Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:03:53 GMT

برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در تمامی استان

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۶۴۹۹

برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» در تمامی استان

دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی در استان اصفهان گفت: جشن‌های «زیر سایه خورشید» همزمان با سراسر کشور در قالب سه کاروان در استان اصفهان شروع و تا بیست و دوم خردادماه ادامه دارد.

محمد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای جشن‌های مردم تحت عنوان «زیر سایه خورشید»، اظهار کرد: ثبت نام برای حضور در این جشن‌ها از دو هفته گذشته در سامانه شبکه جوانان آستان قدس رضوی آغاز شد و هم اکنون این جشن‌ها در حال برگزاری است، در واقع کاروان زیر سایه خورشید بر اساس ثبت نامی که شهرستان‌های کشور در این سامانه انجام داده‌اند در آن شهرستان حضور و حداقل در پنج برنامه یا جشن شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه جشن مردمی زیر سایه خورشید نزدیک به ۱۵ سال است که در کشور برگزار می‌شود، افزود: این جشن با حضور کاروان‌هایی از خادمان حرم رضوی برگزار می‌شود که هر استانی بنا به وسعت و تعداد شهرستان‌هایی که دارد، سهمیه کاروانی از لحاظ تعداد دارد.
دبیر شبکه جوانان آستان قدس رضوی، ادامه داد: اصفهان دارای سهمیه سه کاروان است که حضور آنها در برنامه‌ها و جشن‌ها تحت یک مدیریت واحد انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی که سامانه جوانان آستان قدس مشخص می‌کند، برنامه زمان‌بندی حضور هر کاروان در شهرها و جشن‌ها مشخص می‌شود.
وی تصریح کرد: افراد می‌توانند هر سال از پانزدهم تا پایان ماه شوال در سایت جوانان آستان قدس ثبت نام کنند که روز آخر ماه شوال برنامه‌های استانی مشخص می‌شود و به مدت ۱۲ روز جشن ادامه دارد.
توکلی افزود: این جشن‌ها با هدف زیارت از راه دور افرادی که توفیق زیارت حرم امام رضا ندارند، هر ساله در قالب کاروان برگزار می‌شود. هر کاروان شامل مداح، مبلغ و پرچم علی بن موسی الرضا (ع) است.

به گفته وی، این کاروان‌ها هر روزه بنا بر برنامه زمان‌بندی که برای آنان مشخص شده در بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز توانبخشی و سایر نهادهایی که در سامانه آستان ثبت نام کردند، حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به همزمانی مطرح شدن فیلم عنکبوت مقدس با دهه کرامت، گفت: امسال شاهد حضور پرشورتر مردم در جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت هستیم که این امر نشان می‌دهد اینگونه اقدامات تخریبی علیه دین، هیچ وقت در کشور ما جوابگو نبوده و مردم با بصیرتی که دارند این توطئعه‌ها را خنثی می‌کنند.

کد خبر 579421 کوروش دیباج

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دهه کرامت برنامه های دهه کرامت عنکبوت مقدس آستان قدس رضوی خادمان حرم رضوی زیر سایه خورشید میلاد امام رضا ع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جوانان آستان قدس زیر سایه خورشید جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکاران ما در سازمان، ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عباس حسینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» گفت: یکی از راهبردهای امام خمینی(ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد  با توجه به شرایطی که در جهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی افزود: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در این عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از 85 هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان  ارز مورد نیاز حج  وارد حساب این سازمان شده و صدور ویزای زائران در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته 319 دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود .

 حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم، به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است  پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده هایشان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در کاروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

به گزارش تسنیم، در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد، به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان ها حضور داشتند.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود