Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام اوکراینی روز پنجشنبه به خبرگزاری‌ها گفته است که در صورتی که شهر زاپوریژیا به اشغال نیروهای روس دربیاید، فعالیت نیروگاه اتمی این شهر را تعطیل خواهیم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، خبرگزاری اینترفاکس روز پنجشنبه به نقل از یک مشاور ارشد نخست وزیر اوکراین اعلام کرد این کشور در نظر دارد نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا را در صورت اشغال توسط روسیه تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اوکراینی به خبرگزاری‌ها گفته است که در صورتی که کنترل شهر به دست نیروهای روس بیفتد، فعالیت هسته‌ای این نیروگاه را خاموش می‌کنیم.

زاپوریژیا شهری در جنوب مرکزی کشور اوکراین و در کنارهٔ رود دنیپر است. تاسیسات هسته‌ای این شهر یکی از بزرگترین مراکز و نیروگاه‌های هسته‌ای در قاره اروپا محسوب می‌شود.

این مقام مسئول اوکراینی در ادامه صحبت‌هایش گفت: تا زمانی که شهر در کنترل نیروهای اوکراینی قرار داشته باشد، فعالیت نیروگاه ادامه خواهد یافت ولی درغیر این صورت مجبور به توقف فعالیت نیروگاه هستیم.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، قاره اروپا ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین قاره اروپا روسیه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد

رقیب اوکراینی کیانوش رستمی در وزنه‌برداری جهان، در جنگ کشته شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نقل از نیویورک پست، الکساندر پلیشنکو، وزنه‌بردار اوکراینی که سابقه حضور در المپیک را دارد در جنگ اوکراین و روسیه کشته شد.

پلیشنکو در دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو وزنه زد که در رده چهارم قرار گرفت. کیانوش رستمی، وزنه‌بردار ایرانی در این همین دسته قهرمان شد. آخرین مسابقه‌ای که او شرکت کرده بود قهرمانی اروپا ۲۰۱۷ بود که توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. کمیته ملی المپیک اوکراین نیز کشته شدن این ورزشکار ۳۰ ساله را در جنگ با روسیه تایید کرد.

فدراسیون وزنه‌برداری اوکراین نیز نوشت:

با ناراحتی فراوان اعلام می‌کنیم قلب استاد پرافتخار ورزش اوکراین و قهرمان دو دوره اروپا از کار افتاد.

 

 

دیگر خبرها

  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین