Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح ساماندهی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (با صدور کد شناسایی مربیان) باهدف رتبه‌بندی مربیان خبر داد.

«غلامحسین حسینی نیا» در گفت‌وگو با ایران اکونومیست اظهار داشت: این طرح به‌منظور ارتقای شأن و منزلت حرفه‌ای، هویت‌بخشی و افزایش سطح توانمندی مربیان شاغل در سازمان  آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و افزایش اثربخشی  و کارایی باکیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی و  اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارتی سازمان، طرح ساماندهی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  (با صدور کد شناسایی مربیان،ID) ، تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مربیان ارکان اصلی آموزش، پشتیبان و مجری آموزش‌های مهارتی هستند که در راستای توانمندسازی مخاطبان نقش کلیدی را ایفا می‌نمایند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به توسعه، تحولات فناوری‌ها و تنوع نیازهای آموزشی بازار کار گفت: نیازهای مهارتی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی این سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را با طیف گسترده‌ای از تقاضاهای جدید مواجه کرده است.

وی ادامه داد: تأمین این تقاضاها مستلزم تدوین برنامه آموزشی و تدارک مؤلفه‌های اصلی برای ارائه خدمات آموزشی است که یکی از مهم‌ترین آنها تأمین و تربیت مربیان دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای است که براین‌اساس سازمان در نظر دارد ضمن شناسایی و هویت‌بخشی به همه مربیان، استادکاران و علاقه‌مندان به حرفه مربیگری مربیان آموزش‌های مهارتی را سطح‌بندی نماید. 

حسینی نیا بیان داشت: تعیین سطوح مختلف آموزشی برای مربیان به نحوی است که هر مربی متناسب با توانمندی‌های تخصصی، حرفه‌ای و شایستگی‌های فردی و اجتماعی می‌تواند در یکی از سطوح (مربی پایه، مربی سطح ۳، ارشد مربی و استاد مربی) قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مبنای سطح‌بندی بر اساس سند حرفه مصوب سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است گفت: در این سند طبقه‌بندی استانداردهای آموزشی سازمان به ترتیب بر اساس خوشه، گروه، حرفه، شغل و شایستگی  صورت‌گرفته است. 

معاون وزیر کار، اضافه کرد: پس از سطح‌بندی به هر مربی کد شناسایی (ID) اختصاص داده می‌شود. کاربری است که به‌صورت الکترونیکی و یا کاغذی توسط مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منظور شناسایی، سطح‌بندی، بهره‌مندی از خدمات و مزایای مدنظر جهت مربیان در چهار سطح تعیین شده صادر می‌گردد. دارندگان این کد می‌توانند در صورت نیاز در همه واحدهای آموزشی وابسته به سازمان (دولتی و غیردولتی) بر اساس قوانین و مقررات به‌کارگیری شوند.

وی گفت: با صدور کد شناسایی مربیان (ID) برای آنان، بانک اطلاعاتی منسجم و یکپارچه‌ای را برای درج مشخصات فردی و قابلیت‌های حرفه‌ای مربیان ایجاد نماید تا مجریان آموزش و بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف بتوانند از این اطلاعات برای اجرای مطلوب دوره‌های آموزش مهارتی بهره‌برداری نمایند. 

حسینی نیا با اشاره به صلاحیت‌های مربیگری گفت: این طرح شامل کلیه مربیان با وضعیت استخدامی رسمی، پیمانی، حق‌التدریس، تابع قانون کار، قراردادی، درون و برون‌سازمانی و مربیان فعال در آموزشگاه‌های آزاد، استادکاران و کارشناسان و صاحب‌نظران صنایع و صنوف (مشاغل آزاد) که تمایل دارند صلاحیت‌های آنها برای مربیگری سنجیده شده و کد شناسایی مربی (ID) را دریافت کنند.  

وی بیان داشت: اجرای این طرح، منجر به ایجاد وحدت رویه در شناسایی، سطح‌بندی و انتخاب مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، ساماندهی مربیان بر اساس قابلیت‌های تخصصی و حرفه‌ای با ایجاد بانک اطلاعات مربیان، پاسخگویی به نیازهای جدید بنگاه‌های اقتصادی با شناسایی و معرفی ظرفیت‌های متنوع مربیگری، زمینه‌سازی اجرای طرح رتبه‌بندی مربیان سازمان از طریق سطح‌بندی مربیان، استقرار و توسعه نظام شایستگی مربیان، آموزش‌پذیری، افزایش انگیزه شرکت در دوره‌های آموزشی و ارتقای توانمندی‌های علمی و مهارتی مربیان، توسعه مشارکت مربیان در فرایندهای بهسازی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سازمان و ساماندهی دوره‌های آموزشی مرکز تربیت مربی متناسب با مسیر ارتقای حرفه‌ای مربیان، خواهد شد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از طریق سامانه سام به آدرس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای - صفحه نخست (itcsam.ir) که توسط مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای طراحی شده است صورت می‌گیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، شهر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شهر تهران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صدور کد شناسایی مرکز تربیت مربی بندی مربیان سطح بندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟