Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد جعفری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی قوچان گفت: صادرات کالا از خراسان رضوی به دلیل برخی بخش‌نامه‌های صادره در ابتدای امسال با مقداری تاخیر و کاهش روبرو شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: طی این مدت در حوزه واردات کالا نیز به ارزش ۹۲ میلیون دلار شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید به استان خراسان رضوی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: طبق اعلامیه ترکمنستان بازگشایی فقط مربوط به مرز سرخس و در حوزه تردد کامیون‌های ترانزیتی است که قصد عبور از این کشور را دارند و برای کامیون‌هایی با مقصد ترکمنستان روال تغییری نداشته است.

جعفری گفت: در حال حاضر اتفاقی در مرز باجگیران رخ نداده و بازگشایی آن به تصمیم مقامات ترکمن باز می‌گردد و نمی‌توان زمان مشخص و قابل پیش‌بینی برای آن تعیین کرد، اما مسئولان در حال پیگیری و تلاش در جهت بازگشایی این مرز هستند، قوچان در زمینه واحد‌های تولیدی دارای پتانسیل‌های فراوانی بوده که راه‌اندازی دفتر گمرکی در قوچان می‌تواند کمک شایانی به این واحد‌ها در حوزه صادرات و واردات مواد اولیه داشته باشد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: موافقت برای ایجاد دفتر گمرگی در یکی از شهرک‌های صنعتی قوچان انجام شده است که این دفتر باید زیر مجموعه گمرک باجگیران فعالیت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرکات خراسان رضوی مرز سرخس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استاندارد‌های لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند.
جواد واعظ افزود:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود ۳۶ هزار نفر دانش آموز دارد که ۲۶۴۸ معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود ۴ سال روبه تعطیلی رفته بود به ۲۶ رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال ۳۲ نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ افزود:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش ۱۶۰۰ دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های مربوط به مشارکت سیاسی گفت: برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان ۵۰ حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه‌ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این استخر در سال‌های گذشته آغاز و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم، اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ گفت: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون مجموعا حدود ۸۰۰ میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی