Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک دایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص سیمای کلی اقتصاد فارس بیان کرد: براساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در زمستان ١۴٠٠ بیش از ٨ و دو دهم درصد و فارس جایگاه دوازدهم کشور را دارا بوده این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در در همین بازه زمانی ٣٧ و یک دهم درصد و فارس جایگاه بیست و پنجم کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول نرخ شهرنشینی در فارس ٧٠ درصد است و نرخ باسوادی در استان نیز بیش از ٩٠ درصد بوده لازم به ذکر است که نرخ تورم براساس آخرین آمارها در فارس ٣٨ و ٩ دهم درصد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تولید ناخالص ملی استان فارس ٣۴۴ هزار میلیارد ریال بوده و تولید سرانه نیز ۶٨ میلیون ریال به ثبت رسیده است این در حالی است درآمدهای عمومی در استان فارس ۵٠ درصد رشد داشته و این میزان برای درآمدهای مالیاتی رشد ۵٧ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس تاکید کرد: صادرات از منابع رسمی استان فارس ۵٣١ میلیون دلار به ثبت رسیده که براساس آمارهای واقعی میزان صادرات استان بیش از یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار است لازم به ذکر است که در سال ١۴٠٠ بالغ بر ١٩۶ میلیون دلار واردات نیز به استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: علت تفاوت در آمارهای صادراتی استان به علت عدم وجود پایانه‌های صادراتی مستقر در فارس است.

به گفته این مقام مسئول بیش از ٧۵ درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس محقق شده است.
مقام عالی وزارت اقتصاد در استان فارس ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی استان فارس بالغ بر سه هزار و ٧٧٠ میلیارد تومان و اعتبارات مصوب استان نیز شش هزار و ٨٨٠ میلیارد تومان مصوب شده است.

به گفته او در سال گذشته ٩٩ و ٩٩ صدم درصد از اسناد خزانه فارس جذب شده و این آمار تا فصل اول سال ١۴٠١ بیش از ۵٨ درصد جذب صورت گرفته است.

دایی در خصوص جذب و جلب سرمایه گذاری خارجی نیز بیان کرد: طی سال گذشته ٨ طرح سرمایه گذاری خارجی به اعتبار ۴٢ میلیون دلار جلب شد این در حالی است که میزان جذب سرمایه گذاری خارجی طی پنج سال گذشته بیش از ٧٠ درصد سرمایه‌هایی است که پس از انقلاب در استان ثبت شده است.

وی افزود: تاکنون ٢٣٩ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته و بیش از ٩٣٢ نفر نیز این طرح‌ها اشتغال زایی خواهند داشت لازم به یادآوری است که ١١ طرح فاینانس در استان به ثبت رسیده که اعتبار این طرح‌ها بیش از ۶ میلیارد دلار است.

کد خبر 5505282

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس بابک دایی وزارت امور اقتصادی و دارایی بابك دايي بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل دهه کرامت ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل متروپل آبادان خراسان رضوی مشهد تبریز سالروز ارتحال امام خمینی احتکار سرمایه گذاری خارجی ثبت رسیده میلیون دلار استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد