Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن بازگو کردن دلایل ترک اردو، اعلام کردند: بحث گروکشی یا حضور در هتل پنج ستاره نیست بلکه ما نیاز به احترام داریم.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان چندی پیش میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، علی هاشمی، سیدایوب موسوی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، رضا حسن‌پور، علی داودی، رضا بیرالوند و پیمان جان را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اردو از سوم خردادماه آغاز شد. در حدود یک هفته پس از آغاز این اردو، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در اعتراض به شرایط حاکم بر فدراسیون و کمبود امکانات، اردوی آماده‌سازی را ترک و به خانه‌های خود بازگشتند.

علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری و محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی نسبت به اعتراض دست‌جمعی ملی‌پوشان این رشته واکنش‌های متفاوتی داشتند. واکنش‌هایی که موجب شد تا این ورزشکاران بیانیه‌ای را به طور مشترک در صفحه اجتماعی خود منتشر کنند. 

در این بیانیه آمده است:

ما اعضای تیم ملی وزنه‌برداری همیشه خود را سرباز مردم ایران و انقلاب دانسته‌ایم و برای اعتلای نام میهن و شادی هم‌وطنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم. حتی با وجود اینکه شرایط نامناسب اردویی از مدت‌ها پیش وجود داشت اما به خاطر افتخارآفرینی برای ایران و اهتزاز پرچم کشور عزیزمان، سکوت کردیم. امروز اما دیگر ادامه این روند سخت و طاقت‌فرسا شده است.

باید تاکید کنیم که هرگز،‌ چه در گذشته و چه حالا که بنا را بر انتقاد و اعتراض گذاشته‌ایم، چیزی بیشتر از حقمان یا در حد هتل پنج ستاره نخواسته‌ایم. فقط می‌خواهیم شأن ما حفظ شود. اینکه ورزشکاران با سهمیه‌بندی شدن آب معدنی مواجه شوند، زیبنده تیم ملی ایران نیست.

ما فقط می‌خواهیم مشکلات موجود برطرف شود نه اینکه بیشتر از قبل از سوی رییس فدراسیون مورد بی احترامی قرار بگیریم. ما قبلا هم این مشکلات را با رییس فدراسیون در میان گذاشته بودیم اما با برخورد نامناسبی روبرو شدیم. 

مشکل ما، کیفیت بد غذاست که با ارزان‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شود. حقوق و پاداش به ملی‌پوشان پرداخت نمی‌شود یا به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود. کافی است که حقوق ورزشکاران را با کارمندان فدراسیون مقایسه کنید و متوجه می‌شوید که یک ملی‌پوش، یک چهارم کارمند فدراسیون حقوق می‌گیرد. خوابگاه وزنه برداری مدت زمان زیادی است که نیاز بازسازی دارد و امکان اسکان در آن بسیار سخت است. 

با وجود اینکه پس از تمرینات سنگین و پرفشار نیاز به ریکاوری داریم، فیزیوتراپ در کنار تیم نیست، سونا و جکوزی نیز  یک سال است که خراب‌ بوده و تعمیر نشده‌اند. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خوابگاه هم همین شرایط را دارند. برگزاری کنسرت‌ها در سالن مسابقه، مخل آسایش و استراحت وزنه‌برداران شده و حتی پیمانکار، یکی از درهای ورود به رستوران وزنه‌برداری را هم به روی ملی‌پوشان بسته است.

جدا از این مشکلات، برخی افراد ناکارآمد و نالایق در فدراسیون در مواردی ورود کنند که در حیطه وظایفشان نیست و مهم‌تر اینکه برخورد نامناسبی هم با ملی‌پوشان دارند و به نظر می‌رسد حفظ شأن و احترام ورزشکار، در فدراسیون وزنه‌برداری جایی نداشته باشد. 

از اینکه ممکن است اعتراض ما خاطر مردم عزیز ایران و به ویژه علاقه‌مندان به ورزش را مکدر کرده باشد، ناراحتیم و امیدواریم مسئولان امر،‌ به درخواست ما که بهبود شرایط و فراهم کردن امکانات در شأن تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است، حسن نظر داشته باشند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حافظ قشقایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حافظ قشقایی وزنه برداری ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • پایان تلخ ستاره وفادار؛ جدایی پس از ۱۲ سال!
  • خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • حجازی: خارج از ایران بودم و به خاطر استقلال برگشتم
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران