Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان طی ابلاغیه‌ای اعلام کرد: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام یعنی اول لغایت یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ در یک هزار و ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این ابلاغیه «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه و زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه در قالب طرح مودت»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» اهداف اصلی برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت عنوان شده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیری بر بسترسازی مناسب جهت جذب و ثبت‌نام خادمین افتخاری بقاع متبرکه در طول دهه پر برکت کرامت تاکید کرده است.

براساس این ابلاغیه، در دهه کرامت هر روز ساعت هشت صبح صلوات خاصه حضرت امام رضا علیه‌السلام در بقاع متبرکه دارای ظرفیت پخش و قرائت می‌شود و مراسم نورافشانی در شب ولادت امام رضا علیه السلام با رعایت کامل اصول ایمنی انجام خواهد شد؛ همچنین برگزاری مراسم جشن ویژه روز دختر در یکی از بقاع شاخص استان همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تعامل و همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، با توجه به همزمانی برنامه‌های دهه کرامت و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، در جهت بهره‌مندی مناسب و مؤثر از این فرصت مغتنم و شادی روح پر فتوح امام راحل، برپایی کرسی‌های تلاوت یا محفل انس با قرآن کریم با حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی قرآن کریم در روز یا شب ۱۴ خرداد در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 5504995

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم امام خمینی سازمان اوقاف و امور خیریه دهه کرامت نشست علمی انقلاب اسلامی ایران قرآن قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرآنی محمد مهدی اسماعیلی امام خمینی شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی بقاع متبرکه دهه کرامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد