Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - هفتمین سالگرد شهید منوچهر سعیدی نخستین شهید مدافع حرم استان کردستان در روستای میهم سفلی قروه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از قروه، مراسم هفتمین سالگرد شهید منوچهر سعیدی اولین شهید مدافع حرم استان کردستان در زادگاهش روستای میهم سفلی این شهرستان در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم علاوه بر مردم شهیدپرور روستای میهم سفلی، مسولان لشکری، نظامی، روحانیون شهر دزج و قروه نیز حضور داشتند.

شهید منوچهر سعیدی با اوج‌گرفتن جنگ در سوریه، در سال 1392 به این ‌کشور اعزام و در مقابل عوامل تکفیری تروریستی داعش ایستاد.

این شهید بعد از بازگشت از سوریه یک بار در سال 1394 در حالیکه منتظر به دنیا آمدن فرزند دومش بود، به صورت خودجوش و در جهت کمک به روستاهای محروم عراق به این کشور اعزام شد، اما بعد 10روز حضور در کشور عراق، در روز دهم خردادماه همان سال، مورد حمله انتحاری عوامل تکفیری تروریستی داعش قرار می‌گیرد و به جمع همرزمان شهیدش می‌پیوندد.

شهید منوچهر سعیدی اولین و تنها شهید مدافع حرم استان کردستان است که دهم خرداد 1394 در شهر الرمادی عراق به شهادت رسید و از او 2 فرزند پسر به نام‌های ماهان و رادمهر به یادگار مانده است.

کبری میهمی، مادر شهید منوچهر سعیدی از شهدای والامقام مدافع حرم شهرستان قروه نیز 29 بهمن‌ماه سال گذشته به فرزند شهیدش پیوست.

شهید منوچهر سعیدی در وصیتنامه‌اش آورده است: درود بر امام امت، که صلاح دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه است. راه امام و شهدا را ادامه دهید که خیر دنیا و مصلحت آخرت شما در آن است. از مردم مسلمان و غیور کشورم می‌خواهم که نگذارند خون شهیدان پایمال شود تا انقلاب‌مان پایدارتر شود. از مردم، برادران و خواهرانم می‌خواهم همگی بسیجی باشند که بسیج عزت و اقتدار کشور است. از شما مردم و فرزندانم می‌خواهم با انقلاب به سستی برخورد نکنید و همیشه پشتیبان امام و رهبری باشید.

از مردم کشورم می‌خواهم فرزندان خود را تشویق نمایند که راهی را که راه حق و امام است ادامه دهند و به جبهه‌های حق علیه باطل بروند و اگر کسی مانع رفتن فرزندش به جبهه‌های جنگ شود تأکید می‌کنم که او مسئول است. از مردم شهیدپرور کشورم می‌خواهم که همیشه در صحنه باشند تا همه دشمنان اسلام و ایران بدانند مردم غیور ما همیشه در صحنه هستند و نمی‌گذارند خللی بر جمهوری اسلامی وارد شود.

‌یادواره 83 شهید خانواده بزرگ شرکت کویرتایر به روایت تصویرمکتب شهید سلیمانی دنیا را متحول می‌کند

در آخر از شما می‌خواهم به یاد روز جزا باشید و پیرو ائمه اطهار باشید.

انتهای پیام/490/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید منوچهر سعیدی شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

کد خبر 749415

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش