Web Analytics Made Easy - Statcounter

انستیتیوت مطالعات جنگ با نشر مطلبی گفته است که داعش برای تضعیف طالبان و‌ نشان‌دادن توانایی‌اش برای حملات بین‌المللی، تمایل بیشتری برای حمله به همسایه‌های افغانستان دارد.

انستیتیوت مطالعات جنگ، این مطلب را روز چهارشنبه، ۱۱ جوزا(خرداد)، در مورد افغانستان نشر کرده است.

این انستیتیوت در مطلبش نوشته است که داعش به‌عنوان بخشی از کارزار خود برای تضعیف و از بین بردن طالبان، به‌طور فزاینده‌ای کشورهای همسایه را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر بنیاد این مطلب، داعش در ماه‌های اخیر حملاتی را بر تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان انجام داده است که برخی از آن‌ها بخشی از کمپین جهانی حملات داعش به‌نام «انتقام دو شیخ» است.

در ادامه این مطلب آمده است: «حملات در تاجیکستان و ازبکستان نشان‌دهنده افزایش تمایل داعش – شاخه خراسان برای ضربه‌زدن به همسایه‌گان افغانستان است.»

این انستیتیوت گفته است که قدرت فزاینده داعش – شاخه خراسان در شمال افغانستان تهدید فزاینده برای کشورهای همسایه است، در حالی که طالبان همچنان تهدید داعش را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند.

به گفته انستیتیوت مطالعات جنگ، داعش در شمال افغانستان تلاش دارد تا واحدهای طالبان ازبک‌تبار را تشویق کند به آنان بپیوندند. درگیری‌های چند ماه قبل بین طالبان ازبک‌ و طالبان پشتون خلایی را به وجود آورده است که ممکن است داعش از آن استفاده کند‌.

این در حالی است که طالبان همواره حضور داعش در افغانستان را دست‌کم گرفته و گفته‌اند که این گروه دیگر‌ تهدیدی برای آنان نیست و از خاک افغانستان نیز برای حمله به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان داعش حملات تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان