Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممنوعیت معاملات فردایی طلا یکی از مصوبات جلسه سران قوا است که بر همین اساس متخلفین به جرم اخلال اقتصادی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، صبح امروز دو‌نفر از دلال‌های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آن‌ها م.ش است به اتهام معاملات غیر قانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع آگاه در حوزه طلا و‌ بورس اطلاع داد فردا معاملات طلا ممنوع است.معامله گران در بازار فردای طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگیرد قرار میگیرند.

یک منبع آگاه دیگر در این حوزه اظهار کرد: صبح امروز دو نفر از دلال‌های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آنها م.ش است به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند.

اختیارات ارزی جدید سران قوا به بانک مرکزی

در جلسه چهارشنبه شب شورای عالی هماهنگی سران قوا با ریاست رییس جمهور، اختیارات جدید و ویژه‌ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد.

بر اساس مصوبه این جلسه همچنین معاملات فردایی طلا همانند معاملات فردایی ارز، ممنوع و غیرقانونی شناخته شد و فعالان این بازار به جرم اخلال اقتصادی، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

در ادامه: صرافی‌های منتخب برای اجرای این مصوبه روز گذشته(چهارشنبه ۱۱ خرداد)تا دیر‌وقت در بانک مرکز جلسه سرنوشت سازی داشته‌اند.

در ادامه علی صالح آبادی مدیرعامل بانک مرکزی روز گذشته (چهارشنبه ۱۱ خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پوشش کاملی که در بازارها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ارز ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد آنهایی که در بخش حواله و اسکناس تقاضای واقعی در بازار دارند پوشش کامل عرضه در بازارهای نیما و بازارهای متشکل ارزی را داشته باشیم؛ پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها داشتیم.

صالح آبادی گفت: وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده است.

وی‌ درباره مطالب مطرح شده از سوی برخی از نمایندگان مجلس درباره بکارگیری برخی بازنشستگان در مدیریت بانک‌های‌ دولتی، گفت: وزارت اقتصاد مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌های دولتی را برای تایید صلاحیت حرفه‌ای به بانک مرکزی معرفی می‌کند، بنابراین این موضوع جزو اختیارات وزارت امور اقتصادی و دارایی است و آنها اعلام نظر می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی جرم رییس جمهور علی صالح آبادی معاملات فردایی بانک مرکزی طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود