Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» روز پنجشنبه در آیین سی و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره )  که  در مسجد امام جعفر صادق(ع) کرج برگزار شد ،اظهار داشت: حدود ۴۳ سال از  پیروزی انقلاب اسلامی و  فراز و نشیب‌ها گذشت و هر روز منتظر حرکت، میدان و پیروزی‌های جدید بوده و هستیم. 

وی با بیان اینکه  در قرآن کریم سه اصل وجود دارد که تغییرناپذیر است و باید همه کارهایمان را با این اصول منطبق کنیم، اظهار داشت: اینکه  همراه را بشناسم، صبر کنیم، خسته نشویم و سختی‌ها و مشکلات ما را از پای درنیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حاجی بابایی این اصول را آزمایش و پاداش پس از موفقیت  عنوان کرد و گفت: این سه اصل در طول انقلاب در مسائل اجتماعی و فردی وجود دارد از ۲۲ بهمن ۵۷ که پیروز شدیم تا به امروز پیروزی‌ها و موفقیت‌ها پشت سر هم و آزمایش‌ها بزرگ‌تر و سخت‌تر بوده است. 

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی  توانست تمام معادلات بین‌المللی را بر اساس فرموده امام (ره) تغییر بدهد، خاطر نشان کرد: وقتی در مورد انقلاب امام(ره) سخن می‌گوییم سوال‌ها و جواب‌ها متقارن نیست‌. برای چه انقلاب کردیم و اهداف امام چیست؟ همه سخنان امام از خدا، قرآن، انقلاب و ارزش‌ها را بررسی کنید یکی از محوری‌ترین مسائل در کنار این‌ها بحث مردم بود. 

حاجی بابایی گفت: امام، مردم را برای قرآن و خدمت به مردم را برای حفظ نظام جمهوری اسلامی می‌خواست،  چون حفظ نظام از مسیر اراده، ایمان و پشتیبانی مردم می‌گذرد، به همین منظور  ما باید مردم را بر اساس فرموده امام(ره)  با تمام توان داشته باشیم ضمن اینکه مردم ما به تمام تاریخ اسلام واقفند، عاشورا و کربلا و پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) را می‌شناسند و اهداف آنها را می‌دانند و از سختی‌های مسیر اصلی و مسیر ائمه معصومین به خوبی آگاه هستند.

وی با بیان اینکه ما تقریبا در بیشتر قریب به اتفاق اهداف والای انقلاب و در صحنه بین‌المللی  و آرمان‌های امام(ره) نزدیک شدیم گفت: باید این مسیر را طی کردیم که در این بین یکی از اهداف بزرگی که در رابطه با انقلاب وجود دارد این است که ما انقلاب کردیم تا اسلام را در دنیا به روایت معصومین(ع )  به جهانیان بشناسانیم.
حاجی بابایی گفت: این سوال پیش می آید که  آیا توانسته‌ایم در طول ۴۳ سال گذشته اسلام به روایت معصومین (ع)  را در برابر به قول امام(ره) ،  اسلام آمریکایی و اسلام غیر ولایی در داخل کشور بشناسانیم یا نه، آیا امروز دنیا، اسلام فلسطین، انتفاضه فلسطین، حزب‌الله، سوریه، یمن، ایران و عراق و همه اینها را می‌فهمد یا این که اسلام را از زبان عربستان سعودی می‌فهمد؟ 

حاجی بابایی با اشاره به اسلام سعودی افزود: سعودی ها اگر  در کاسه قدرت آمریکا قرار نمی گرفتند یک روز هم نمی‌توانستند مقاومت کنند، در واقع عربستان و اماراتی وجود ندارد، اینها حاکمیتی از طرف قدرت آمریکا هستند در حالی که در زمان طاغوت اسلام را به نام عربستان می شناختند  اما امروز جمهوری اسلامی محور نهضت بزرگ اسلامی، قرآنی و نگاه به قرآن به روایت معصومین (ع ) را دارد. 

رییس کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که چندان قدرتی و سیطره‌ای توسط نیروهای اسلام ناب به محوریت ایران امروز وجود دارد که توانست محور مقاومت را به پیروزی برساند و جنگ خانمان سوزی را که دشمنان اسلام برای نابودی تفکر اسلامی و اهل بیتی ایجاد کرده بودند متوقف کند.

حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه ما با هیچ جا و هیچ جنگی موافق نیستیم تصریح کرد:  امروز ناگزیر جنگ در اکراین و روسیه و در اروپا و میان چشم آبی‌ها شکل می‌گیرد. 

وی با اشاره به جنگ در یمن گفت:  درست است که امروز در یمن درگیری داریم اما استکبار توسط نیروهای مقاومت زمین‌گیر شده‌اند، آمریکا و اروپا و تمام قدرت‌های جهانی در یمن جمع شدند اما آنهایی که با  خرما و نان سر پا می‌ایستد را نتوانستند متوقف کنند. 

حاجی بابایی گفت: امروز همه دنیا اسلام ناب ما، اهل بیت را می‌شناسند یا علیه این اسلام بوده یا کار آن ایستاده‌اند،امروز کار دشمن به جایی رسیده که در یک کوچه شهیدصیاد خدایی  را در هنگام بازگشت به خانه مقابل دیدگان فرزندانش به رگبار می‌بندند و به شهادت می‌رساندند که این ضعف و بزدلی است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت نظام تثبیت شده است افزود: البته فشارهای سنگین بر ما حاکم است اما مردم بدانند که آینده روشنی داریم، ما انقلاب چند میلیونی راه انداختیم و امروز در قله قدرت دنیا قرار گرفته ایم.

وی افزود: سپاه پاسداران پرافتخار ما در دنیا امروز حرف اول قدرت را می‌زند،ارتش ما هم همینطور و این کار آسانی نیست، تمام دنیا به دنبال این است که ایران را به آتش بکشانند. مردم را به آتش بکشد و انتقام خود را از این ملت بگیرد. 

حاجی بابایی ادامه داد: استکبار می خواهد مردم ما را به آتش بکشد و انتقام خود را از این ملت گرفته و ایران را قطعه قطعه کند، می خواهند جنگ داخلی راه بیندازد امنیت کشور را نابود کند اما نیروهای امنیتی ما چگونه قدرتمندانه کشور را در ظرف امنیت قرار دادند تا ملت ما در امنیت کامل باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران  به مدد نیروهای امنیتی در برابر این آتشی که دنیا و آمریکا به پا کرده اند در آرامش است ، تصریح کرد:  بیش از ۲۵۰ تلویزیون و رادیوی بیگانه به زبان فارسی علیه جمهوری اسلامی سخن می‌گویند این در حالی است  اگرهمین رسانه ها علیه آمریکا و آلمان سخن می‌گفتند آنها را به آتش می‌کشیدند، اما خدا اراده‌ای به ملت ایران داده که با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات معیشتی شرافتمندانه از این انقلاب دفاع می‌کنند.

حاجی بابایی در ادامه به وضعیت امروز کشور اشاره کرد و  گفت: در سال گذشته، ما ۱۷ میلیارد دلار  نفت  به فروش رسانیدم و ۱۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی داده شده است، این در حالی است که امسال طبق پیش بینی های صورت گرفته ۳۰ میلیارد دلار برآورد فروش نفت کشور ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳ میلیون تن گندم خریداری شده است افزود: این در حالی است که کل گندم مصرفی داخل کشور هشت میلیون تن است و پنج میلیون تن دیگر  از این گندم به اربیل و دیگر کشورهای همسایه قاچاق می‌شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در واقع  کشور ما در شرایط گذشته یارانه تمام کشورهای همسایه را هم داده است، گفت: در این کشور موجب شرم امثال بنده است که کسی نتواند ماهی یک کیلو گرم مرغ تهیه کند اما در اینجا کسی هم هست که ماهی ۳۰ تا ۴۰ کیلو گرم مرغ کباب می‌کند. 

حاجی بابایی ادامه داد: خط قرمز ما مردم است، همان هایی هستند که شهید دادند،  پای انقلاب ایستادند و به سختی زندگی می‌کنند. باید کاری کرد که آنها امنیت پیدا کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تببین گفت: امروز روی مین رفتن هزار بار سخت تر از روی مین رفتن در هشت سال دفاع مقدس است. کسی که می‌خواهد جهاد را تبیین و با مردم صادقانه حرف بزند باید زندگی اش مانند زندگی مردم باشد و در واقع وظیفه خطیر ما امروز این است که از مردم دفاع کنیم. 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: قدم‌های بزرگی برای ارتقای وضعیت معیشتی برداشته شد، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار داده شد که قیمت‌ها را کنترل کند، از سوی دیگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۱ برای مردم حذف نشده  اما برای دولت حذف شده است. سال قبل تورم رو به افزایش بود اما برنامه سال‌جاری کاهش نرخ تورم است و امسال به دولت گفتیم که حق ندارد که حتی یک دلار از بانک مرکزی برداشت کند.

حاجی بابایی اظهار داشت: سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان پول در بانک مرکزی چاپ شد. مجلس باید پرقدرت بایستد، حرکت بزرگی شکل گرفته است. 

وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که قیمت نان در ایران و اربیل یکی نشود ما مشکل خواهیم داشت گفت: با اجرای این جراحی اقتصادی به دنبال این هستیم که مردمی  که  هر ماه  یک کیلوگرم مرغ هم نمی توانند خرید کنند باید از امنیت غذایی برخوردار شوند. 

وی گفت: باید روز به روز شاهد بهتر شدن وضعیت باشیم، مجلس و دولت کمک می‌کند شما هم باید کمک کنید، ما شهید سلیمانی‌ها داده‌ایم، ملت پشت سر نظام و انقلاب ایستاده ولی گلایه دارد و حق هم دارد، ما و مردم باید کمک کنیم تا این گلایه برطرف شود. 

حاجی بابایی با اشاره به اینکه باید سرمایه اجتماعی مان را افزایش دهیم بیان داشت:  رزمنده‌ها، مومنان، دیندارها، بایستید و از انقلاب دفاع کنید،دیگران دزدی کرده‌اند تبلیغ می‌کنند ما شهدای مان را تبلیغ نکنیم؟ دیگران نامردی شان را تبلیغ می‌کنند ما مردانگی‌مان را تبلیغ نکنیم ؟ ما خدا پرستی مان را تبلیغ نکنیم ؟ تا به امروز ایستاده‌ایم پای انقلاب تا انتها هم می‌ایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید از دولت، مجلس و همه باید حساب کشید، تاکید کرد: دولت در زمان حاضر راه خود را در این جراحی بزرگ اقتصادی پیدا کرده و وظیفه همه ما این است که همه باید برای اجرای برنامه‌های دولت پشت سر دولت بایستند و به آن کمک کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه از این وضعیت  در حال عبور هستیم گفت: اینکه از بقیه مردم بیشتر بخوریم و خانه ها و ماشین های بهتری داشته باشیم به دنبال آن نمی توانیم توقع داشته باشیم که مردم پشت سرمان باشند، مردم پشت سر کسی سینه می زنند که از انقلابشان سوء استفاده نکند در واقع مردم پشت سر کسی سینه می زنند که مسوول باشد یا غیر مسوول که زندگیشان با آنها فرقی نداشته باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای همین انقلاب کردیم گفت: وقتی جوانانی مانند شهید خدایی با پراید جابه جا می شوند و به شهادت می رسند اقدامات یک عده را به نام نظام و انقلاب نگذارید، نباید به شهدا و رهبر عزیزمان ظلم شود چرا که دلسوزان نظام مانند مردم در حال زندگی کردن هستند و در این بین یک عده قاطی شده اند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد دولت سیزدهم بیان داشت: در واقع بزرگ ترین رسالت دولت این است که اسیر حزب و گروه نشود و  به افرادی  که با مردم زندگی می کنند و درد مردم را فهمیده اند مسوولیت بدهد چرا که به کار گیری افراد فاقد صلاحیت و تنها بر اساس نسبت خانوادگی شرک و ظلم و اجحاف در حق ملت ایران است.

وی با بیان اینکه  افراد دارای صلاحیت باید به کار گرفته شوند و ابایی از ناراحتی افراد در این زمینه نباید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: در این بین باید از رهبری معظم انقلاب الگو برداری کنیم که فرزندان ایشان در هیچ منصبی مسوولیت ندارند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در واقع  راز محبوبیت شهدایی مانند سلیمانی هم چنین رفتارهایی است که وی نزد ملت ایران محبوب است، 

حاجی بابایی با بیان اینکه برای پیروزی باید به اسلام و سیره اهل بیت (ع) برگردیم، تاکید کرد: اعتماد به دولت و مجلس باید توسط مردم باشند و همه مسوولان برای رفع مشکلات مردم سخت کار می کنند و من به شما نوید می‌دهم که معیشت به فضل الهی و برکت شهدای انقلاب بهتر می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر به دنبال موفقیت هستیم هیچ راهی نداریم جز اینکه به قرآن، سیره اهل بیت (ع)  و اسلام برگردیم و با این راه روز به روز قوی تر می شویم، برای مردم باید خوبی ها را خواست، مردم ما توقع دارند.

حاجی بابایی با بیان اینکه اقتصاد ما در وضعیت خوبی قرار دارد گفت: اما وضعیت معیشتی به صورت بادکنکی است که باید برطرف شود، باید این راه در نظر گرفت طرح های اقتصادی دولت و مجلس خوب بوده اما جنگ اوکراین با توجه به اینکه ۶۰ درصد روغن دنیا را همین کشور تولید می کند مشکلاتی ایجاد کرد، امروز جنگ غذا در دنیا است اما با وجود این جنگ ما در حال رسیدن به تعادل هستیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمیدرضا حاجی ‌بابایی امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران البرز مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمیدرضا حاجی بابایی امام خمینی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس حاجی بابایی انقلاب اسلامی ملت ایران سال گذشته امام ره پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است