Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:25:40 GMT

صنعت خراسان رضوی با کمبود نیروی کار مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۶۳۵۶

صنعت خراسان رضوی با کمبود نیروی کار مواجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید فخر موحدی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی مشهد افزود: در حال حاضر مشاوره اشتباه به کارگران داده می‌شود، به طوریکه بسیاری از کارگران به اداره کل کار مراجعه کرده و از طریق مشاوران به اشتباه راهنمایی می‌شوند که این مساله پرونده‌ها را در هیات‌های حل اختلاف افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست به بیان چندین مشکل مرتبط با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از این موضوعات مربوط به هیات‌های حل اختلاف است زیرا به نظر می‌رسد، نحوه انتخاب نمایندگان کارفرما در این هیاتها نیازمند اصلاح و بازنگری بوده تا بتوان این انتخاب را تبدیل به انتصاب کرد و با نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این حوزه مشورت نمود.

احمد اثنی عشری اظهار داشت: تعداد پرونده‌هایی که در هیاتهای حل اختلاف مطرح می‌شوند نیز بسیار زیاد است که این موضوع فرصت را از بررسی دقیق پرونده‌ها می‌گیرد.

وی بیان کرد: فعالیت کامل «سامانه جامع روابط کار» نیز از دیگر مسایل موجود است، این سامانه در حد مطلوب راه‌اندازی نشده و این موضوع باعث شده است که اطلاعات پرونده‌ها در دسترس قرار نگیرد.

رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تقویت بنیه کارشناسی مشاوران اداره کار و تشکیل کارگروهی با موضوعات مربوط به قانون کار در استان به منظور پیگیری مطالبات از مدیر کل کار استان به صورت ماهانه از دیگر خواسته‌های فعالان بخش خصوصی است.

بخش خصوصی باید نسبت به نیروی کار اعلام نیاز کند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: اگر تشکل‌های بخش خصوصی با یکدیگر هماهنگ و یک‌ دست باشند؛ شاهد موفقیت و پیشبرد بسیاری از امور و حل مشکلات خواهیم بود.

محمد امین بابایی افزود: با روی گشاده پذیرای انتقادات از موانع و چالش‌های موجود در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هستیم و به برطرف سازی نواقصی که از جانب مسئولان و صاحب‌ نظران مختلف ذکر شود، می‌پردازیم.

وی عدم الگوسازی مطلوب در حوزه منابع انسانی را به عنوان یکی از عمده دلایل کمبود نیروی کار مناسب در حوزه صنعت برشمرد و گفت: بخش خصوصی باید نیازهای خود درخصوص نیروی کار را به ما اعلام کند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دولت و بخش خصوصی باید با یکدیگر هم‌ صدا شوند تا این یکدلی و هم‌ صدایی منجر به بهبود چشمگیر شرایط گردد، چرا که این استان از بخش خصوصی قدرتمندی برخوردار است؛ اما به میزان کافی از این ظرفیت استفاده نمی شود و همچنین قادر به جذب نخبه‌های دانشگاهی نیز نبوده است.

به گزارش ایرنا،  در خراسان رضوی بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری وجود دارد که از این تعداد ۸۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند. 

برچسب‌ها نیروی کار احمد اثنی عشری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیروی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی اتاق بازرگانی بخش خصوصی خراسان رضوی پرونده ها نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی سالاروند در این خصوص گفت: سال ١۴٠١ و ۱۴۰۲ در راستای حفظ و احیاء این گونه ارزشمند و در خطر انقراض هشت رأس گوزن زرد ایرانی از دو سایت تکثیر و پرورش دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور به لرستان و دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، انتقال داده شد.


وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش فجر صفای کشت و صنعت لرستان واقع در دامنه‌های یافته‌کوه حفاظت و نگهداری می‌شوند که نخستین و بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حفاظت مشارکتی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی ایجاد شده است.

سالاروند از تولد یگ راس گوساله در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت؛ گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایداری می‌باشد و توسط مسئولین سایت و دامپزشک مربوطه به همراه مادر تحت مراقبت می‌باشد و شرایط زیستی و بستر مناسب برای زادآوری و رشد گوساله‌ توسط کارشناسان زحمتکش این اداره کل و مجموعه کشت و صنعت فجر صفا لرستان، فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد؛ در سال گذشته هم یک رأس گوزن زرد در این سایت متولد شده است که هم اکنون در سلامت کامل می‌باشد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیاء گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات‌وحش دارد.

وی افزود؛ در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می‌شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن به مناطق مختلف، روند حفظ این گونه ارزشمند در سال‌های اخیر روند خوبی گرفته است و امیدها برای احیا آن در خاستگاه اصلی آن یعنی استان لرستان با موفقیت زاد و ولد طی دو سال اخیر نیز دوچندان شده است.

سالاروند موفقیت احیاء این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از در دست بررسی بودن چند سایت خصوصی برای ایجاد مراکز نگهداری گونه‌های شاخص حیات وحش در استان لرستان خبر داد و اذعان نمود؛ استان لرستان در ایجاد مراکز حفاظت مشارکتی حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" در کشور پیشگام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903126

دیگر خبرها

  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید