Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ در اسلو به سر می‌برد، صبح پنجشنبه ١٢ خرداد،‌ با خانم «آنیکن هویتفلت» وزیر خارجه نروژ دیدار کرد.

باقری در این دیدار منافع روابط‌ دوجانبه را در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران و نروژ باید تلاش کنند تا اراده سیاسی دو کشور به منظور توسعه روابط را با پیوندهای متنوع برای همکاری‌ها تحکیم بخشند. 

تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله موثر با ریشه‌ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه از دیگر موضوعات مطرح‌ شده در این نشست بود. 

خانم هویتفلت از کمک‌های چند دهه‌ای و گسترده ایران به پناهندگان افغانستانی تشکر و از گفت‌وگوی جاری بین ایران و نروژ درباره مسائل و مشکلات افغانستان و کمک به رفع مشکلات آنها ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن استقبال و اعلام آمادگی برای سفر به ایران، بار دیگر دعوت خود از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به نروژ و شرکت در مجمع اسلو  را تجدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد ظلم‌هایی که به فلسطینیان می‌شود به خاطر اقدامات نژادپرستانه صهیونیست‌ها است.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید کشور مستقل فلسطینی را بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت بشناسد. ما به همکاری با جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌ها برای توقف جنگ بسیار وحشیانه علیه غزه ادامه می‌دهیم.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پس لرزه‌های یک شکست
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو