Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام احمد شرفخانی روز پنجشنبه و در همایش مدیران موسسات خیریه فعال استان خراسان رضوی و اجرای همزمان چهارمین مرحله «قرار دوازدهم» افزود:ستاد هماهنگی موسسات خیریه با مشارکت خود خیرین فعال شده است تا ضمن جلوگیری از تصدی گری دولت، امکان خدمت‌رسانی مناسب‌تر به نیازمندان فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بر همین اساس لازم است تا با هم‌افزایی بیشتر در مسیر خدمت به نیازمندان گام برداشته شود و نیروی اجرایی سازمان اوقاف در کنار نیروی انسانی موسسه‌های خدماتی قرار گیرند تا با کمترین مشکل گره از کار نیازمندان باز شود.

رییس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: ازسوی دیگر با شفاف شدن فعالیت‌ موسسه‌های خیریه، مردم بیشتر به آنها اعتماد می‌کنند و کارآمدی آنها نیز بیشتر می‌شود و این در حالی است که نیاز به بهره وری در موسسه های خیریه مطرح است و بر همین اساس لازم است تا موسسه‌ها به صورت دانش ‌نیان و استفاده از فناوری های لازم بتوانند بهره وری خود را بالاتر ببرند و با حفظ و توجه به سرمایه های انسانی امکان فعالیت‌های جدیدتری را فراهم کنند.

او با اشاره به ایجاد موسسات خیریه فعال در عرصه بین‌الملل گفت: دیپلماسی امور خیریه کار خوبی است که آغاز شده و باید با برنامه‌ریزی مناسب پیش رود، با این حال باید برای ترویج مسوولیت اجتماعی و نهادینه کردن آن نیز گام برداشت.

 حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: باید شاخصه‌هایی برای ارزیابی موسسه‌های خیریه در نظر گرفته شود، تا با کمیت گرایی بیشتری بتوان به خانواده های نیازمند بیشتری یاری رساند.

وی ادامه داد: برای برقراری و ادامه راه واقفان باید نیت واقفان و مسوولان خیریه‌ها ثبت شود، همچنین برنامه‌ها و ساختارها به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شود که با از کار افتاده شدن و یا فوت مسوولان خیریه‌ها، خللی در روند و اهداف فعالیت موسسه شکل نگیرد.

کار تشکیلاتی برای انجام فعالیتهای خیریه

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در پیام تصویری گفت: آنچه در مساله خیرات و مبرات مهم است، کار تشکیلاتی است تا با انجام آن آثار و منافع کار خیر بیشتر شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به اینکه در گذشته مردم به عناوین مختلف در کار خیر سهیم بودند ولی کار تشکیلاتی انجام نمی‌گرفت، بیان کرد: در انجام کار خیر مراقبت لازم را داشته باشید، در صورت بروز کوچک ترین مشکل تمامی امور خیر شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: همیشه از قانون باید برای اجرای قانون استفاده شود و این اداره کل در اجرای قانونی مصوب توسط مجلس شورای اسلامی موظف است تا نسبت به وصول مالیات اقدام کند.

احمدرضا مدبرنیا بیان کرد: خیریه‌هایی که عوائد موقوفه ای دارند و نظارت آنها بر عهده سازمان اوقاف است باید در مهلت مقرر  وضعیت حساب خود را ارائه دهند که با نرخ صفر مالیاتی محاسبه می شود.

وی گفت: تمام موسسات خیریه باید شناسایی شوند تا بر اساس قوانین نسبت به ساماندهی آنها بر اساس قانون اقدام شود زیرا موسسه های خیریه بازوی حکومت هستند و در جاهایی که دولت در ارائه خدمت با محدودیت  مواجه  است، این موسسات می‌توانند به مردم خدمت ارایه کنند.

فرماندار شهرستان مشهد نیز افزود: گزارشهایی که از خیریه ها و موسسات به دست می‌آید، دارای اقدامات شایسته و خوبی است ولی متاسفانه به علت موازی کاری آنگونه که باید در جامعه نتیجه نداشته است.

محسن داوری افزود: از سوی دیگر در بررسی نیازهای آنها شاهد هستیم که ۸۰ درصد خواسته‌ها توسط موسسه‌های خیریه قابل برطرف شدن است، ولی چون سیستم هماهنگی وجود ندارد امکان هدایت افراد نیازمند به خیریه های تخصصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا شورای سیاست گذاری امور خیریه شهر مشهد با استفاده از ظرفیت حاکمیت برای خدمت رسانی بهتر با برپایی جلساتی به هدفمندی بیشتری دست پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز گفت : با هم بودن باعث می‌شود تا مشکلات نیازمندان که دغدغه رهبر معظم انقلاب در خدمت به محرومان جامعه است به خوبی انجام شود.

حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: خدمت‌رسانی باید با برنامه و اصولی باشد تا با توجه به تنگناهای موجود در معیشت مردم بهترین نتایج را در بر داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز اظهار کرد: هدف این نشست‌ها، ایجاد تعامل و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های مجری در امور خیریه فعال است.

حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت: اولویت برنامه‌ها در موضوعات اشتغال و کارآفرینی، خانواده و ازدواج، تحصیل و آموزش، بهداشت و درمان و همچنین آزادی زندانیان غیر عمد است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه موسسات خیریه شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه موسسات خیریه مجلس شورای اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه موسسات خیریه شهر مشهد اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز موسسه های خیریه موسسات خیریه سازمان اوقاف حجت الاسلام خیریه ها موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان به تبیین و تشریح اهمیت برنامه‌ریزی و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور پرداخت. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به گسل‌های تشبیه کرد که مانند گسل‌های طبیعی ویران‌گر و خسارت‌آفرین هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به مرور برخی از خدمات جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی همچون زلزله خوی پرداخت و تصریح کرد: همان‌طور که هلال‌احمر در این حادثه به تسکین آلام و التیام رنج‌های مردم کوشید، باید در زلزله‌فرهنگی نیز یاری رسان مردم باشد.

نماینده ولی فقیه تسکین آلام روحی و حفظ سلامت معنوی جامعه را نیز از وظایف جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با طرح این پرسش که آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟ ادامه داد: دشمنان با ابزارهای متعدد تبلیغانی سعی دارند ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی کاهش دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر اهمیت خنثی‌سازی این توطئه‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی تاکید کرد. پاسخ به شبهات و تولید محتوای معرفتی با بهره‌گیری از ابزارهای کارآمد و نگاه خلاقانه به منظور خنثی‌سازی این نقشه‌ها، توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مبلغان حاضر در این نشست بود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فعالیت داوطلبانه تنها با بخشنامه و دستورالعمل ممکن نیست، تصریح کرد: فعالیت داوطلبانه نیازمند روحیه و اراده انسانی است که ترویج آن در پرتو ارتقا فرهنگ دینی و تبیین معارف دینی امکان پذیر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بخش مقاومت و ایستادگی مردم غزه اشاره کرد که در نتیجه اراده انسانی و پایبندی به آرمان‌های اخلاقی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مقاومت نه با بخشنامه بلکه با بهره‌گیری از معرفت دینی حاصل شده است، افزود: این ایستادگی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند مبلغانی است که توانایی ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه ارشاد و تبلیغ دین پرداخت و بر این مساله تاکید کرد که مبلغ بایستی زبان و ادبیات نسل امروز را بشناسد.

کتاب‌خوانی، توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، ارتباط صمیمانه با نمازگزاران، تقویت تعامل با جامعه مخاطب از جمله توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به رابطین فرهنگی حاضر در این نشست بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ترویج فعالیت های قرآنی را از جمله وظایفی برشمرد که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان‌ها دنبال نمایند.

وی در ادامه به مرور اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و در تبیین اهداف چهارگانه بر اهمیت سودمندی در دین مبین اسلام تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست از انتشار مجدد مجله مهروماه به صورت الکترونیکی در این مجموعه نیز خبر داد و افزود: حوزه نمایندگی سعی دارد با بهره‌گیری از فضای وب و بسترهای روز، محتوای معرفتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی در این نشست به ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر توصیه کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خود را با کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم از مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استانی آذربایجان شرقی به عنوان میزبان این برنامه نیز قدردانی کرد.

در این نشست، حاضران به ارائه گزارش عملکرد، نکات و پیشنهادهات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6093087

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است