Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جمهوری اسلامی ایران تکریم شهدا یک راهبرد است برای اینکه از کنار این راهبرد خط مقاومت را می توانیم ادامه دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز در اجلاسیه ایثارگران تعاون کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: تاکنون از ایثارگران تعاون در کشور تجلیل نشده بود و استان مرکزی به عنوان اولین استان این اقدام را انجام داده و خوشبختانه این استان پیشگام در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در زمان جنگ هم اعضای تعاون مظلوم بودند و به تعبیر خودشان همیشه پشت صحنه بودند البته که در واقع این افراد همیشه جلوتر از بقیه رزمندگان در صحنه حضور داشتند.   سردار باقر زاده بیان کرد: اگر دفاع مقدس برای همه تمام و سفره آن برای همه جمع شد، اما این بخش از دفاع مقدس در گذر زمان امتداد پیدا کرد، گروه تفحص همچنان در تداوم گروه تعاون در صحنه فعالیت می کنند.   وی ادامه داد: انتقال شهدای جنگ یکی از ضروریات این دوره بود و اکنون این افتخار برای گروه تفحص وجود دارد که در این حوزه همچنان فعالیت دارند.   فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: روح پر نشاط و اراده مصمم و عزم استوار در این گروه تمام شدنی نیست، بار اصلی و سنگین بر عهده گروه تعاون قرار داشت، زمان گذشته اما افتخارات آن نسل مانده است، نسلی که در تثبیت اندیشه امام راحل با ایشان همراه بودند و اکنون در حمایت از اندیشه امام راحل کماکان در صحنه هستند.   وی اضافه کرد: این بزرگواران دو عزت اطاعت از امام خمینی(ره) و عزت اطاعت از مقام معظم رهبری را بدست آوردند، اینها به عنوان اصحاب شهدا هستند که باید قطعه ای به عنوان اصحاب شهدا درکنار مزار شهدا برای این افراد در نظر گرفته شود.   سردار باقر زاده با اشاره به توطئه های دشمنان برای تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم عملکرد دفاع مقدس را ارزیابی کنیم با عملیات روانی دشمن مواجه خواهیم شد که مسائل را زیر سوال میبرند و دست به تخریب و تحریف می زنند اما در خط سیر عملیات روانی دشمن آنچه دیده می شود آن است که جامعه به مرحله ای برسد که نتواند تشخیص درستی دهد و هر باطلی را دریافت کند و متاثر از این دریافت ها عمل کند.   وی تاکید کرد: در کنار این فضای غبارآلود که دشمنان در تلاش هستند واقعیت را طور دیگر جلوه دهند، باید تکریم شهدا و جانبازان و ایثارگران تداوم پیدا کند.   سردار باقر زاده با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: وقتی که اصل جنگ و افتخارات و عملکرد ها زیر سوال برود لذا تعاون هم شامل این موضوع می شود و عملکرد آنها نیز زیر سوال می رود، برای این مهم باید خط تبیین ادامه پیدا کند و تجلیل از رزمندگان در صنوف مختلف باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.   وی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران تکریم شهدا یک راهبرد است برای اینکه از کنار این راهبرد خط مقاومت را می توانیم ادامه دهیم، زمان جنگ مسئله انسانی و تخلیه شهدا به دلایل مختلف وجود داشت اما اساسا برای تداوم خط مقاومت نیازمند تخلیه شهدا و ادامه فعالیت تعاون بودیم چراکه دشمن به دنبال این بود که خانواده شهدا را از پشتیبانی از جنگ باز بدارد؛ این امر در زمینه روحیه بخشی و تدام خط مقاومت تاثیر مستقیم داشت و همچنان این راهبرد مقامت باید ادامه داشته باشد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دفاع مقدس خط مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است

امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس تاکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیرمحمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت 10 اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

دهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه ازخودگذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است؛ تمدنی که بر شالوده فرهنگ هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین اسناد حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است، بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری شش هزار ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن‌ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی و زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ یاد کرده‌اند.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متأثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان‌خواران و دست‌نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود، شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهم‌ترین کشوری به شمار می‌رود که همواره نقش مهمی را در تعاملات مناسبات منطقه و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است؛ بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود که در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • همایش تجلیل و تکریم شوراهای اسلامی شهرستان قشم
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر