Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@10:40:06 GMT

۱۴۰ هزار تن شکر تولید داخل در راه بازار

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۵۹۶۱

۱۴۰ هزار تن شکر تولید داخل در راه بازار

۱۴۰ هزار تن شکر استحصال شده از محصول نیشکر تولید داخل، برای تنظیم بازار این کالای استراتژیک به صورت سراسری توزیع خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، با برداشت محصولات جدید بهاره از سطح مزارع نیشکر کشور و ارسال آن‌ها به کارخانجات تولید شکر، تولیدات داخلی این محصول برای توزیع و مصرف، وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۰ هزار تن شکر نیز برای مصارف صنف و صنعت و خانوار توزیع شده است و ۱۰۰ هزار تن از این کالا نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در جریان توزیع قرار دارد.
تأمین شکر کشور از منابع داخلی و خارجی به طور مستمر ادامه دارد که با توجه به افزایش تولیدات داخلی و تأمین از طریق واردات، انتظار می‌رود با توزیع این محصول راهبردی، بازار شکر به آرامش و ثبات برسد.
گفتنی است؛ با اصلاح قیمت شکر و ایجاد مزیت وارداتی برای آن، ثبت سفارش جدید بخش خصوصی برای واردات آن آغاز شده و به این ترتیب، بخشی از شکر مورد نیاز کشور توسط این بخش تأمین خواهد شد.


 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است