Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها _معاون قوه قضاییه با اشاره برخی مشکلات جانمایی اموال موقفه در کشور بیان کرد: در بحث اراضی وقفی اختلاف نظراتی وجود دارد که برای حل آن در حال اتخاذ بهترین تصمیم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن بابایی، معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعدازظهر امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان ضمن تشکر از اقدامات اثرگذار ریاست محترم دادگستری کل استان همدان در راستای اجرای قانون جامع حدنگار، عنوان کرد: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی هستیم و در بسیاری از شاخص‌ها باید جایگاه قوه قضائیه تغییر پیدا کند با انتصاب حجت‌الاسلام و‌المسلمین اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه ایشان اعلام کردند که تحول دستگاه قضایی باید ادامه پیدا کند و چالش‌های اساسی باید برطرف شود اما در کنار آن باید به فکر تعالی و ارتقاء مجموعه قضایی کشور نیز باشیم به همین دلیل تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور باید به مسئله تحول و تعالی قوه قضائیه اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی می‌باشد، بیان کرد: در طول ماه مبارک رمضان معاونین قضایی سراسر کشور در مساجد حضور پیدا کرده و پای صحبت و دغدغه‌ مردم نشستند که این حضور در میان مردم باعث نتایج مطلوب و برکات زیادی گردید.

بابایی یکی از خصوصیات بارز رئیس کل محترم دادگستری استان همدان را مردمی بودن خواند و ابراز کرد: مطابق فرمایش حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که «هنر قوه قضاییه آن است که حق فرد و جامعه و محکوم‌له و محکوم‌علیه را جمع کند، اگر یک سویه حرکت کنیم امکان دارد حقی ضایع شود» رضایتمندی عموم از دستگاه قضایی جزو راهبردهای کلان این مجموعه می‌باشد.

وی افزود: به منظور ارتباط بیشتر و افزایش میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی معاونین قضایی روسا موظف گردیدند حداقل در ماه دوبار وقت خود را به حضور در مساجد یا نماز‌های جمعه‌ به منظور حل مشکلات، ارائه راهکار و گفت‌وگو مستقیم با شهروندان محترم اختصاص بدهند.

معاون قضایی رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره جانمایی 99 درصدی اراضی ملی در سطح استان همدان، تاکید کرد: به دلیل اهمیت اراضی کشاورزی و زراعی جانمایی این اراضی در استان نیز باید هرچه زودتر به پایان برسد.

بابایی با اشاره برخی مشکلات جانمایی اموال موقفه در کشور بیان کرد: در بحث اراضی وقفی اختلاف نظراتی وجود دارد که برای حل آن در حال اتخاذ بهترین تصمیم هستیم.

وی همچنین با عنوان اینکه برخی از کشاورزان محترم به دلیل نگرانی از حذف یارانه نقدی خود از جانمایی اراضی زراعی خودداری می‌کنند، تشریح کرد: صدور اسناد زراعی در بحث موقعیت اقتصادی و‌ دهک‌های افراد تغییری ایجاد نمی‌کند و تاثیری در بهره‌مندی از یارانه‌ها نخواهد داشت.

بابایی در ادامه با اشاره به رویکرد الکترونیکی کردن اسناد و‌ پرونده‌ها در دستگاه قضا، بیان کرد: الکترونیکی شدن این موارد آثار و برکات زیادی برای ما به همراه خواهد داشت همچنین در خصوص صدور اسناد مالکیت به زودی زمینه‌های مورد نیاز نهایی می‌شود بدین صورت که سند به محض صدور در سامانه ثنا اشخاص و سامانع ثبت من بارگذاری می‌شود همچنین اجرای این طرح موجب تسهیل استعلامات بانکی و‌ اداری خواهد شد که در نهایت باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی خواهد شد.

   وی همچنین از اجرای آزمایشی طرح الکترونیکی کردن بازداشت‌ها و رفع بازداشت‌ها خبر داد، افزود: در صورت اجرای این طرح به محض صدور قرار وثیقه استعلامات ارزش املاک و احراز هویت آن در کمترین زمان ممکن صورت گرفته و‌ زمینه آزادی فرد فراهم می‌شود.

جذب نیرو از مراکز تربیت معلم برای همدان باید مورد توجه باشداجرای "کاریکاتوری و جزیره‌ای" سند تحول آموزش و پرورش مشکلی را حل نمی‌کندرئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: 129 میلیون هکتار از اراضی کشور ‌سنددار شد

محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان نیز  در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بیان کرد: خوشبختانه در بحث جانمایی اراضی ملی و دولتی استان همدان مشترکا با 5 استان دیگر در جایگاه برتر قرار گرفته‌اند و علیرغم وسعت زیاد اراضی زراعی استان و عدم جانمایی کامل آن، استان همدان رتبه دوم را در اینخصوص کسب کرده است.

 وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در راستای جانمایی اراضی کشاورزی استان، ادامه داد: در اخرین جلسه شورای حفظ حقوق‌ بیت‌المال سال 1400، دلایل بی رغبتی کشاورزان به ثبت قطعی مالکیت خود و موانع پیش‌رو آن مطرح و آسیب‌شناسی صورت گرفته و راهکارهای مورد نیاز نیز مطرح گردید‌.

 رئیس کل دادگستری استان همچنین همدان در ادامه سخنان خود از اعلام آمادگی استان در اجرای طرح‌های آزمایشی الکترونیکی نمودن بازداشت و رفع بازداشت و ساماندهی ارتباط الکترونیک مشاورین املاک و‌خودرو با دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

عدالتخواه در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد یک سرور گسترده خانوادگی اسناد در کشور و به دلیل علاقه افراد به سوابق مالکیت‌های پیشین ملک خود، این سوابق را در سند رسمی ملک و سامانه ثنا ثبت و به مردم هدیه نماید.

 خیزش جدی دستگاه‌های استان در راستای اجرای طرح کاداستر 

عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری اژ وقوع جرم دادگستری کل استان همدان  نیز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال بیان کرد: با عنایت به توجه بسیار ویژه رئیس کل دادگستری استان همدان و پیگیری مدیر کل سازمان ثبت اسناد همدان و سایر دستگاه ها در راستای اجرای طرح کاداستر خیزش جدی در استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته 99 درصد اراضی ملی استان جانمایی و تثبیت شده است اما در خصوص اراضی زراعی با وجود پیگیری‌های فراوان با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم که در اجرای طرح اختلال ایجاد ‌می‌نماید.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: بحث موروثی بودن اراضی و عدم همکاری وراث، خرد شدن قطعات و عدم رعایت حد نصاب قطعه‌بندی، عدم مرز بندی صحیح اراضی ملی و‌ کشاورزی و مشکلات پرداخت اجرت المثل زمان تصرف زمین ملی از کشاورز، فقدان سند عرصه باغات و... از مشکلات اصلی و دلایل عدم همکاری کشاوزران در اینخصوص می‌باشد.

 نجفی در ادامه در تشریح گزارش برخی اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال پرداخته و بیان کرد: اهتمام به برگزاری 15 جلسه با 97 مصوبه با وجود شیوع بیماری کرونا، پیگیری و‌ پیشگیری از تجاوز به حریم رودخانه‌ها، بررسی مشکلات راه و شهرسازی و ارائه راهکار، برطرف‌سازی مشکلات الزام به تسویه بدهی توسط شهرداری‌ها در راستای پاسخ به استعلامات و... گوشه‌ای از اقدامات این شورا بوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان دستگاه قضایی استان همدان معاون قضایی قوه قضائیه اجرای طرح اراضی ملی رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • دستگاه قضا ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود