Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد واحدی روز پنجشنبه در جلسه شورای راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی سواحل مکران در فرماندار چابهار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرمایه عظیم از ظرفیت‌هاست که می‌تواند علاوه بر توسعه این استان موجب آبادانی کشور و شرق و کشورهای همجوار شود.

وی افزود: حمایت از سرمایه گذار و حذف بروکراسی اداری می تواند موجب توسعه اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی و مدیرکل امور استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: یک سرمایه گذار در چابهار هفت سال برای راه اندازی یک لنج سازی دوندگی کرده ولی به نتیجه نرسیده و از این نمونه ده‌ها و صدها نفر هستند که به دنبال راه‌اندازی واحد تولیدی و طرح‌های مختلف است.

وی بیان کرد: سه محور مهم حوزه گردشگری را تعریف تا برای تصویب به هیات دولت تحویل تا برخی از امورات تسریع شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، دشتیاری، زرآباد، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: افتتاح کمپ مینیاتوری در نوار ساحلی چابهار- بریس یکی از خواسته‌های مهم در حوزه گردشگری است که می‌تواند یکی از مکان‌های جذب گردشگر باشد.

معین الدین سعیدی با اشاره به اینکه مهمانسراهای ادارات مانع توسعه گردشگری است، افزود: این مکان‌ها باید به بخش خصوصی واگذار تا مفیدتر و کیفیت خدمات بهتر باشد.

وی گفت: متاسفانه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار با ساختار اداری ضعیف و با یک نیروی انسانی در حال کار است و شهرستان‌های دشتیاری و زرآباد با ظرفیت بالای گردشگری فاقد اداره و تشکیلات اداری و چارت نیروی انسانی هستند که نیاز است توجه ویژه به ارتقای چارت اداری و تشکیلاتی و تخصیص نیروی انسانی شود.

وی از قیمت بالای بلیط هواپیما در چابهار انتقاد کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیتهای گردشگری این شهرستان اظهار داشت: کاهش قیمت بلیط سفر به چابهار، راه اندازی خطوط مسافرت دریایی از چابهار به کشورهای همجوار و تکمیل طرحهای نیمه تمام گردشگری از جمله درخواست‌ها است.

جواد سپاهی توجه لازم به آماده سازی زیرساخت‌های حوزه گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: چابهار به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان سالانه مقصد گردشگری هزاران نفر است و باید مکان‌های اقامتی و امکانات پذیرایی، تفریحی، گردشگری نسبت به جایگاه توسعه و ارتقا پیدا کند.

برچسب‌ها گردشگری سیستان و بلوچستان چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سیستان و بلوچستان چابهار گردشگری سیستان و بلوچستان چابهار سیستان و بلوچستان حوزه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است