Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی متدین نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اطلاعات زیادی از ساختمان متروپل در دست نیست اما آنچه که مشهود است ساخت ۱۱ طبقه بجای ۶ طبقه آن هم در زمینی سست است.

وی افزود: عوامل زیادی در ریزش ساختمان نقش داشتند اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌ها تذکرات زیادی درخصوص تقویت ستون‌ها داده شده که متاسفانه به آن توجه نشده است.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل گفت: مصالح ساختمانی به کار رفته در متروپل از جمله سیمان، بتن، ورقه‌ها و ... از استاندار لازم برخوردار نبودند، حتی اجرای سقف وافل با ستون‌های فلزی زیاد توصیه نمی‌شود که متاسفانه در متروپل این اتفاق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مالک این ساختمان با ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام به احداث آن کرده بود که اگر ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای مقاوم سازی آن هزینه می‌کرد شاهد چنین حادثه‌ای نمی‌شدیم.

مصطفی متدین تصریح کرد: کارشناسان و مسوولان زیادی از نقص، ضعف و تخلفات رخ داده در ساخت این ساختمان باخبر بودند اما هیچ‌گاه آن را بطور جد دنبال نکردند‌.

وی بیان کرد: این سهل انگاری را هم در پلاسکو شاهد بودیم به گونه‌ای که آتش‌نشانی بارها اخطارهای لازم را داده بود که با بی توجهی به آن‌ها شاهد اتفاقی مشابه متروپل شدیم.

سازه باقی مانده بسیار سست هست

متدین عنوان کرد: بقایای ساختمان متروپل بسیار سست است و از ما خواسته شده که برای تعیین چگونگی تخریب بررسی لازم را انجام دهیم.

وی اذعان کرد: هنوز انتخاب دقیقی درخصوص نوع تخریب انجام نشده اما در تصمیم‌گیری‌ها بار روانی موضوع و ایمنی کار نیز ملاک است.

نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حادثه متروپل گفت: نیروهای انسانی و ماشین آلات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از همان ابتدا وقوع حادثه در عملیات آوار برداری حضور دارند و همچنان ۸۵ نفر از نیروهای اسن قرارگاه در محل حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان امین اموال مردم اقدام به تخلیه اموال منازل و مغازه‌های اطراف متروپل کرد و بعد از عملیات جست‌وجوی مفقودین ۶ خودروی سالمی که در پارکینگ متروپل هستند را به همراه دیگر اموال مردم تخلیه خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: متروپل ریزش متروپل علت ریزش متروپل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد