Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «ریچل اومامو» وزیر امور خارجه کنیا در خصوص مناسبات دوجانبه و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود پیشرفت در روند برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، بر اهمیت روابط با آفریقا به‌ویژه کشور کنیا تأکید کرد و لزوم هم‌افزایی بین جمهوری اسلامی ایران و کنیا در مورد برخی تهدیدهای مشترک در عرصه بین‌المللی نظیر تروریسم و دزدی دریایی را نیز یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان با اشاره به روند مثبت مهار همه‌گیری کرونا در ایران، بر آمادگی کشورمان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه در زمینه پزشکی نظیر واکسن به کنیا و قاره آفریقا تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کنیا جهت سفر به تهران، همکاری دو کشور را در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها و از جمله تجاری و بخش خصوصی بین دو کشور وجود دارد.

خانم «ریچل اومامو» وزیر امور خارجه کنیا نیز در این گفتگوی تلفنی با تأکید بر جایگاه مهم ایران، توسعه مناسبات میان دو کشور را خواستار شد و با اشاره به در پیش بودن جلسات کمیسیون مشترک دو کشور ابراز امیدواری کرد برگزاری این کمیسیون منجر به توسعه و گسترش بیشتر روابط تهران و «نایروبی» شود.

وزیر امور خارجه کنیا توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ دو طرف در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تأکید قرار دارد.

در این تماس نحوه تسهیل امور کنسولی مرتبط با اتباع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در این تماس تلفنی آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها و موضوع جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کد خبر 5505719

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران ایران حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران تروریسم کمیسیون مشترک امور خارجه نایروبی آفریقا کنیا ایران سید صولت مرتضوی جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی هیئت دولت وزارت امور خارجه دولت سیزدهم انقلاب اسلامی ایران مجلس یازدهم بیرجند امامعلی رحمان سعید خطیب زاده تاجیکستان وزیر امور خارجه کنیا بین المللی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو