Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@07:54:48 GMT

بک لایت تلویزیون چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۵۲۷۸

بک لایت تلویزیون چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

بک لایت قطعه‌ای مهم در تلویزیون است که نور و روشنایی را برای سیستم تامین می‌کند. امروزه بک لایت به اصلی‌ترین قطعه در هر تلویزیونی تبدیل شده است. این قطعه یک منبع نور بوده و به شما کمک می‌کند تا تصاویر ایجاد شده روی پنل دستگاه توسط شما قابل مشاهده باشند بدین ترتیب است که شما می‌توانید تصاویر را به راحتی و طیف رنگی مختلف ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر این قطعه متفاوت بوده و بستگی به سایز و مدل تلویزیون دارد. بک لایت‌ها جایگزین خوبی به جای لامپ‌های فلورسنت هستند و توانسته اند کارایی گسترده‌ای را از خود نشان دهند.

برای تعمیر تلویزیون خود کلیک کنید: تعمیر تلویزیون ال جی

بک لایت تنها در تولید نور نقش دارد و مانند لامپ گرما تولید نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد. به کمک این پنل نوری امروزه نسل جدیدی از تلویزیون‌ها روانه بازار شده است. در واقع بک لایت یک نور سفید است که عکس‌های رادیولوژی هم قابل مشاهده می‌کند. درون بک لایت لامپ‌ها در فاصله‌ای کاملا مشخص پشت پنل قرار می‌گیرند تا پنل مسقیم در مقابل نور باشد.

نحوه تشخیص خرابی بک لایت

زمانی که بک لایت‌ها خراب می‌شوند عیوب آن‌ها را به راحتی قابل مشاهده است و شما با تشخیص آنی می‌توانید کار تعمیر را آغاز کنید. کاهش نور و تاریکی در صفحه نمایش تلویزیون یکی از مهمترین نشانه‌های خرابی بک لایت است. آسیب دیدگی این قطعه همیشه با کم شدن نور و سیاه شدن صفحه همراه است. چون این قطعه نور پس زمینه را تامین می‌کند زمانی که دچار مشکل می‌شود نور هم کم می‌شود.

برای تعمیر تلویزیون خود کلیک کنید: تعمیر تلویزیون سامسونگ

در زیر به دیگر نشانه‌های خرابی بک لایت اشاره می‌کنیم:

• قطع و وصل شدن تصویر که به صورت چشمک زن می‌شود نشان می‌دهد که بک لایت در حال خرابی و افت کیفیت است.

• ظاهر شدن لکه‌های سیاه روی تصویر اصلی‌ترین نشانه خرابی بک گراند و در این قسمت لامپ‌ها پشت پنل دچار سوختگی شده اند.

• ظاهر شدن نقطه‌های روشن روی تصویر از دیگر نشانه‌های خرابی سیستم است.

• تلویزیون پس از چند دقیقه کار کردن به سرعت خاموش می‌شود و پنل‌های نیم سوز نمی‌توانند مدت طولانی روشن بمانند.

• میزان روشنایی در سراسر صفحه تلویزیون یکسان نبوده و شما این موضوع را به راحتی مشاهده می‌کنید.

• لوگوی برند روی دستگاه نمایش داده می‌شود و سپس دستگاه خاموش می‌گردد.

به کمک این نشانه‌ها می‌توان خرابی بک لایت را به راحتی تشخیص داد که در این صورت تعمیر دد کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. اگر تشخیص در روز‌های ابتدایی صورت بگیرد قطعا میزان خرابی و سوختگی پنل‌ها کمتر خواهد بود و این می‌تواند هزینه تعمیر را هم تا حد زیادی کاهش دهد.

افزایش طول عمر بک لایت

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم بک لایت مهمترین قطعه در تلویزیون است و اگر نباشد هیچ نوری برای مشاهده تصاویر در تلویزیون وجود ندارد.

ما برای افزایش طول عمر این دستگاه باید به موارد زیر توجه زیادی کنیم:

• میزان روشنایی را در قسمت تنظیمات تلویزیون روی حالت اتوماتیک قرار دهید تا کاملا متناسب با روشنایی محیط باشد در این صورت نور بک لایت همیشه روی ۰۰۱ درصد نیست و بر اساس نور محیط تنظیم می‌گردد. تنظیم باید به صورت دقیق صورت بگیرد تا به بک لایت فشاری وارد نشود.

• روشن گذاشتن تلویزیون به صورت مدام و پیاپی مهمترین عامل خرابی و کاهش طول عمر بک لایت است و شما برای جلوگیری از این مشکل باید از روشن گذاشتن تلویزیون به صورت مدام جلوگیری کنید.

• میزان نور را اگر روی حالت اتوماتیک قرار نمی‌دهید، بین عدد ۷۰ تا ۸۰ تنظیم کنید. این میزان نور باعث می‌شود تا به مرور زمان به بک لایت فشاری وارد نشود که در این صورت عمر قطعه هم افزایش پیدا می‌کند.

این موارد عمر بک لایت تلویزیون را افزایش می‌دهند. این قطعه از لامپ‌های کوچک تشکیل شده که پشت پنل قرار می‌گیرند و سطحی کاملا حساس دارند بدین ترتیب اگر تلویزیون در محیطی پر گرد و غبار باشد آلودگی می‌تواند باعث افنت کیفیت این قطعه شود. بک لایت دارای نوری قابل مشخص بوده که اگر متناسب با نور محیط تنظیم شود هم عملکرد بهتری دارد و هم اینکه طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند. با افزایش طول عمر دستگاه شما می‌توانید مدت طولانی از تلویزیون استفاده کنید که این می‌تواند صرفه اقتصادی زیادی هم داشته باشد.

روش‌های تعمیر بک لایت

بک لایت زمانی که خراب می‌شود قابل تعمیر بوده و اگر سطح سوختگی آن زیاد باشد بهتر است که تعویض گردد تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد. تکنسین‌ها برای تعمیر باید ابتدا آن را عیب یابی کنند و سطح مورد نظر را تشخیص دهند تا حجم سوختگی به خوبی مشخص گردد. در این زمان تکنسین کل لامپ و یا شاخه‌ای از آن را که دچار سوختگی شده تعویض می‌کند. اگر کار تعمیر توسط افراد متخصصین انجام شود قطعا آسیب بیشتر به قسمت‌های دیگر دستگاه وارد نمی‌گردد و این می‌تواند هزینه کمتری را هم در بر بگیرد. لامپ‌های سوخته شده باید به صورت کاملا دقیق و ایمن از دستگاه جدا شدند تا بتوان لامپ‌های سالم را جایگزین آن کرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تلویزیون تبلیغات تعمیر تلویزیون نشانه ها لامپ ها طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است