Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به شهرستان مراغه با استاد کریمی مراغه‌ای دیدار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، محمدمهدی اسماعیلی‌ که همزمان با  سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان مراغه حضور یافته ، با استاد حسین کریمی مراغه‌ای شاعر شهیر آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار تاکید کرد تا زمینه چاپ آثار استاد کریمی مراغه‌ای فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای حمایت از چاپ آثار جدید این شاعر فرهیخته، حمایت ویژه از جمله سهمیه کاغذ و تسهیلات در نظر گرفته می شود.

استاد کریمی نیز در این دیدار به بیان خاطره نخستین دیدارش با مقام معظم رهبری پرداخت.

وی همچنین در ادامه این دیدار ابیاتی از اشعار خود را قرائت نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، فرماندار مراغه و جمعی از مسئولان نیز در این دیدار حضور داشتند.

براساس این گزارش استاد محمد حسین کریمی مراغه ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور طی سال 1399 به پاس 89 سال فعالیت شعری به وی اعطا شد.

اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از 350 هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب 25 جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب 30 جلد چاپ و منتشر شده است.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر معاصر کشورمان در خطه آذربایجان، متولد 1306 در مراغه و ساکن این شهر می باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کریمی مراغه ای استاد کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود