحد‌های مسکونی می‌توان به عدم پاسخگویی اداره ثبت اسناد و املاک یزد نسبت به استعلام‌های مالکیت شخصی متقاضیان مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی، پرداخت حق الثبت دفاتر ثبت اسناد رسمی برای ترهین زمین نزد بانک عامل در زمان انعقاد قرارداد مشارکت مدنی، هزینه‌های بیمه پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز مالیات‌های آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی، روبنایی و ساخت مسکن و نحوه و میزان تسهیلات و زیرساخت آب، برق و گاز واحد‌های مسکونی احداثی طرح نهضت ملی، اشاره کرد. در نهایت نایب رئیس مجلس پس از بررسی ابعاد موضوعات و استماع نظر مسئولان اجرایی برای پیگیری در جهت رفع موانع قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد