Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که یزد در حوزه‌های مختلف از جمله آب و راه دارد، گفت: درآمد یکی از معادن یزد برای انتقال آب به استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدصالح جوکار امروز _پنجشنبه دوازدهم خردادماه_ در نشست جمع‌بندی سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به یزد، اظهار کرد: کلانشهر یزد به عنوان یک شهر برخوردار شناخته می‌شود در حالی که در همین شهر یک جمعیت حاشیه‌نشین گسترده‌ای وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی و خدمات هم بی‌بهره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرانه‌های شهر یزد در حوزه‌های مختلف کمتر از میانگین کشوری و استاندارد است، گفت: علاوه بر این مشکلات بحث آلایندگی‌های بسیار گسترده هم مزید بر علت شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ملی هیچ معنایی برای استان‌ها ندارد، تصریح کرد: چرا باید اعتبار پروژه‌ای که قرار است در استان یزد اجرا شود، در دست شخص دیگری در کشور و خارج از استان باشد؟

جوکار گفت: یکی از مشکلات یزد این است که از محل درآمد معادن باید ۷۰۰ میلیارد معادل ۱۵ درصد مبلغ کل به استان باز می‌گشت ولی رقم برگشتی به حدی پایین است که خجالت آور است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک درصد معادن، ۱۲ درصد حقوق منابع طبیعی از محل حقوق دولتی و موارد مختلف دیگر وجود دارد که اگر به استان پرداخت شود قطعاً مشکلات استان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ مصوب شد که قطار باری یزد از داخل شهر خارج شود ولی تاکنون هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است؛ چرا باید در کشور مصوبه‌ای ۹ سال پیش انجام شده باشد ولی هنوز حتی یک قدم برای اجرای آن برداشته نشود؟

وی خاطرنشان کرد: یزد دومین استان معدنی کشور است و معادن آن درآمد بسیار بالایی برای کشور دارد اما همین استان با مشکل مواجه است؛ سوال ما این است که چرا نباید درآمد یکی از این معادن برای انتقال آب به استان و رفع این مشکل مردم استفاده شود.

جوکار تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های استان یزد برای عبور کامیون‌های معادن استفاده می‌شود ولی همین استان جاده‌های بسیار ناایمن و نامناسبی دارد که در طول سال ده‌ها نفر از شهروندانمان جان خود را در تصادفات آن از دست می‌دهند.

کد خبر 579413

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده مردم در یزد در مجلس یزد شهر مدیریت شهری کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان