Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، درمورد عدم حل و فصل موضوع ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، نگرانی عمیقی ابراز می دارد
به گزارش خبرگزاری آریا ،رویترز نوشت: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، درمورد عدم حل و فصل موضوع ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، «نگرانی عمیقی ابراز می‌دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهد که فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.
رویترز نوشت: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، درمورد عدم حل و فصل موضوع ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، «نگرانی عمیقی ابراز می دارد».
 پیش‌نویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی می‌گوید که این مسائل پادمانی «به دلیل همکاری ناکافی سیستماتیک ایران» حل‌نشده باقی مانده‌اند.
پیش‌نویس قطعنامه از ایران می‌خواهد که فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد

آژانس اتمی: ایران همکاری لازم را با آژانس ندارد
 احتمال طرح قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام به دنبال آن مطرح شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی مدعی شده که ایران همچنان به سئوالات در خصوص منشا ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای اعلام‌نشده پاسخ نداده است.
 در گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه(9 خرداد) به رصد رویترز رسیده است، آمده که ایران همچنان نتوانسته که توضیحاتی که اعتبار فنی داشته باشند در خصوص یافته‌ها در این سایت‌های هسته‌ای ارائه دهد.
در این گزارش آمده است: مشکلات پادمانی درخصوص این سه مکان همچنان برجسته است.
در گزارشی فصلی جداگانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که آن نیز به رصد رویترز رسیده است، آمده که ذخایر اورانیوم با غنای 60 درصد ایران با رشد تقریبی 9.9 کیلوگرم به میزان 43.1 کیلوگرم رسیده است.
عرب‌نیوز نیز گزارش داد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 18 برابر حدود تعیین‌شده در توافق هسته‌ای 2015 رسیده است.

طرح جدید سنا: برای احیای برجام ایران باید روابطش را با چین محدود کند
گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را به سنای این کشور ارائه کرده‌اند که هرگونه اقدام دولت این کشور در زمینه بازگشت به توافق هسته‌ای را مشروط به قطع روابط ایران با چین و درخواست‌های زیاده خواهانه دیگر می‌کند.
در بیانیه سنا آمده است که در صورت تصویب طرح ارائه شده، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید به تایید دو سوم اعضای سنای آمریکا برسد. تا زمانی که ایران تمامی توافق‌هایش را که شامل انتقال پول از چین باشند فسخ کند، شراکت استراتژیک و نظامی‌اش را با چین فسخ کند، تمامی روابط با نیروهای نیابتی‌اش از جلمه حماس را پایان ببخشد و نقل و انتقالات پول نقد به آن‌ها را متوقف کند، تخریب تمامی تسلیحات، مواد و زیرساخت‌های هسته‌ای،‌ موشکی، سایبری و شیمیایی‌اش را راستی‌آزمایی کند و حزب کمونیست چین زندانی کردن ایغورها را متوقف کند، الزام هزینه کردن برای توافق هسته‌ای ممنوع می‌شود
 وبگاه کنگره آمریکا در بیانیه‌ای نوشت، گروهی از سناتورهای آمریکایی از جمله بیل کَسیدی، مارشا بلک‌برن و همکارانشان طرح «پاسخگویی ایران و چین» را برای معطوف ساختن توجه به روابط ایران با چین ارائه کرده‌اند که در صورت تصویب، الزام یا هزینه کردن برای توافقی هسته‌ای با ایران، مادامی که ایران روابطش را با چین و آن‌چه «گروه‌های تروریستی» مانند حماس عنوان شده، قطع نکرده است، ممنوع خواهد شد.
در این بیانیه آمده است، ایران و جمهوری خلق چین در مارس 2021 یک توافق راهبردی اقتصادی 25 ساله به ارزش 400 میلیارد دلار را امضا کردند تا نفوذ چین در خاورمیانه گسترش یابد. چین علیرغم وجود یک مقررات بین‌المللی تحریم‌ها، بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران است. به موجب توافق هسته‌ای ایران که توسط اوباما در سال 2015 انجام شد، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر سال 2020 منقضی شد که اجازه می‌داد چین به ایران تسلیحات بفروشد و برعکس. دولت بایدن در مذاکراتی حضور دارد که توافق مشابهی را دوباره برقرار کند.
در بیانیه سنا آمده است که در صورت تصویب طرح ارائه شده، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید به تایید دو سوم اعضای سنای آمریکا برسد. تا زمانی که ایران تمامی توافق‌هایش را که شامل انتقال پول از چین باشند فسخ کند، شراکت استراتژیک و نظامی‌اش را با چین فسخ کند، تمامی روابط با نیروهای نیابتی‌اش از جلمه حماس را پایان ببخشد و نقل و انتقالات پول نقد به آن‌ها را متوقف کند، تخریب تمامی تسلیحات، مواد و زیرساخت‌های هسته‌ای،‌ موشکی، سایبری و شیمیایی‌اش را راستی‌آزمایی کند و حزب کمونیست چین زندانی کردن ایغورها را متوقف کند، الزام هزینه کردن برای توافق هسته‌ای ممنوع می‌شود و این کار مستلزم ارائه گزارشی مفصل از سوی وزیر امور خارجه به کنگره است که تشریح کند چگونه هرگونه توافق آینده با ایران طبق موارد ذکر شده خواهد بود.

واکنش اولیانوف از احتمال طرح قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتقاد از طرح قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز نگرانی کرد که این اقدام به احیای برجام کمکی نخواهد کرد.
 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر طرح یک قطعنامه ضد ایرانی در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.
اولیانوف در پیام خود نوشت: شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره ایران ممکن است در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی میز قرار گیرد.
وی ادامه داد: دو سوال در این خصوص مطرح می‌شود؛ 1. آیا چنین قطعنامه‌ای برای حفظ روابط منظم میان تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مفید خواهد بود؟ 2. آیا به احیای برجام کمک خواهد کرد؟ من تردید دارم.
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد که آمریکا و تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران درخواست می‌کند به سوالات پادمانی آژانس فورا پاسخ دهد.
بنا بر گزارش رویترز، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان پیش‌نویس یک قطعنامه را برای ارائه به نشست هفته بعد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران می‌خواهد به سوالات باقی‌مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه مکان هسته‌ای توضیح دهد.
در پیش‌نویس این قطعنامه که رویترز ادعای می‌کند آن را رویت کرده، آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد که هرچه فوری برای اجرای تعهدات قانونی‌اش اقدام و بدون اتلاف وقت به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر جهت شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده پادمانی عمل کند.

خطیب‌زاده: به هر اقدام غیرسازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب می‌دهیم
سعید خطیب زاده، تاکید کرد، همانگونه که قبلا همه گفته شد هرچند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین المللی نیست، اما اینگونه اظهار نظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت گیری های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می گیرد، مداخله جویانه و بی‌ارزش است.
 سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت، افزود، شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم‌آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست های شورای حکام آژانس صورت می گیرند، کاملا برای ما شناخته شده است. البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پررنگ میکند.
سعید خطیب زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسئول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد، برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد و مسئولیت پیامدهای آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می کنند.

آمریکا: ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره مواضع اخیر ایران راجع به وقفه در مذاکرات وین و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.
به گزارش  وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک بودن موعد برگزاری جلسه شورای حکام آژانس، آمریکا تصمیم دارد از قطعنامه‌ای سرزنشی علیه ایران در شورای حکام حمایت کند یا نه، گفت: امروز تصمیمی وجود ندارد که اعلام کنم اما می‌توانم بگویم، ما کاملا از مدیرکل آژانس و به طور کلی از تلاش‌های آژانس  برای تعامل با ایران در زمینه الزام همکاری‌های لازم برای حل و فصل مسائل پادمانی حل‌نشده در ایران، حمایت می‌کنیم. ما هم درست مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همان نگرانی‌ها را داریم. همان طور که قبلا گفتیم، ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند.
پرایس افزود: از آن جا که این گزارش علنی نیست، ما در جایگاهی نیستیم که نظر کامل‌تری در این باره بدهیم.اما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان و با شورای حکام ادامه می‌دهیم تا اطمینان بیابیم شورا اقدام مناسب را در پاسخ به گزارش مدیرکل انجام می‌دهد. از نظرم این مسائل پادمانی حل نشده حائز اهمیت می‌باشند که به تعهدات تحت توافقات پادمانی ان پی‌تی با آژانس مرتبطند. البته که این از تعهدات هسته‌ای برجامی ایران جداست. هدف ما هنوز این است که اطمینان حاصل کنیم ایران دوباره با این تعهدات هسته‌ای تحت برجام محدود می‌شود. به همین خاطر است که هنوز به روند به تصمیم رسیدن بر سر این که آیا می‌توانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست بیابیم یا نه، ادامه می‌دهیم.
او در پاسخ به این که سخنگوی‌ وزارت امور خارجه ایران روز گذشته گفته بود مذاکرات وین به دلیل عدم پاسخ‌گویی آمریکا به ابتکارات ایران و اروپا در مذاکرات دچار وقفه شده است، آیا او واکنشی نسبت به این دارد یا نه، گفت: ما و متحدان اروپایی‌مان با صراحت گفته‌ایم که آماده نهایی کردن  و اجرایی کردن فوری توافق مذاکره شده در وین برای  بازگشتی دوجانبه به اجرای برجام هستیم اما این در نهایت به ایران بستگی دارد که تصمیم بگیرد از درخواست‌های فرابرجامی صرف نظر کند و با حسن نیت همکاری کند. این تصمیمی است که فقط تهران می‌تواند بگیرد.
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: توافق در دسترس است اگر ایران تصمیم سیاسی لازم را بگیرد تا با حسن نیت همکاری کند و روی خود برجام متمرکز باشد.
پرایس بیان کرد: تلاش برای رسیدن به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام تا وقتی در راستای منافع ملی ما باشد، هدف سیاسی ما خواهد بود.
او با ادعای این که زمان گریز هسته‌ای ایران نسبت به حصول توافق هسته‌ای در سال 2015 کوتاه‌تر شده است، گفت: توافق در دسترس خواهد بود اگر ایران به مذاکره با حسن نیت و تمرکز واقعی بر چیزی که باید تمرکز اصلی مذاکرات در وین باشد، یعنی خود توافق هسته‌ای متعهد باشد. اگر این طور باشد، زمان گریز که الان حداقل برای ما به طرز غیرقابل قبولی کوتاه است، به طرز چشم‌گیری طولانی‌تر می‌شود.

فرانسه: ایران به سوالات آژانس پاسخ دهد
در حالی که مقامات ایران تاکید دارند گزارش اخیر آژانس در مورد فعالیت‌های ایران منصفانه و متوازن نیست، وزارت خارجه فرانسه خواستار پاسخگویی ایران درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای پیشینش شد.
 وزارت خارجه فرانسه روز سه‌شنبه از ایران خواست تا فورا به سوال‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای پیشینش پاسخ دهد.
در گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه (9 خرداد) به رصد رویترز رسیده است، آمده بود که ایران همچنان نتوانسته که توضیحاتی که اعتبار فنی داشته باشند در خصوص یافته‌ها در این سایت‌های هسته‌ای ارائه دهد.
محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پی انتشار دو گزارش جدید عصر روز دوشنبه(6 خرداد) مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام و اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: اولین گزارش مربوط به اجرای موافقتنامه پادمان در ایران است که به روند انجام مذاکرات مربوط به موضوعات باقی‌مانده پادمانی بین ایران و آژانس بر اساس نقشه راه مورد توافق در  بیانیه مشترک توافق‌شده بین مدیرکل آژانس و معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در 5 مارس 2022 می‌پردازد.
وی‌ افزود: با وجود این‌که ایران از همان ابتدا معتقد بود طرح ادعاهای مطروحه علیه کشورمان بر اساس اطلاعات ساختگی رژیم صهیونیستی و کشورهای معاند در اختیار آژانس قرار گرفته است، برای نشان‌دادن حسن نیت خود و رد ادعاها و اتهامات مطرح شده، برای تعامل مستدل و فنی با آژانس اعلام آمادگی و تلاش کرد. ایران ضمن توافق با آژانس برای وارد شدن به یک روند مذاکراتی، با هدف حل و فصل نهایی این ادعاها در سه نشست فنی تفصیلی جداگانه با مسئولین ذیربط آژانس طی دو ماه گذشته، توضیحات و مستندات فنی لازم را در خصوص ادعاهای مطرح‌شده در اختیار آژانس قرار داد.
نماینده ایران اظهار کرد که گزارش مدیرکل آژانس منعکس کننده همکاری‌های گسترده ایران با آژانس نیست. جمع‌بندی گزارش عینا همان مطالبی است که مدیرکل حتی پیش از پایان مراحل پیش‌بینی شده در بیانیه مشترک، در پارلمان اروپا قبل از برگزاری دور سوم مذاکرات فنی ارائه کرد. این گزارش متاسفانه با کنار گذاشتن استدلالات مبسوط، مستدل و فنی مطرح‌شده از سوی طرف ایرانی  و نامعتبر خواندن غیرمنصفانه آنها، همچنان بر مفروضات از پیش تعیین‌شده آژانس تکیه کرده و بر این اساس جمع‌بندی یکطرفه خود را ارائه می‌دهد.






 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برجام ایران آمریکا اروپا روسیه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ضد ایرانی در نشست طرح قطعنامه ضد ایرانی جمهوری اسلامی ایران نشست شورای حکام ایران می خواهد وزارت امور خارجه مسائل پادمانی توافق هسته ای هسته ای ایران مدیرکل آژانس احیای برجام هسته ای علیه ایران باقی مانده برای تعامل اعلام نشده قطعنامه ای همکاری ها حل و فصل حسن نیت مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل

هم‌زمان با سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی «تکرار» این فاجعه شد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در حوالی زاپوریژیا برای هفتصد و هشتاد و پنجمین روز تحت کنترل روسیه است.»

طبق این پیامی که در تلگرام منتشر شده است، رئیس‌جمهور اوکراین مجددا از جامعه جهانی خواست تا فشاری علیه روسیه اعمال کند و این نیروگاه را به کنترل اوکراین دربیاورند.

ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد: «تمامی ابزارهای هسته‌ای در اوکراین از حملات روسیه در امان هستند و این مسئله خود به تنهایی جهان را از یک فاجعه هسته‌ای جدید نجات می‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به فاجعه چرنوبیل در ۳۸ سال پیش، نوشت: «ده‌ها هزار نفر به بهای سلامت و جان خود، از گسترش فاجعه چرنوبیل جلوگیری کردند و به زدودن پیامدهای وحشتناک آن در سال ۱۹۸۶ و در سال‌های پس از آن کمک کردند.»

فاجعه اتمی چرنوبیل، حادثه‌ای هسته‌ای بود که در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که در رآکتور هسته‌ای شماره ۴ نیروگاه چرنوبیل، در نزدیکی شهر پریپیات در شمال جمهوری سوسیالیستی اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رخ داد.

روسیه و اوکراین مدتهاست یکدیگر را به حمله به نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم می‌کنند. برخلاف آنچه زلنسکی ادعا می‌کند، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه تاکید کرد ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به «عواقب فاجعه‌بار» شود و هم‌چنین حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای را «نگران‌کننده» خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم